Duactin ja Zyrtecin käyttö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenävaivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nenävaivainen

Vieras
Onko kenelläkään poskiontelo- tai allergiavaivaisella tietoa, voiko reseptillä määrättyä Duactia käyttää yhdessä Zyrtecin kanssa. Unohdin eilen kysyä lääkäriltä yhteisvaikutuksista. Nyt olen käyttänyt vain Duactia kuurina.

Ajattelin vaan, että jos teho olisi yhdessä vielä parempi. Mutta ilmeisesti ei sitten ole näin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miks sä tarviit Zyrteciä? Musta Duact on vaan niin paljon tehokkaampi verrattuna Zyrteciin että en näkis mitään hyötyä Zyrtecistä enää..

En usko että olis :/ Duact on oikeesti tehokas varsinki kun kyse on poskiontelotulehduksesta, yleensä sen kanssa määrätään antibiootit ja Duact toimii "allergialääkkeenä" poistaen turvotusta limakalvoista. Tai ainaki itelläni on semmonen fiilis... Nim. ikäni Zyrteciä syöneenä ja monta vuotta poskionteloista kärsineenä ennen kuin ne leikattiin :D Tosin en mä mikää lääkäri ole :D

Niitä voi syödä yhtäaikaisesti. Jos esim.allergia ilmenee ihottumana, siihen ei Duact tehoa ja pitää ottaa myös setiritsiniä. Muttei kannata jos ei ole pakko. Duactin kanssa kannattaa olla tarkka, ettei syö kovin pitkään, kuivattaa limakalvoja niin voimakkaasti että minä ainakin sain hiivan :|

Sain jo ab-kuurin, mutta oireet tuli takaisin. Nyt lääkärin mielestä kyseessä limakalvoturvotus, ei bakteeritulehdus, joten siksi vain Duact. Olo ei ole ihan parhaasta päästä, joten ajattelin, olisiko Zyrtecistä apua.

En usko että olis :/ Duact on oikeesti tehokas varsinki kun kyse on poskiontelotulehduksesta, yleensä sen kanssa määrätään antibiootit ja Duact toimii "allergialääkkeenä" poistaen turvotusta limakalvoista. Tai ainaki itelläni on semmonen fiilis... Nim. ikäni Zyrteciä syöneenä ja monta vuotta poskionteloista kärsineenä ennen kuin ne leikattiin :D Tosin en mä mikää lääkäri ole :D

Alkuperäinen kirjoittaja nenävaivainen:
Sain jo ab-kuurin, mutta oireet tuli takaisin. Nyt lääkärin mielestä kyseessä limakalvoturvotus, ei bakteeritulehdus, joten siksi vain Duact. Olo ei ole ihan parhaasta päästä, joten ajattelin, olisiko Zyrtecistä apua.

Kokeile turvotusta poistavaa nenäsumutetta, toimii nopeemmin.

tehoaako se myös ylempänä olevaan turvotukseen kuin ihan konkreettisesti nenän limakalvoihin? Mulla kun sitä särkyä myös ylempänä kuin ihan poskissa.

Alkuperäinen kirjoittaja nenävaivainen:

Kokeile turvotusta poistavaa nenäsumutetta, toimii nopeemmin.

Yhteistyössä