E-pillereiden lopetus ja raskaus

Juuri on alkanut ensimmäisen raskauden yrittäminen. Olen syönyt 16-vuotiaasta asti pillereitä. Välissä noin puolitoista vuotta sitten oli parin vuoden tauko. Olen lukenut kaikenlaisia juttuja siitä, että raskaaksi tuleminen olisi pillereiden jälkeen vaikeempaa toisaalta helpompaa.
Miten teillä on käynyt?
Itse ihmettelen miksi aiheesta on niin kovin keskusteluja, koska onhan ihmisillä aina eri aikoja tulla raskaaksi vaikkei koskaan olisi pillereitä käyttäneetkään. Eli jos pilleritön tulee heti tai vuodessa raskaaksi on se ok. Heti kun pillereitä ottaneella kestää hieman kauemmin, syytetään pillereitä. Onko siitä kumminkaan mitään todisteita, että pillereiden jälkeen raskaaksi tuleminen olisi jotenkin erilaista?
 
Mä tulin heti raskaaksi, ei kerennyt ainoitakaan kuukautisia tulemaan. Tosin olen aiemminkin tullut raskaaksi, vaikka oli ehkäsy, eli helposti raskautuvaa mallia.. =) Mä luulen, että keskustelu syntyy siitä, ettei kukaan varmasti osaa sanoa, miten hormoonipitoiset pillerit vaikuttaa naisen kehoon, koska vuosikymmenien tutkimuksia ei ole kyetty vielä tekemään, mutta sama on astianpesukoneiden ja mikron käyttö, eikös ne aiheuta syöpää ja ruoansulatuskanavan syöpymistä, vai? :D
 
No ainakin se ongelma pillereiden poisjätön jälkeen voi olla, mikä minulla on tällä hetkellä: menee kuukautiskierrot ihan epäsäännöllisiksi ja saattaa venähtää kierrot niin pitkiksi, että yritäpä siinä tulla raskaaksi, kun et ovuloikaan säännöllisin väliajoin kerran kuussa. Nimim. "katkerana tässä vietän kiertopäivää numero 51..."
 
Mulla meni esikon yritysaikana kierrot ihan mettään pilsujen jälkeen. Mä olin syönyt pillereitä 15v. lähtien, yhteensä 6vuotta. Lopetin pillerit syyskuussa, tuli joulukuu, eikä menkkoja ollut kuulunut. Testejä mennyt senkin edestä, kun ei tiennyt oliko raskaana vai nou.
Joulukuun lopussa menin sitten yksityiselle, ultrasivat, ottivat verikokeita ja sain hormonikuurin. Tein vielä testin ennen kun alotin kuurin, nega taas. Söin kuukauden kuurin ja aloin taas odotella menkkoja, ei kuulunut. Sitten taas testiä kehiin ja PLUSSA! :eek:
Sit neuvolan ultrassa, kun ei mitään hajua missä vaiheessa mennään, selviskin, että olin jo joulukuun lopussa masuasukki matkassa, tuolloin rv8+.
Nyt tuo hormoneja salaa masussa napsinut on ens kuussa 4v. täyttävä poitsu. :heart:

Tseppiä kuumeiluun!! :wave:
 
Moi!

Olen syönyt tasan 10 vuoden ajan Femoden- pillereitä ja söin nyt keskiviikkona viimeisen pillerin. Nyt ihmetyttää se, että menkat alko heti torstaina! Ikinä aikaisemmin ei ole käynyt näin, aina on mennyt 2-3 päivää ennen kuin tyhennysvuoto on alkanut..onkohan ihan normaalia? Nyt taas esim. tänään vuotoa ei juuri ole ollut, mutta vatsaa aristaa kuten menkkojen aikana aina...Vai voiko mieli olla niin vahva, että tiedostan että vika pilleri on otettu ja tilanne on nyt jotenkin erilainen...ja raskaana en varmaan voi olla, koska seksiä ei ole harrastettu yli viikkoon.. :)
 
Itse kuulun niihin joilla hormonipillerit hankaloittavat raskautumista, oma hormonitoiminta ilmeisesti menee aivan sekaisin, niin, etten kahteen kertaan ole ovuloinut lähes vuoteen pillerien lopetuksen jälkeen, ainakaan luomusti. Tosin mulla on muutenkin ollut aina alusta lähtien epäsäännöllinen kierto ja pitkä.
 

Yhteistyössä