Dyykkasin tänään roskista :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kävin viemässä aamusella roskat ja huomasin, että joku oli heittänyt roskikseen useamman rullan tapettia. Nappasin sitten yhden rullan käteeni ja totesin, että se tapetti oli mun mielestä melko nättiä...niinpä sitten päätin ottaa tapetit hyötykäyttöön :)

Saattaa olla, että tapetoin niillä meidän makkarin, kun keväällä taas rempataan. Mutta ainakin osa menee askarteluun. Otin kaikki avaamattomat rullat ja koska niitä oli peräti 12, niin eiköhän tuosta riitä sekä tapetointiin, että askarteluun :)

No mutta, sehän oli tosi hyvä löytö :) ja tuli halvaksi, eikös nuo tapetit oo nykysellään aika kalliita (ainakin kaikki nätit...).

Mä olen onnistunut yleensä löytämään hyvinkin edukkaita tapetteja ja olohuoneen tapetit taisivat maksaa vain 40€. Naapuri puolestaan maksoi saman summan pelkästään yhdestä rullasta :D Eli hintaskaala on melko laaja :)

kiva juttu :)

joo riippuu millä tapetoi, että mitä maksaa :) mä valitsin lähes koko taloon maalattavaa tapettia, joka maksaa reilu 2e/neliö. Ei paha. Siihen maalin hinta päälle sitten.

ja vastapainona pari valokuvatapettia, reilu parisataa kappale :p

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimiau;22638147:
Asiaa. :) Yhden roska voi olla toiselle aarre. Ihmisten pitäisi tajuta, että kaikelle tavaralle voisi olla ottaja, tulisi oikeita roskiakin vähemmän.

Nämä tapetit ovat mahdollisesti taloyhtiön jäämistöä, mutta sitä paremmalla syyllä olisi kannattanut kahdesti miettiä niiden hävittämistä. Uskoakseni tuolla tapettimäärällä tapetoi 2-3 huonetta, joten taloyhtiö heitti nyt ikäänkuin ilmaista rahaa pois.

mekin ollaan remontin tieltä myyty huonekaluja ja remonttitavaraa. Tai annettu. Meidän yksi työmies saa hyödynnettyä mm. meidän vanhat ulkovuorilaudat (2v sitten laitettu ja maalattu), ikkunat ja ovet kun rakentaa mökkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimiau;22638147:
Asiaa. :) Yhden roska voi olla toiselle aarre. Ihmisten pitäisi tajuta, että kaikelle tavaralle voisi olla ottaja, tulisi oikeita roskiakin vähemmän.

Mä myös olen tehnyt löytöjä oman taloyhtiön roskishuoneesta, taannoin löysin upean jalkalampun. Antiikkia kun harrastan niin se oli aarre sanan varsinaisessa merkityksessä. Oli hiukan rikki mutta mies sai sen korjattua käyttökelpoiseksi. :)

Mä myös olen tehnyt löytöjä oman taloyhtiön roskishuoneesta, taannoin löysin upean jalkalampun. Antiikkia kun harrastan niin se oli aarre sanan varsinaisessa merkityksessä. Oli hiukan rikki mutta mies sai sen korjattua käyttökelpoiseksi. :)

Onnittelut löydöstä :)

Mun entiset keittiön tuolit ja pöytä dyykaattiin roskiksesta :D Vein roskakatokseen 2 tuolia ja kun kävin hakemassa niitä lisää ja palasin roskikselle, oli vanhat tuolit kadonneet :O :D Jätin ne uudet tuolit paikoilleen ja menin piiloon...ei mennyt kuin minuutti, niin 2 miestä tuli hakemaan tuoleja. Huusin sitten miehille, että jos haluavat, niin saavat myös pöydän, kunhan kantavat sen itse, sillä yksin en siihen kykene. Niinpä miehet sitten hakivat myös mun pöydän :D

Mä olen onnistunut yleensä löytämään hyvinkin edukkaita tapetteja ja olohuoneen tapetit taisivat maksaa vain 40€. Naapuri puolestaan maksoi saman summan pelkästään yhdestä rullasta :D Eli hintaskaala on melko laaja :)

:o no onpa tosiaan! En ole koskaan tapiseerannut, oon vain ohimennen katsellut hintoja :). Meillä on aina ollut valmiina suht hyvät tapetit jos ollaan muutettu tai sitten vaan ollaan maalailtu..

kesällä löysin taloyhtiömme roskakatoksesta lasten muoviset kottikärryt. Ei iso löytö mut lapset olivat innoissaan.

Mut tuleeko teille koskaan sellanen olo jos roskista jotain löydätte, että ette viitti ottaa löytöänne sieltä? Mulle tulee aina ja silti otan tai jos mies matkassa niin pistän sen ottamaan ja kantamaan kotia löytöni! On uskomatonta että jotku tosiaan surutta nakkaa käyttökelpoista tavaraa roskiin eikä vie esim kierrätyskeskuksiin!

Alkuperäinen kirjoittaja minä vieras;22638277:
kesällä löysin taloyhtiömme roskakatoksesta lasten muoviset kottikärryt. Ei iso löytö mut lapset olivat innoissaan.

Mut tuleeko teille koskaan sellanen olo jos roskista jotain löydätte, että ette viitti ottaa löytöänne sieltä? Mulle tulee aina ja silti otan tai jos mies matkassa niin pistän sen ottamaan ja kantamaan kotia löytöni! On uskomatonta että jotku tosiaan surutta nakkaa käyttökelpoista tavaraa roskiin eikä vie esim kierrätyskeskuksiin!

Olen itse aikoinaan dyykannyt kaksi iso elfa-koria roskiksessa.Ovat edelleen käytössä ulkovarastossa lasten leluille.

Onnittelut löydöstä :)

Mun entiset keittiön tuolit ja pöytä dyykaattiin roskiksesta :D Vein roskakatokseen 2 tuolia ja kun kävin hakemassa niitä lisää ja palasin roskikselle, oli vanhat tuolit kadonneet :O :D Jätin ne uudet tuolit paikoilleen ja menin piiloon...ei mennyt kuin minuutti, niin 2 miestä tuli hakemaan tuoleja. Huusin sitten miehille, että jos haluavat, niin saavat myös pöydän, kunhan kantavat sen itse, sillä yksin en siihen kykene. Niinpä miehet sitten hakivat myös mun pöydän :D

Silloin kun huomasin lampun, emmin koko päivän että haenko sen vai en, no sitten illalla hiippailin ulos ja nappasin lampun palatessa kainaloon. Kerran huomasin roskiksilla muhkean nojatuolin samettiverhoilulla ja sitä en saanut vietyä, kun joku muu oli ehtinyt ensin. Aargh. :D

chef dyykkaa osa 1

kohta me kauhistellaan täällä kun ap on dyykannut muutamassa viikossa pari sataa tavaraa.
mie laitan jo etusormen valmiiks tanaan saarnaamista varten.

vaimitenseoli.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vieras;22638277:

Ei tule sellainen olo :) Mä näin aamusella naapurin ja hällekin kerroin, että olin löytänyt tapetteja. Yhdessä sitten päiviteltiin asiaa ja ihmeteltiin sitä roskiinlaittoa.

Viime kesänä löysin roskakatoksesta tämän:
http://chef.blogit.fi/files/2010/05/p4180466-small.jpg

Tästäkin kerroin naapureille ja kysyin, että kenen vanha se on, jotta pääsen kiittämään..se keltä asiaa kyselin, sanoi että oli itsekin nähnyt sen penkin, mutta päätti odottaa että mies tulee kotiin ja nappaa sen heille katoksesta. Mutta mä sitten ehdin siihen väliin :D

Yhteistyössä