E-pillerien käyttäjät, jakaisitteko kokemuksianne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marhe

Aktiivinen jäsen
03.03.2008
2 624
0
36
Synnytyksen jälkeistä toimivaa ehkäisyä pohdin tässä kun en vielä piuhojakaan haluaisi katkaista vaikka lapsiluku uskoakseni on täysi mutta koska ikää ei vielä ole neljääkymmentä niin...

Minkämerkkisiä pillereitä käytätte ja miten ovat sopineet? Välivuotoja, mielialavaihteluita, painonnousua, muuta haittavaikutusta?
Entä miten vaikutti kuukautisiin? Itellä kovin runsaat ja pitkäkestoiset :/

Ja ennen kaikkea, miten varma e-pilleri ylipäätään on?

Toki muistakin vaihtoehdoista voi kertoa kokemuksia...kierukkaa en edes harkitse.

mä aloitin puoli vuotta synnytyksestä minipillerit, merkki Cerazette. On sopineet hyvin, e-pillereistä kokemusta nuoruudessa ja vaikuttivat mielialaan hyvinkin paljon, merkistä riippuen. Nyt minipillereiden aloituksen jälkeen tuli välivuotoa ja sellaista "tuhrua" muutaman viikon, mutta nyt on jääneet kuukautiset kokonaan pois. Mulla oli myös hyvin runsaat kuukautiset ennen.

mä olen syönyt merciloneja pitkään ennen raskautumista ja synnytyksen jälkeen.
ei mitään haittoja ole ollut.
menkat lyheni,vuoto pieneni,finnit lähti,mielialamuutoksia ei juurikaan ole....
pillereissä paraste se että voi siirtää menkkoja.
ja syön 2-3 levyä putkeen joten menkat ei tule läheskään joka kuukausi =)

nyt kävin lekurin juttusilla ja sanoi että yli 30v polttava ei voi käyttää tota merkkiä...joten mun kohta vaihdettava merkkiä....

Kuukautiset oli niukat ja kesti vaan ehkä n. 3 päivää pillereiden aikana. Ja kivutkin lähti. Ennen pillereitä aikanaan mun menkat oli ihan kaameet... runsaat, pitkät ja kivuliaat. Nyt on ilman pillereitäkin onneksi tosi niukat, lyhyet ja kivuttomat.

Ensin 6 vuotta merkki oli Cilest (yhdistelmäpillerit). Ne aiheutti kamalia mielialanmuutoksia ja päänsärkyä. Tosin yhteyden pillereihin tajusin vasta kun niitä olin jättämässä pois.... olin 16v kun aloitin pillereitä syömään.

Sitten synnytyksen jälkeen merkkinä oli Cerazette. Vuotoa oli ensin 2kk putkeen pienenä tiputteluna (pikkuhousunsuojalla pärjäs, mutta vuotoa oli joka päivä). Sitten tuli normaalit menkat ja tiputtelu loppui niiden jälkeen... mutta... yhdistelmäpilleriajalta tutut itkupotkuraivarit palasivat joten pillerit jätin enkä ikinä enää tule pillereitä syömään.

olen käyttänyt melianeja ja harmonetteja??? nyt hormooni kierukka. noi harmonetit pahensi migreeniä ja nää loput hormonaaliset vie multa kaikki seksuaaliset halut eli ei ihan passeleita mulle mutta jotain pitäne keksiä'. ajattelin seuraavaksi keskustella siitä piikistä....

Yhteistyössä