dr. oetkerin elintarvikeväri

Tarkoituksenani hieman koristaa kakkua värjäämällä kerman, olin jo ostanut oetkerin värin ja mainisitsin sisarelleni värjääväni kerman mutta hän sanoi ettei kannata käyttää nestemäistä väriä kun se juoksuttaa kermaa ja hän antoi minulle pastavärin. Kotona kuitenkin halusin testata onko näin että kerma menee pilalle, eihän se miksikään mennyt mutta ONNEKSI maistelin kermaa ja väriaine oli antanut suorastaan p*skan maun jota sokerikaan ei peittänyt.. onneksi sisareni pelasti tilanteen. Olisi siinä ollut katsomista kun vieraat nielee väkisin kakkua alas :D. Pataväri ei maistu miltään ja värjäsikin kerman paremmin :). Kellään muilla samaisia kokemuksia?
 
pilari
Aha ja oho! Mä oon käyttänyt etkerin vihreetä väriainetta kermavaahtoon,ja meillä ei oo ikinä kukaan valittanut makua! Kun nyt kysyin, onko maistunut jotenkin erilaiselta, niin tyttö sano, että juu u, paremmalta kuin ilman väriä!! Makuasioita näemmä, mutten tohon p*skan makuun usko kuiteskaan, sillä oon tarjonnut useammankin kerran vieraillekin samoin värjättyä kakkua, eikä ikinä oo kakku jääny syömättä..
 
vierailija
Kun sit maistelin sitä väriä ihan sellaisenaan niin ihan sama maku oli kuin kermassakin, todella pahaa :/. Väri oli keltainen, liekkö sit makueroja väreissä..enpähän ainakaan usko
Ite oon kokeillut melkein kaikkia oetkerin nestemmäisiä väriaineita kerman kanssa ja vihreä eikä sininen maistunut mitenkään erikoiselle kermassa, mutta muiden värien kanssa esiintyi tuo p#ska maku.
 
vierailija
Sellainen vähän kitkerä maku joo.
Mulla lässähti sininen kermavaahto, kun pursotin sen edellisenä päivänä, eli ilmeisesti jotain vaikutusta kestävyyteen on.
 

Yhteistyössä