Duloxetiini/cymbalta purkaminen

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vierailija
Hei, varmaan täysin väärä foorumi koko keskustelulle, mutta menkööt. Asiani koskee mielialalääkkeen purkamisesta johtuvia oireita.

Olen nyt käyttänyt 2v Duloxetiini-valmistettq (SSRI-/SNRI-lääkke) jota myydään myös kauppanimellä Cymbalta. Muistan aloittaessani lääkkeen, lihonneeni muutamia kiloja. Paino sittemmin tippui, mutta sen eteen piti tehdä töitä! Nyt kun olen siinä pisteessä, etten enää ota päivisin yhtään lääkettä (viimeisestä noin viikko) niin yhtäkkiä painoa tullut lisää. Mitäs ihmettä nyt sitten hei?!? Elikkä onko kellään kokemusta, tasaantuuko tämä tästä, onko tämä joku kehon stressireaktio, vai mikä kumma tässä on juju? Ei todellakaan nimittäin ole kiva siirtyä seuraavaan vaatekokoon kun just saanut painon tiputettua siihen mitä se oli ennen lääkettä. Muut lääkkeen vieroitusoireet, kuten henkiset romahdustilat, sähköiskut päässä, masentuneisuus jne oli tiedossa ja todellakin koettu tässä purkamisen aikana. Mutta tähän paino asiaan en osannut varautua, enkä edes ole varma johtuuko se lääkkeestä vai jostain muusta.

Mielellään kuulisin kokemuksia teiltä kenellä ollut sama lääke käytössä. Kiitos!
 
vierailija
Voisko se johtua jostain muusta? Ootko ehkä esim syönyt enemmän?
Ei mulla lopettaessa noussut, päin vastoin aineenvaihdunta vilkastui ja olo oli keveämpi vaikkei paino varsinaisesti laskenut.
 

Yhteistyössä