e-pillerit ja iho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myräkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myräkkä

Aktiivinen jäsen
29.09.2005
2 509
0
36
Mitä e-pillereitä syötte? Onko iho huonontunu?

Mä oon nyt synnytyksen jälkeen kokeillu eka Yasminellea, josta iho meni huonoksi. Sitä sitten on yritetty Diane Novalla parantaa, mutta ei vielä mitään tuloksia. Ärsyttää todella paljon, kun naama on ku pahasella teinitytöllä. Niin kamalat paiseet otsassa, ja ne on todella kipeät.

Tässä jo ajattelin alkaa suklaa lakkoon jouluun asti, että saisi ihon paranemaan. Mutta mä en taho niin :headwall: Auttakaa nyt hyvät naiset mua, pliis :|

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Kaverilla teki Yasminet ihan tuon saman. Ite söin viimesimmäks Trikvilareja ja ne kyllä piti ihon ok kunnossa - mikään persikkaposki en oo ollu koskaan.

peesi tähän sen verran että omalla kaverillani myöskin Yasminet teki noin.Itse söin Meliane merkkisiä eikä ihoon tullut mitään merkkejä että niitä olisin syönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Kaverilla teki Yasminet ihan tuon saman. Ite söin viimesimmäks Trikvilareja ja ne kyllä piti ihon ok kunnossa - mikään persikkaposki en oo ollu koskaan.

Sama täällä silloin nuoruudessa mutta ne lihottivat.

Diane Nova on kyllä finneihin hyvä, voi kestää jonkin aikaa että vaikuttaa.

Mä söin ensin Trikvilaria, niistä tuli seborrea (aknetta+hiusten rasvoittumista) Diane Novalla parani.

Söin ennen raskautta monta vuotta diane novaa ja ihan hyvässä kunnossa piti ihon.. Välissä raskaus ja sen loppupuolella naama meni ihan kauheeks ja noin 3 kk synnytyksestä alotin taas diane novat ja alkoivat vasta selvästi auttamaan puolen vuoden jälkeen..

Mulla on ollu 11 vuotiaasta asti finnejä enemmän ja vähemmän. Tasaseks ja "nätiks" iho muuttu ku aloin syödä yasmin- pillereitä. Tosin siihen meni noin 6kk vaik tuloksia näky jo parin kuukauden kuluttua alotuksesta. Nyt oon jättäny ne taas pois ku on toi vauva kuume jo niin korkeella =)

No kun muistaakseni mä söin ennen raskautta monta vuotta juurikin näitä yasmineja. Ja keksin sitten että yasminellet voisivat olla jopa parempia.. Mutta niistähän tulikin finnit heti kun aloitin ne. Pitäskö sittenkin kokeilla noita yasmineja taas, vai jatkaa vain noiden diane novan syömistä?

En osaa puhua ku omasta kokemuksesta, mut mulla yasminit on auttanu. Tosin parin viikon aikana ei tulokset vielä näy. Kantsis varmaan päivittää pillerit jos oot vielä talvellakin patti otsainen. :laugh:

Mä kokeilin monia eri merkkejä. Tähän asti paras ollut Diane Nova ja saanutkin ihon näyttämään suht hyvältä, eli ei ainakaan pahentanut. Koskaan en oo ollut mikään persikkaposki, mutta finninen iho pysynyt poissa noilla pillereillä. Niitä syön nytkin kahden raskauden jälkeen.

mä olen koko ikäni kärsinyt aknesta. aina on naamassa ollut finnejä.
Raskauksien alussa naama lehahti täyteen kipeitä patteja ja sen jälkeen pysyivät aina loppuraskauden poissa. Kunnes taas synnytyksen/imetyksen jälkeen patit naamassa, selässä ja pakaroissa :ashamed: (on muuten tosi kipeitä siellä).
Apteekin kasvonhoitotuotteita olen käyttänyt, toimivat mulle paremmin kuin kaupan ihonpuhdistus ja lisäksi basiron ac 5 % nimistä voidetta joka ehkäisee näppylöiden syntyä.
Mulla diane nova alkoi puhdistamaan ihoa, olis varmaan näpyt hävinny kokonaan mut pää ei kestäny sitä |O ja olishan ne takasi tullu kun ne olis lopettanu.
Odotan kuin kuuta nousevaa sitä päivää kun voin sanoa käsipäivää ihotautilääkärille jolta saan kunnon mömmöt aknen poistoon.
ne hormonit ne hormonit.. grrrr.

Mutta onko yasmin ja yasminelle sama asia? Pitäskö vaihtaa yasminellet yasminiin vai jatkaa diane novaa? *hmm*

Onko tosi nolo soittaa lääkärille et syön nyt yasminelleja mut haluun vaihtaa yasminiin. Tai voinhan mä jättää yasminellet mainitsematta kokonaan ja puhua vaan diane novasta :)

En halua masentaa ketään, sillä en usko että kellään on tämmöstä naamataulua kuin mulla. Olen kuitenkin ihan elävä tapaus, että MIKÄÄN EI AUTA AKNEN HOIDOSSA:
Ei ruokavalio
ei diane nova
ei roaccutan
ei säännöllinen, perusteellinen kasvojen hoito
ei lääkärin määrämillä aineilla eikä kosmetologilta tai kempparista ostetuilla aineilla
ei säännölliset kosmetologihoidot
ei raskaus
ei "raskaudettomuus"
ei mitkään lääkkeet, esim. aposuclin, tetrasyclin
ei valohoito

Diane novaa söin 3 kk ja iho HIUKAN tokeni, mutta kun muita sivuoireita tuli sen verran paljon, lopetin.
Roaccutanissa joskus se ensimmäinen kuuri auttoi vähän, toinen lääkäri sanoi että annostus oli ollut liian pieni ja antoi isomman annostuksen joka vähän auttoi, mutta kun lääkitys loppui ja sen vaikutus elimistössä, akne palasi.
Kolmannella kerralla monta vuotta myöhemmin hyöyty oli minimaalinen.

Valohoito ja -syclinit eivät niinikään pitkälle johtaneet, iho palasi taas huonoksi. Sen hetken apua oli vain vähän.

Koskemtologeille olen painajainen. Vaikka kävisin kerran kuukaudessa, tai 2-3 viikon välein, ajatuksena että ontelot tyhjennetään, ja siinä välissä tehdään kaikki kosmetologin vaatimat kotihoidot, ei auta, koska joka kerralla naama on ihan yhtä työläs.
Kokeiltu on. Kosmetologioppilaitoksessa. Opettaja heitti hanskat tiskiin..
Kokeltu on myös "oikealla" kosmetologilla, joka sitten, noin vuoden tiiviin asiakkuuden jälkeen sanoi, ettei hän aluksi uskonut minua.. :)

En tupakoi. En käytä alkoholia, En syö käristettyjä tai paistettuja = rasvaisia ruokia. Suklaa ei pahenna aknea, eikä paranna.

On ollut elämässä aika, jolloin periaatteessa en syönyt mitään. Olin laiha kuin ojakeppi. Ja naama täynnä paukamia.

JOKAINEN raskaus heittää hormoonit sekaisin ja naama on kamalan näköinen.
Finnejä minulla ei oikeastaan ole, iho on vaan epätasainen ja posket täynnä paukamia, "skrupuja".

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Mutta onko yasmin ja yasminelle sama asia? Pitäskö vaihtaa yasminellet yasminiin vai jatkaa diane novaa? *hmm*

Onko tosi nolo soittaa lääkärille et syön nyt yasminelleja mut haluun vaihtaa yasminiin. Tai voinhan mä jättää yasminellet mainitsematta kokonaan ja puhua vaan diane novasta :)
Voi olla lääkkeiden vaikuttava aine on sama, eli vaihdolla ei ole hyötyä, mutta enpäs tiedä. Pharmaca Fennica minulla on olemassa, mutten jaksa nyt mennä etsimään tietoa..

Soita lääkärille ja KYSY, Älä siis ehdota toista lääkettä vaan kysy, onko näillä sama vaikuttava aine, kannattaako vaihtaa diane novaan vai mihin.

Itselle diane nova aiheutti nopeasti aika rankat sivuoireet: paino nousi, rankka masennus, jne. Iho ei kuitenkaan samaan tahtiin niin hyväksi mennyt, parani jonkin verran, mutta ei ollut sivuoitiden väärti.

Minuun tosin lääkkeet vaikuttaa tosi nopeasti ja herkästi. Sivuvaikutusten muodossa. varsinaista tehoa ainakaan akneen ei mikään ole tuonut :)