Duact-kapleita käyttävät/käyttäneet!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuhanenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuhanenä

Vieras
Te joille tuo ko. lääke tehoaa, onko jotain muuta vastaavanlaista lääkettä(mikä olisi kenties korvattava)??
Oireina mulla ei ole mitään astman-tyyppistä, mutta jatkuva nuha ja keväästä syksyyn jatkuva aivastelu, johon tuo Duact tepsii (ei mitkään reseptivapaat antihistamiinit).

Duact vaikuttaa 10 päivän ajan, jonka jälkeen loppuu vaikutus.. Pitää pitää 10 päivän vai oliko parin viikon tauko, jonka jälkeen taas 10 päivän kuuri..

Eli itselle duact oli huono, ku pitää/piti syödä päivittäin.. Määräsi jonkin toisen lääkkeen, jota pitää syödä viikko, jonka jälkeen alkaa vaikutus.. Eikä oo tuota, että vaikutus kestäisi vain 10 päivää.
Nyt en kyl muista mitä ne oli.. Jos oisin kotona, ni kahtoisin kaapista.
Ja on reseptilääke.. Tai ainakin mie sain sen reseptillä.

Nenäsumutteena mulla on nasonex.

Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Duact vaikuttaa 10 päivän ajan, jonka jälkeen loppuu vaikutus.. Pitää pitää 10 päivän vai oliko parin viikon tauko, jonka jälkeen taas 10 päivän kuuri..

Eli itselle duact oli huono, ku pitää/piti syödä päivittäin.. Määräsi jonkin toisen lääkkeen, jota pitää syödä viikko, jonka jälkeen alkaa vaikutus.. Eikä oo tuota, että vaikutus kestäisi vain 10 päivää.

Ei s evaikutus lopu, mutta sitä ei saa käyttää kauempaa, kuin 10 päivää kerrallaan.
Mulla auttaa nenän tukkoisuuteen, mutta aiheuttaa unettomuutta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:

Ei s evaikutus lopu, mutta sitä ei saa käyttää kauempaa, kuin 10 päivää kerrallaan.
Mulla auttaa nenän tukkoisuuteen, mutta aiheuttaa unettomuutta!

Ainakin itselle lääkäri keväällä niin selitti.. Varsinkin, kun itsellä on astma..
Ja olin jo miettinyt, että minkä takia kyseinen lääke ei vaikuta mitään, ku menee vaan kohtaukset pahemmaksi.. Monta vuotta käytin päivittäin tuota lääkettä..
Ja tänä keväänä lääkäri tuon minulle sanoi.

Minulla on käytössä nuo Duactit kausiluontoisesti. Hyväksi olen myös havainnut ilma reseptiä saatavat Kestine kapselit, ehkä jopa parempi minulle kun tuo Duact. Ilman reseptiä saatavat ovat vain melko kalliita, eikä kaikkia ole saataavilla kait reseptillä, jolloin ehkä osa kuuluisi korvauksen piiriin. Apteekissa kerran sanoi, että voisin pyytää lääkäriltä reseptin vaikka Zyrtekille, jolloin saisi sen osin korvattavaksi, ja näin vähän edullisemmaksi kun mutoin ostettuna.

Sumutteista minulla on joskus ollut reseptillä oleva Flixonase-nenäsumute, jonka käytön lopetin, kun en mainittavaa hyötyä siitä havainnut.

No kyllä mulla on ihan jatkuvaan/tarvittaessa käyttöön toi kirjotettu, ei mitään 10pvn juttuja. Ja nythän ei ollutkaan kyse siitä, että vaikutus loppuisi (voi toki olla eri asia eri oireissa, mutta nuhaa tarkoitan!) vaan kiinnostaisi joku mahd. muu reseptilääke, joka kuuluisi korvattaviin. Ja mulle siis tämä Duact sopii kuin nyrkki silmään, ei nukuta tai mitään muutakaan.
Nenäsuihkeet on hyödyttömiä silloin kun nenä on ankkatukossa --> kaikki valuu pois. On mulla noita suihkeitakin sen seitsemää sorttia, kun vain saa ensin nokan auki jollain

kertokaas minulle aloittelijalle että voiko duacteja ja nasonexia käyttää yhtä aikaa?? toinen lääkäri määräs ensin duacteja ja toinen nasonexia mut en tiedä voiko niitä käyttää samanaikaisesti. nasonexista ei ole ollut suurta apua, enkä niitä duacteja kerennyt ottaa kuin pari kapselia ennen kuin sain kouraani nasonexin.

Kuumimmat

Yhteistyössä