Dominoiva koira, apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kyseessä norjanharmaa-pystykorva n. 8kk pentu.

Elikkä kysymyksessä dominoiva koira. Miten hitossa pääsen eroon tuosta dominoimisesta? Tuntuu että tuo on kuuro ja sokea samaan aikaan, sivuttaa käskyt, ei kuuntele, ei tottele ja nauttii sekä innostuu vaan ku komentaa. Tuhonnu huonekaluja, koriste esineitä, sähköjohtoja, vetää alas kaiken mihin yltää, varastaa ruokaa käsistä/pöydältä, puree, on millon nilkoissa ja millon käsiläskeissä kiinni, paskoo vaatteet, sittenku komentaa niin nostaa ylähuultaan (ei kuitenkaan murise, mutta näyttää hampaitaan), haukkuu (ja katsoo silmiin samalla), pomppii päälle jnejne.

Löytyy aktivointileluja, tyhjiä pulloja/maitotörppöjä missä raksuja, leluja, saa olla lenkkien lisäks takapihalla ja kaivella kuoppia yms. Käytössä esim. suihkepullo josta ei juurikaan hyötyä.

Mielenterveys tässä alkaa kohta jo olemaan vaakalaudalla.

Oon sen verran koirasta huomannut että esim takapihalla ollessaan kaivelee just jotain kuoppia eikä kiinnitä mitään huomiota minuun jos meen vaikka tupakalle. Sisällä tilanne sitten toinen. Silloin kun koira meille haettiin kertoi myyjä, että on koko pentuajan viettänyt ulkoaitauksessa emonsa kanssa, voiko tämä vaikuttaa myös käytökseen? Nauttiiko enemmän olostaan yksin ulkosalla?
Lisättäköön vielä, että vanhemmat eivät olleet riistaviettisiä, joten huono mahdollisuus siitä myös pennulla.

Kaikki vinkit otan ilomielin vastaan, alkaa itellä kohta jo huumori loppua.

Ole onnistunut kasvattamaan koiran joka kokee olevansa ylempänä laumassa kuin sinä :-)
Koirasi katsoessa sinua silmiin ja näyttäessä hampaitaan, sen käytös on uhkaava/uhmaava ja jos annat tilanteen laueta kerta toisensa jälkeen ilman jälkiseurauksia, koira katsoo voittaneensa pelin ja pitää itseään laumanjohtajana.
Komentosi taitavat olla aika ponnettomia ja voisi olla parasta luopuab koirasta nyt heti, sillä ajan kuluessa hommasta ei tule mitään jos sinä tottelet koiraa, eikä päinvastoin.
Jos mulle tuotaisiin tuollainen koira, ottaisin sitä niskasta kiinni, painaisin maahan ja ärisisin niin kauan että se luovuttaisi, eli näkisi ettei se pääse tilanteesta pois, ennenkuin minä sen siitä pois päästän.
Komentojen tulee olla tiukkoja ja aina samoja.
Poista koira tilasta jossa se "varastaa" ruokaa tai puree sinua.
Jonnekin jossa sillä ei ole kivaa.
Pidä siellä muutama minuutti ja uusi mahdollisesti satoja kertoja, ennenkuin koira oppii väärän käyttäytymisensä seuraukset.
Älä koskaan ruoki sitä kädestäsi, äläkä pöydästä.
Jos sinulla on jo noin suuri ongelma koirasi käytöksestä, oletan etteivät oikea koira ja kasvattaja ole kohdanneet toisiaan.
Myy/lahjoita entinen rakki pois ja osta tilalle joku hiiren kokoinen puudeli iloa ja tottelevaisuutta elämääsi tuomaan :-)

Jos haluat apua, se tietenkin maksaa. . Laita tähän ketjuun puhelinnumerosi, niin otan yhteyttä. Lupaan, että saat kestävästi apua kauttani. Hintani on edullinen nähden muihin ammattilaisiin. En ole koskaan epäonnistunut tässä kutsumusammatissani.Minä en ole rahan perässä, vaan teen tätä sisulla ja sydämellä, halusta aidosti auttaa koiraa ja sen perhettä.

Jos haluat apua, se tietenkin maksaa. . Laita tähän ketjuun puhelinnumerosi, niin otan yhteyttä. Lupaan, että saat kestävästi apua kauttani. Hintani on edullinen nähden muihin ammattilaisiin. En ole koskaan epäonnistunut tässä kutsumusammatissani.Minä en ole rahan perässä, vaan teen tätä sisulla ja sydämellä, halusta aidosti auttaa koiraa ja sen perhettä.

Ei ei, älä usko mitään selättämisjuttuja, mitä täällä annetaan joiltain jotka ei ymmärrä mitään ! Selätystilanne täällä äsken kuvatulla tavalla päättyy aina koiran mielestä voittoon tai vähintään tasapeliin....

Yhteistyössä