E pillereiden hankinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiia"

Vieras
Olen miettinyt että hankkisin e pillerit tai minipillerit joten onko niillä paljon eroja toisiinsa verraten?
En ole koskaan käyttänyt kumpaakaan ja nyt ajattelin hommata koska ukkoni haluisi että käyttäisin niitä,jotta hänen ei tarvi aina kumia käyttää vaikka hän on monesti ilman ollut kanssani.
Ukkoni ei vielä halua lapsia vaikka itse haluankin vaikka heti,mutta ukollani ei ole vakitöitä joten hän haluaa ensin töitä ennen kuin teemme pikku piltin :)
Miten jos vahingossa unohdan yhdesti ottaa pillerin niin eihän siitä vielä voi tulla raskaaksi?

Ei kai jos hankin e pillerit niin tehdä lääkärissä mitään gynegologisia tutkimuksia?Inhoon niitä yli kaiken koska jännitän niissä ihan hirveesti vaikka olen yhdesti käynyt koko elämän aikana ja en mee enään koskaan siihen.

[QUOTE="tiia";24755270]Ei kai jos hankin e pillerit niin tehdä lääkärissä mitään gynegologisia tutkimuksia?Inhoon niitä yli kaiken koska jännitän niissä ihan hirveesti vaikka olen yhdesti käynyt koko elämän aikana ja en mee enään koskaan siihen.[/QUOTE]

Vinkki: Kannattaa sitten tosissaan harkita sitä pikkupiltin tekoa.

[QUOTE="tiia";24755334]miten niin kannattaa harkita sitä pikku piltin tekoa kyllä pystyn siihen pakon edessä ja otan kunnon kipulääkkeet mitä vain saan synnytykseen.[/QUOTE]

no, kyllä siinä värkkiä ronkitaan ihan ennen synnytystäkin jo.

Yhden minipillerin unohduksesta ainakin voi tulla raskaaksi. Eikä tarvitse kuin jokunen tunti unohtua, niin huonosti voi käydä huonolla säkällä. Itselläni on ne nyt, kun imetän, mutta silti nykyään käytetään myös kumia. Siksi, koska kyllästyin siihen, että aina sai olla hakemassa jälkiehkäisyä, kun oli mielestään muistanut pitkään ottaa pillerit ajallaan, ja sit just unohtuikin yks. Tietääkseni e-pillereillä ei oo ihan niin tarkkaa, mut en oo aivan varma.

Ei juma. Kasvakaa aikuiseks, miettikää vasta sitten seksiä ja pilttejä.

Oot varmaan joku 13 v, ei vanhemmalla voi olla noin typerät jutut. Ja harvalla 13-vuotiaallakaan...

[QUOTE="tiia";24755334]miten niin kannattaa harkita sitä pikku piltin tekoa kyllä pystyn siihen pakon edessä ja otan kunnon kipulääkkeet mitä vain saan synnytykseen.[/QUOTE]

Tiedäkkö, raskaus on sen 40 viikkoa ja siihen mahtuu aika monta gyne-tutkimusta neuvolassa ja äitipolilla. :D Että joo, palaa tuohon lapsi-asiaan 10v kuluttua.

Hoho, kuule ei niitä kipulääkkeitä noin vaan oteta. Jos huonosti käy, ei ehditä antaa. Ja kuten muutkin täällä on maininneet, raskauteen kuuluu monta alatutkimusta ja ultraääntä (ainakin mulla eka ultra tehtiin alakautta).

E-pillereitä en kenellekään suosittele, itselleni eivät sopineet ja sain kauheat mielialanvaihtelut ja migreenin. Ota kierukka, tosin asennus vaatii alatietutkimuksen ja laittokin on alakautta.

Yhteistyössä