Dorjan yhdistelmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuulihattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuulihattu

Vieras
:) Onkos kenelläkään kokemusta Dorjan merkkisistä yhdistelmävaunuista?? Itse en ole aikaisemmin kuullut koko merkistä mitään.... Kaipaisin kommentteja! =) Kiitos! :flower:

Mulla on Dorjan Novel Sport-merkkiset yhdistelmät
plussaa
- tukevat
- kiinteä hyttyssuoja
- kuomun tuuletusverkko
- metallinen isohko tavarakori
- taitettava aisa
- nätti
miinusta
- iso koko (kaupoissa ja julkisissa liikennevälineissä pienemmät ja ketterämmät ois varmaan kätevämmät

infoa Baby Centerin sivuilla:
http://www.babycenter.fi/novelsport_esittelytekstit.htm

Meillä ei ainakaan vielä ole Dorjan vaunuja, mutta ollaan niitä käyty katsomassa ja harkitaankin vakavasti yhtenä vaihtoehtona. Myyvässä liikkeessä saatiin todella hyvää palvelua. Mallina meillä olisi Novell Sport. Meitäkin siis kiinnostaisi kovasti koetut hyvät ja huonot puolet!

Omassa katsastuksessamme emme keksineet muuta moitittavaa kuin vaunun tavarakorin. Novell Sportissa se oli pienempi kuin esim. Brion tai Emmaljungan.

Lisäisin vielä, että Dorjaneissa mua miellytti erityisesti värit. En halunnut vauvalle mustia vaunuja. Järkyttävän synkkiä väreja monissa malleissa tarjolla vauvoille! Käytännöllisyys tietysti tärkeintä, mutta mitä mieltä muut olette tästä väriasiasta?

dorjanit on ihan hyvät vaunut kunhan muistaa huoltaa renkaat tarpeeksi usein, eli renkaat on oltava täynnä muuten puhkeaa ja muovilaakerit kuluu nopeasti jos ei rasvaa paksulla vaseliinilla ja usein, itse runko ja muut osat on hyvät mutta :attn: renkaisiin kannattaa kiinnittää todella paljon huomiota koska, jos renkaat on vähänkin tyhjät vanteet repii sisäkumin rikki ventiilin juuresta ja sitä sitä ei voi paikata babycenterin palvelusta tahdon antaa hyvät pisteet sieltä olemme ostaneet melkein kaikki tarvikkeet

Meillä Dorjanit vuodesta 02. Nyt käytössä toisella ja hyvin ovat toimineet. Meillä mukulat pitkiä jo vauvana ja plussaa on todella tilavat makuutilat. Lisäksi paketti on aika kattava. Hoitolaukut, sadesuojat yms. kuuluu mukaan.
Varaosista sain tunutvat alennukset, kun kävin hiljattain ostamassa sisäkumit ja seisomalaudan.
Miinuksena on ehkä juuri tuo koko, aika suuret ottaa esim mukaan. Me ainakin joudutiin irroittamaan aina renkaat autoon pakattaessa. Lisäksi tavarakori on ainakin 02 malleissa huono.

Meilläkin Dorjanin Novell Sport! Ja vuosimalli taita olla 2005 =) Nyt ovat olleet päivittäisessä käytössä kohta 10kk ja olen tykännyt =) Isoon koonkin laitan omalta osalta plussaksi, koska meidän pikkumies on isokoinen (9kk melkein 80cm) ja pienempiin vaunuihin ei kohta enään mahtuisi nukkumaan.
Tietysti vähän raskaat ovat nostella, mutta minusta taas todella kevyet työntää. Meilläkin kun on isot ilmakumipyörät, niin kyllä täällä soratiellä niillä mukavasti eteenpäin mahtuu. Ja auramattomalla tielläkin (kokemusta on!).
Niin ja ainakin pienehköön farmariin (meillä toi seat cordoba) vaunut mahtuvat ilman, että renkaita tarvisi otta pois. Ja esimerkiksi kaverin autoon (sellainen porrasperäinen) dorjanit mahtuvat, kun irrottaa renkaat, mutta heidän brioista joutuu renkaiden lisäksi ottamaan myös korin irtiin.

Eli kaikin kaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen meidän vaunuihin!

Meilläkin on viime vuoden Dorjanit. Ihan huippuhyvät on olleet. Tosiaan niinku joku jo mainitsi makuu- ja istumatilat on ihan ruhtinaalliset. Tästä tietty seuraa se miinuspuoli, että myös koko on "ruhtinaallinen"... Mutta me on kyllä tykätty suuresti.

Meillä vuoden 2002 Dorjat ja olemme olleet niihin tyytyväisiä. Ihastuin niissä juuri monipuolisiin värivaihtoehtoihin ja tilavuuteen. Meillä farmari, joten koko ei ole ollut mikään ongelma ja hyvin olen kyytiinkin ne saanut. Meillä pehmeä kantokoppa ja mielestäni oli erinomainen valinta. Nukkuvan vauvan pystyi kantamaan siinä helposti.

Silikonia olemme mekin joutuneet nariseviin kohtiin laittamaan ja hyvin on auttanut. Kuten aiemminkin tuli kommenttia, niin kannattaa kyllä huolehtia, että renkaissa on kunnolla ilmaa, jotta eivät puhkea.

Vielä... mielestäni vaunut ovat tosi kevyet ja helpot työntää, myös mieheni, joka on pitkä.

Toivottavasti rattaiden "turvavyö" on nykyisin parempi, sillä meillä on vain "lannevyö" ja siitä kyllä saa kiemurteleva lapsi itsensä pois vähän liian helposti.

Hyvin ovat mielestän kuitenkin kaikin puolin kestäneet ja nyt saa kolmaskin vauva niissä mukana kulkea. =)

Mulla on ollut vihreät DorJan:t kahdella lapsella vauvasta lähtien. Olen ollut todella tyytyväinen. Tavaratilaan on välillä kikkailtava tavarat, mutta paljon mahtuu kyytiin. Lapsetkin ovat viihtyneet. Pienempi vielä käyttää niitä. Kestävät. Ei ole korjattu kertaakaan ja ostettu v 2002.

Yhteistyössä