E-pillereiden lopetuksen vaikutuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anniina

Vieras
Heippa!

Olisko kenelläkään antaa omakohtaisia kokemuksia e-pillereiden lopetuksen vaikutuksista? Oon syönyt pillereitä jo vuosia ja lopetin ne viikko sitten. Eka tuli normaali tyhjennysvuoto 4 pv, sitten oli kaksi normaalia vuodotonta päivää. Sitten alkoi tuhruvuoto, jota kesti 3 pv ja nyt alkoi uudestaan kuukautisvuoto oikein kunnolla. Lisäksi mun paino on laskenut viikossa 3 kg. Mitähän tässä vielä olisi odotettavissa? Mielialassa ei ole muutoksia ainakaan vielä.

Milloin oikein voimme "oikeasti" aloittaa yrityksen? Minkälaisia kiertoja teillä on ollut lopettamisen jälkeen? Entä tuo tuhruvuoto, voinko olettaa tulevani raskaaksi kuitenkin vaikka tuhruttelisi seuraavat kaksi kuukautta?

Mulla pysyi kierto säännöllisenä (28 pv) heti alusta alkaen, mutta finnejä pukkaa ihan mielin määrin. Ennen pillereitä mulla ei mitään finniongelmaa ollut, teininä tietty aina muutama finni otsassa, mutta nyt niitä pukkaa jo selkäänkin :( Vuosi jo mennyt ilman pillereitä ja edelleen finnejä naamassa ja selässä... Tietoja hoitokeinoista otan kiitollisena vastaan! Sori lähti menemään jo vähän asian vierestä.

Niistä tuhruista sen verran, että odota nyt pari kuukautta, jos se kierto vähän tasaantuisi, mutta jos ei yhtään tasaannu niin ota yhteys lääkäriin. Mä luulen, että mitään ovulaatiota ei tapahdu, jos parin viikon välein tulee vuotoja eli näin ollen raskautuminenkaan ei olisi mahdollista.

Ihan sama juttu kuin Miialla! Eli kierrot heti säännölliset 28 päivää mutta noin 3-4kk pilsujen lopettamisesta tuli hirveä finniongelma :O. Mullakaan ei ollut koskaan aiemmin ollut finnejä, iho teininäkin todella hyvä, argh. Tuota "aknea" kesti melkein 2 vuotta eikä siihen auttaneet mitkään ihonhoitovinkit, toki jos olisin pillerit aloittanut uudestaan ongelma olisi hävinnyt mutta en halunnut pillereitä enää syödä. Ja tämän aknekokemuksen jälkeen en enää ikinä aloita pillereiden syöntiä, en kertakaikkiaan uskalla!

Ap:lle, kyllä minä aloittaisin jo yrityksen vaikka tuhruttelisi. Tai voithan toki sen pari kk odottaakin jos siltä tuntuu.

Mä sain kans hirveen finniongelman mun niin aikaisemmin ihanan virheettömään ihoon. Vuoden vaihteessa tulee finnejä 2 vuotta täyteen. Saa nähdä millon loppuu! Mullaon myös muualla atopia, mutta selkä ja naama kukkii. Ostin jo rasvaisen ihon putsarit, mutta ei auttanut.

Mieliala onneksi on nykyään tasaisempi.

onko kukaan huomannu pillereiden lopettamisen jälkeen, että seksihalut olisi parantunut? itse olen pohdiskellut, että mitenköhän paljon pillerit vie seksihaluja... kauhulla myös itse odotan miten pillereiden jälkeen naama alkaa kukkimaan.

Minulla ekoja luomumenkkoja odoteltiin reilu 40 pvää. Tänä aikana oli todella kroppa sekaisin. Nännit olivat välillä niin kipeät että yöllä siihen heräsi kun veti peittoa päälle. Vatsa vihloi. Pahaa oloa ja sen seurauksena kun ruoka ei maistunut kiloja karisi viisi. Seksihalut aivan eri luokkaa kuin pillereitä syödessä, mieskin oli ihan ihmeissään :) Seuraavat kierrot olleet 28pvä.

pillereitä takana vuositolkulla, ilman päälle pari vuotta.

muutama näppy naamassa.

kierrot ihan ok, vaikka heittääkin, mutta niin heitti ennen pillereitä ja paljon paljon enemmän. mennyt siis huomattavasti parempaan suuntaan.

halut aivan eri luokkaa. syödessä ei jäänyt paljoa ehkäistävää.

mukavaa tuntea oma kroppansa.

mieliala parempi.

Käytin pillereitä n. 8 vuotta. Lopettamisen jälkeen kiertojen tasaantumiseen meni 4 kk. Lisänä tulleet myöskin finnit, erityisesti niitä tulee selkään aina kierron puolivälin jälkeen, eli ovis tuo ne mukanaan :). Seksihalut voimistuivat lopettamisen jälkeen, mikä oli ihanaa! Huomasi taas olevansa nainen isolla N:llä :). Ikinä en enää aio ruveta tuohon pillerirumbaan, on paljon parempi olla näin.

Hei!
Sama homma täällä! Mullakaan ei oo koskaan ollut finnejä, ei edes murrosiässä. Pillereiden lopettamisen jälkeen niitä tuli tasaisesti, ja muutenkin kasvojen iho muuttui rasvaisemmaksi. Ja mulla on myös aina ollut todella kuiva iho. Nyt lähes vuosi ilman pillereitä ja iho alkaa olla normaalimpi. Kuukautiskierto on ollut tasainen 28 pvää, vaikka ennen pillereitä kierto oli epätasainen. Mielialassa tai seksihaluissa en ole huomannut eroa aikaisempaan. Tuntuu kuitenkin hyvältä olla ilman; turha pumpata itseensä ylimääräisiä aineita, vaikka lääkärit niin kovasti niiden puolesta puhuvatkin. :)

sama täällä, paljon parempi olo niin henkisesti kuin fyysisestikin nyt kun lopetin pillereiden syönnin kolme kk sitten. kierto heittelee jonkin verran ja kuukautiset ovat taas selvästi kipeämmät, mutta muuten on parempi olo( olin kovin kärttyinen ja mielialat vaihtelivat..) ja kiloja lähti 4. myös kasvoni ovat olleet paremmassa kunnossa kuin pilleriaikana. kiitos ei pillereille. ollaan ilman ja kondomin kans välillä ens kesään asti (haaveillaan vauvasta..jos sattuis vahinko niin se olis sitten onnellinen sattuma :)) ja sit on kesällä häät ja sitten tosissaan aletaan yrittämään..jos ei vauvauutisia olla siihen mennessä saatu.. :)

Itse olen ehkäissyt kolmisen vuotta pillereillä ja laastareilla lähinnä pahojen menkkakipujen takia ja kärsinyt samalla niistä ikävistä sivuoireista (haluttomuus, mielialavaihtelut jne...) Aviomies on jo useampaan otteeseen ehdottanut lopettamista, mutta pelkään lopettaa juuri niiden kipujen takia. Pahimmillaan kun olen kipujen takia joutunut ambulanssilla sairaalaan... Äitini ja siskoni on kärsinyt samoista vaivoista, joten suvussahan ne kulkee!! Siskollani helpotuksen ongelmaan on tuonut raskaus, mutta en taida olla vielä ihan valmis siihen vaihtoehtoon... ;o)

Onko täällä muita kipujen kannsa painijoita?

itse olen ajatellut tässä lopettaa pillerit, ne ei kertakaikkiaan sovi minulle. Kauheita mielialavaihteluita ja masennusta, tuntuu ettei mikään tunnu miltään ja on sellainen tyhjä olo. Olen ennenkin syönyt mutta joutunut juuri lopettamaan sen mielialan takia. Mutta nyt alkoikin pelottaa tuo finnijuttu! tosin ei mulla niitä ole ennenkään tullut vaikka pillerit olenkin lopettanut. Mutta mielummin vaikka sitten pari finniä ku tämä mieliala:( olis kiva lopettaa ja tuntea taas olevansa ja elävänsä.
Kuukautiskipuja minulla ei ollut ennen pillereitä, nyt on aika kovat. aika outoa.