E-pillereistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Olen 44-vuotias ja syönyt e-pillereitä yli 20 vuotta. Ensin merkkinä oli Microgynon ja nyt muutaman vuoden Marvelon. (Jotain kolmattakin merkkiä käytin joskus, mutta se sai mielen niin itkuiseksi, että lopetin.)

Eilen mieheni kertoi mielestäni uskomattoman jutun; ihoni on kuulemma alkanut tuoksua epämiellyttävälle kun syön pillereitä, tauon aikana tuoksu on kuulemma aivan erilaiselle. Totta vai tarua ???

Lopettaisin mielelläni koko pillerit, mutta mikä tilalle. Kierukkaa en halua. Olisiko sterilisointi paras ratkaisu ? Minulla on kolme lasta (nuorin 16) joten lisää lapsia en enää halua.

Ajattelin, että oisko ikä aiheuttamassa jotain tuollaista "hajunmuutosta" - vaihdevuodetko ne sieltä jostain koputtelevat...

Mies muuten olisi valmis menemään steriloitavaksi, mutta minä pistän jostain syystä vastaan.

Aika mielenkiintoista, että miehesi vasta 20 vuoden käytön jälkeen huomauttaa asiasta. Uskotko todella hänen muistavan mille ihosi on tuoksunut melkein neljännesvuosisata sitten?

Sinänsä toki hormonimuutokset voivat muuttaa ihmisen ominaistuoksua.

Kiitos vaan kommentistasi, Hygygyhy, tuosta pesemättömyydestä haju ei tosiaankaan johdu. Käytän jopa niitä hajusteita - johtuisiko se epämiellyttävä haju niistä ;). Ja jjjjjjjjjj, minustakin tuo miehen sanominen tuntui aivan uskomattomalta, sitähän minä tässä olen ihmetellytkin. Tottahan on, että ikä tuo mukanaan monenlaisia muutoksia ja usein ehkäisyäkin pitää muuttaa sen takia.

Miten edetään tuossa sterilointi-asiassa ? Ilmeisesti siihen pitää saada lähete lääkäriltä, mutta kauanko menee ennenkuin pääsee itse toimenpiteeseen ? Olen nyt kallistumassa tämän vaihtoehdon kannalle, vaikka olen sitä aikaisemmin kammoksunut jostain syystä.

Ettei miehesi vaan halua uutta lasta, jotenkin käy ikäkriisiään näin. Toisaalta hänellä voi olla syy siihen että kävisit tarkastamassa itsesi juuri gynegologilla (kertoo hajusta ja viittaa naistenjuttuihin). Tämä vihjailu vieraissa käymiseen ei ole ilkeilyä vaan yksi kylmä olettamus. Jos haju johtuisi pillereistä niin tauon aikanahan pillereiden aineita on riitämiin elimistössä. Uskoisin että haistaisit ihon/hien hajun itsekin, kuten alapään hajunkin, hengityshän on sitten asia erikseen.

Älä tee hetken mielijohteesta sterilisaatiopäätöksiä. Ulkopuolisesta vaikuttaa kovasti, että tuo hajujuttu on tekosyy. Juuri sellainen kummallisesta tuntuva juttu kuulijastaan, mitä hänelle valehtelu tuo tullessaan. Jos miehelläsi onkin ihan uusia tulevaisuuden suunnitelmia joihin sinulla ei olekaan osaa? Eli rakasteletteko vai onko haju tekosyy siihen ettette menisi sänkyyn? Kuukautisten aikana, onko teillä ollut tapana kanssakäymiseen? Silloin haju ei miestä haittaa, mutta onko kanssakäyminen silloin poissuljettua? En tarkoita että vastaat tänne vaan tarkoitan että vastaat itsellesi. Ja toivon todella, että harkitset ennen kuin päätät kehosi koskemisesta noinkin radikaalisti. Toisessa elämäntilanteessa vaikkapa eronneena et ehkä haluaisikaan olla steriili.

Ethän vain käytä niitä päivettäviä voiteita, niistä on monet naispuolisetikin ystävätteri sanoneet että kummallinen haju lähtee, siis heidän omasta ihostaan. Itse en ole moista omalla kohdallani huomannut. (Tämä ei ole ollut itselleni viesti sillä tästä juteltiin jo ennen kuin aloin käyttää ko. voiteitta.) En muuten voi ymmärtää että 24.6 karsastat sterilisaatiota ja vielä loppukuusta olet valmis siihen. Oletko jotenkin epävarma suhteessasi vai miten ihmeessä haluat noin kovasti tehdä miehesi mieliksi, vaikket tiedä vaikka haju olisi miehesi nenässä ei sinussa.

Mielenkiintoisia ajatuksia olette heittäneet mm. tuon uskottomuuden. Olen kyllä miettinyt sterilisaation mahdollisuutta joskus aikaisemminkin, mutta silloin vielä ajattelin, että haluaisin joskus lisää lapsia. Nyt kun ikää on 44 niin tiedän, että lapset on osaltani tehty.

Pistä se ukkos sinne sterilisaatioon. On miehille paljon helpompi toimenpide. Ja jos kerta hän on valmis siihen. Me keskustelimme asiasta noin 5 v sitten kun itse halusin mennä steriloitavaksi, kun ei kerta lapsia aiottu enää tehdä. Ukko sanoi että hän menee. Ajattelin että menköön, eipähän synny mitään ei-toivottuja lapsia, jos hairahtuu syrjähyppyyn (niitäkin esimerkkejä lähipiirissä on!). Äläkää nyt vetäkö hernettä nenään tästä lausunnosta, mutta meillä on pari esimerkkiä kuinka miehille käy 5-kympin villityksessä....
Sanoin kyllä miehelle, että mitäs jos hän haluaa tehdä lipposet eli vaihtaa minut nuorempaan joku päivä ja tehdä vielä toisen perheen. Ei kuulemma aio vaihtaa, kun ei se vaihtamalla parane.

Kyllä se on helppo homma naisellekkin: nukutuksessa navan kautta laitetaan munanjohtimet solmuun.
Yö sairaalassa, pari pv sairaslomaa,eikä enää mitään huolta ehkäisystä. Muutaman kuukauden sisällä lääkärin lähetteestä sain ajan. Jos lapsiluku on täysi niin turhaan niitä pillereitä popsii;)

Sterilisaatiossa on vaan se huono puoli, että kuukautiset säilyy :/ Muuten menisin itsekin viivana.

Itse siksi kannatan hormonikierukkaa, pillereitä ei tarvitse popsia, ehkäisyn saa unohtaa moneksi vuodeksi ja rättirumbaa tuskin muistaa.

Hyviä kommentteja olet saanut ja mikä niistä sitten on se paikkansa pitävä? Tätä minun ei ole vielä esitetty ja siksipä kysynkin yhtenä vaihtoehtona, että voisiko olla niin että miehelläsi on pieniä tai suuria erektiovaikeuksia. Kiinnostuksen puute tai kyvyttömyys kun voidaan pukea johonkin vikaan toisessa, vaikka hätä on kysyjällä suuri. Kuten tuolla jo edellä sanottiin, että älä lavertele täällä teidän suhteesta, vaan mieti itse, miten on. Tässä tapauksessa on syytä lähteä hienotunteisesti avoimeen keskusteluun ja voittaa tuo mörkö. Minustakin kun jotenkin tuntuu, ettei tuo hajujuttu siis millään voi olla totta. Joku muu juttu siellä sanojen takana on. Jos edes haisisit hänen mielestään silloin tällöin tai koko ajan, mutta että kuukautisten aikana et ja muulloin kyllä. Sehän yksinkertaisesti tarkoittaa, että hän on tarkkaillut sinua usemman kuukauden ajan. Muutenhan tuollaista ei voisi toiselle heittää.

Yhteistyössä