E-pillereistä ja useammasta laatasta kerralla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdiskelija

Vieras
Kuinka moni teistä syö E-pillereitä useamman laatan kerralla? Eli yhdistelmäpillereistä kyse, joiden yleisin käyttötapa on pillerilaatta+väliviikko. Gyne sanoi mulle aikanaan että voin ihan hyvin syödä kaks laattaa putkeen ja sitten pitää väliviikon. Oon kuullu kaveripiiristä monia samantyyppisiä juttuja, yks syö jopa neljä laattaa kerralla.

Kysyisinkin, että mitä voi tapahtua jos syö useemman laatan kerralla? Sanotaan esim. et söis 5 laattaa kerralla ja sit pitäis väliviikon. :D En oo siis toteuttamassa tätä, mutta jäi mietityttämään et mitä haittaa siitä voi olla ja mihin se vaikuttaa? Kyllähän ne harvemmat menkat kiinnostais...

Mä syön Yasmineja aina 3 laattaa putkeen ja sitten pidän viikon tauon. Ei oo ainakaan mulla vaikuttanu yhtään mihinkään,ei tule välivuotoja tai muutakaan. Aloitin kans ensin tolla kahdella laatalla, jonkun aikaa söin niin ja sitten lisäsin kolmannen laatan. Olen tyytyväinen, ei tarvitse kärsiä menkoista niin usein :)

minulle perhesuunnitteluneuvolan lääkäri sanoi että väliviikkoja ei tarvitse pitää ollenkaan, siis missään vaiheessa, syödä vain laattaa laatan perään. olin vähän hämmentynyt, ja ehkä kuuden laatan jälkeen minulle tuli pillereiden aikana melko kivuliaat kuukautiset, joten olen ajatellut pitää niitä nyt kumminkin vaikka kolmen välein lääkärin sanoista huolimatta...

Itse syön yleensä yhden laatan kerralla, mutta pari kertaa oon kokeillu kahta peräkkäin ja sitte vasta väliviikko. Tiputtelua on tullu jo ennen sitä toisen laatan loppumista ja se kun ne menkat sitte kuuluis alkaa ni ne on normaaliakin runsaammat ja kestää pidempään. Aivan kamalaa.
Mulla käytössä Yaz-pillerit, enkä oo kuullukkaan et niitä vois syödä enemmän ku kaks laattaa putkeen.

Lisäys vielä, ettei mulla ainakaan ole menkat muuttuneet runsaammiksi tai pitempikestoisiksi. Mutta eihän tuo jokaisen elimistölle sovi, kannattaa kokeilla alkuun kahdella laatalla ja sitten myöhemmin kolmella, miten kroppa reagoi.

Onhan niitä kehitetty sellaisiakin pillereitä, joita syödään jatkuvasti tauotta ilman väliviikkoja.

Mun kaveri on lääkäri ja se aikoinaan söi puoli vuotta putkeen, koska oli niin järkyttävät kuukautiskivut että joutui olemaan töistä sairaslomalla. Eihän hormoonikierukankaan kanssa pääsääntöisesti tule menkkoja lainkaan ja sitä voi pitää kerralla muistaakseni 5 vuotta

Marvelon-merkkisiä yhdistelmäpillereitä olen jo vuosia käyttänyt aina kolme laattaa eli 9vk putkeen ja sitten tauko. Ei ongelmia, en ikinä enää halua palata kuukausittaisiin vuotoihin!

[QUOTE="äiti";25002033]itse syön yaz merkkisiä pillereit ja aina menee 2 laattaa putkeen.[/QUOTE]

Siis jätäkö lumet ottamatta? yazthan on tarkoituskin syödä ilman väliä ,koska viimeiset on lumetabletteja!

Kiitoksia kaikille vastauksista! Ehkäpä lisään sitten vaikka sen kolmannen laatan sinne, koska itellä kans huomattavat kuukautiskivut, niin eipä huvita kauheesti niistä kärsiä...

Yhteistyössä