Dysfaatikkojen äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Krassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Krassi

Vieras
:'( Itku on näin herkässä. Mulla on melkein kokoajan sukset ristissä tuon ihanan 6-vuotiaani kanssa. Lapsi ei ymmärrä raskauttani ja etenkään sitä, etten pääse nyt joka paikkaan. Hän haukkuu, etten rakasta häntä enkä hoida häntä...olen todella väsynyt hänen sanoihinsa ja uuteen keksintöönsä -kirkumiseen. Välillä hän jaksaa olla suloinen tyttöseni ja kun ei ymmärrä kieltoa (juuri sitä miksi ei) alkaa raivoaminen.Hän tietää, että huomenna lähden Helsinkiin osastolle, ymmärtää että tulen takaisin-vakuuttaen ikäväänsä. Käpertyy silti omaan itseensä.Olen yrittänyt hankkia hänelle ja veljelleen useita hoitajia, ettei äitini väsy ja olisi monta selittäjää ja paijaajaa. Toivon, että lasten "loma" mummolassa sujuu hyvin...Hitto, kun tää tunteiden välitys on molemminpuoleisesti vaikeaa! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

ymmärrän ton hyvin meillä ei vielä oo uudesta tulokkaasta kerrottu rv:t nyt 22 kun vanhempi poika on tosi kärsimätön koko kesän oottanut et koska eskari alkaa on siis adhd ja dyspraksia mm todettu.....tuskin jaksas oottaa marraskuun loppuun et uus pikkunen tulis kotiin ja päivittäistä selitystä en itse jaksa samasta aiheesta montaa kuukautta :ashamed:

Just. Varsinkin kun tyttö kuulee ne mitkä ei oo tarkotettu hänen korvilleen ja mikä kysely! Kuuli isänsä puhuvan sektiosta aika raakasti ja siitä on välillä ollu hirvee haloo, että mitä, miten...selittäny oon, mutta mikä menee ymmärrykseen, mikä sekottuu mielikuvitukseen onkin eri juttu. Mutta, että syntyy..näin olen sanonut. Kiinnostaa lapsikultaa hirveesti kaikki lapsentekoon liittyvä ja välillä saa toppuutella, että voisko jotain jättää myöhemmäksi, kun kaikkee ei tosiaankaan ymmärrä. Ja ei viitti kuviakaan esittää...vai pitäskö? Pitääkö pikkusten kaikki tietää? Suuttuu, kun en kerro. Voimia sulle Pikkueppu...sitä me tarvitaan. Millon siitä seksistä pitää lapsille kertoa? Jos kyselevät, mutta pelottaa, että menee vielä harakoille, kun ei ymmärrä kaikkia sanoja, enkä minä ole niin viisas, että keksisin korvaavia... :ashamed: Kova paikka varmaan ei-dysfaatikkojenkin vanhemmille...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 09:46 Krassi kirjoitti:
Just. Varsinkin kun tyttö kuulee ne mitkä ei oo tarkotettu hänen korvilleen ja mikä kysely! Kuuli isänsä puhuvan sektiosta aika raakasti ja siitä on välillä ollu hirvee haloo, että mitä, miten...selittäny oon, mutta mikä menee ymmärrykseen, mikä sekottuu mielikuvitukseen onkin eri juttu. Mutta, että syntyy..näin olen sanonut. Kiinnostaa lapsikultaa hirveesti kaikki lapsentekoon liittyvä ja välillä saa toppuutella, että voisko jotain jättää myöhemmäksi, kun kaikkee ei tosiaankaan ymmärrä. Ja ei viitti kuviakaan esittää...vai pitäskö? Pitääkö pikkusten kaikki tietää? Suuttuu, kun en kerro. Voimia sulle Pikkueppu...sitä me tarvitaan. Millon siitä seksistä pitää lapsille kertoa? Jos kyselevät, mutta pelottaa, että menee vielä harakoille, kun ei ymmärrä kaikkia sanoja, enkä minä ole niin viisas, että keksisin korvaavia... :ashamed: Kova paikka varmaan ei-dysfaatikkojenkin vanhemmille...

meilläkin kuulee lähes kaiken ja pyrkii vielä viemään hermot kun ei puhelimessakaan voi enään rauhassa puhua kun seuraa puhelinta ja puhujaa kuin hai laivaa niin on ollu pakko opetelle puhuun puolinaiesti ja peitellysti.......kuten keskustelussa sattaa esiintyä esin sanamuoto tai pätkä....tiedät kyllä miksi...juu on meneossa sinne silloin (mut ei paikkaa mainita)....... eipä poika tiedä mitä odottais ja unohtaa asian yleensä het kohta.....jos tietäs et on menossa mummulle yö kylään vaikka perjantaina ja sais tietää ma niin sitä kelattas koko viikko lähtöön asti.... :/ :/ sitä ei jaksa :ashamed: :ashamed:

:hug: :hug:

meillä 6-vuotias dysfaattinen poika joka taas käy silittelemässä välillä mahaa ja kyselee vauvasta. Ehkä syy voi olla siitäkin että tytöt ja pojat käsittlee tälläiset tunneasiat eritavalla??? NÄin minä sen ajatelen??

Jos teillä kiljutaan niin meillä miehekkässti karjutaan , jos pikku sisko menee liian lähelle hänen leikkejään.. :whistle: ja on muuten pikkasen ärsyttävää.

PAhinta mitä meillä raivokohtausten aikana tapahtuu on se että poika hakkaa päätään lattiaan..hän tekee sitä ainoastaan kotona ja minulle. Välillä tekisi mieli ottaa kirves jostain :ashamed: :ashamed: oikeesti sitä raivon tunnetta joka minulle tulee niin ei kukaan ymmärrä ja se että pikkusisko 1v7kk katsoo vierestä ja yrittää matkia isoveljeään..viimeksi kyllä huusi jo että : TOPETA TOPETA =lopeta! tyhmää tyhmää!

enni rv22

Yhteistyössä