Dokumentti lapsianorektikosta :(

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
No ehkä tuo ohjelma mitä oli katsonut sai tuon aikaan?
Itse käsitin niin, että hän oli alkanut katsoa sitä ohjelmaa sieltä klinikalta pääsyn jälkeen, mutta äiti ei kuitenkaan huolestunut siitä.

Ja tosiaan, mietin itsekin, että miten noin pieni lapsi voi olla huolissaan omasta painostaan (kun normaalipainoinen oli jo ennen sairastumistaan). Katsoin kyllä, että tällä lapsella oli aika vahvaakin meikkiä välillä, joten voi olla, että on kiinnittänyt aiemmin jo ulkonäköön huomiota, kenties lukenut muotilehtiä ym. ja nähnyt anorektisen laihoja malleja. Huolestuttavaa.
 
ap
En huomannut kohtaa missä kertoi katselleensa jotain ohjelmaa... (nukahdin välillä ;-D) Mielestäni perheessä täytyy olla myös jotain ongelmaa, jos 8v. haluaa jo kuolla :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
No ehkä tuo ohjelma mitä oli katsonut sai tuon aikaan?
Itse käsitin niin, että hän oli alkanut katsoa sitä ohjelmaa sieltä klinikalta pääsyn jälkeen, mutta äiti ei kuitenkaan huolestunut siitä.

Ja tosiaan, mietin itsekin, että miten noin pieni lapsi voi olla huolissaan omasta painostaan (kun normaalipainoinen oli jo ennen sairastumistaan). Katsoin kyllä, että tällä lapsella oli aika vahvaakin meikkiä välillä, joten voi olla, että on kiinnittänyt aiemmin jo ulkonäköön huomiota, kenties lukenut muotilehtiä ym. ja nähnyt anorektisen laihoja malleja. Huolestuttavaa.
Oli katsonut tuota ohjelmaa ennenkuin sairastui.
 
vierastaja
mua alkoi enemmän mietityttään kuinka paljon ihmisten puheilla on merkitystä....ite oon 166cm pitkä ja painan 41kg enkä koskaan ole sairastanut mitään syömis/muuta siihen rinnastettavaaa sairautta... mun vanhin tyttö 8v.on 138cm pitkä ja painaa 23kg... aina olen saanut neuvolassa kuulla kuinka lapseni on niiiiin käyrien ulkopuolelle jne. mut kenellekkkään ei ole tullut mieleen esim. perintötekijät!!!! ei kaikki laihat ole jotain syömishäiriöisiä jne.....oli ihan pakko lohkoo väliin!!!!
 
aamen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lopettakaa akat se itsenne kyttääminen jos ette halua sairaita lapsia. Keskittykää johonkin muuhun kuin peilin ja kilojen katselemiseen.
ja antakaa niitten lapsien olla lapsia äläkeekä panko niitä kasvamaan liian aikaisin liian isoiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
mua alkoi enemmän mietityttään kuinka paljon ihmisten puheilla on merkitystä....ite oon 166cm pitkä ja painan 41kg enkä koskaan ole sairastanut mitään syömis/muuta siihen rinnastettavaaa sairautta... mun vanhin tyttö 8v.on 138cm pitkä ja painaa 23kg... aina olen saanut neuvolassa kuulla kuinka lapseni on niiiiin käyrien ulkopuolelle jne. mut kenellekkkään ei ole tullut mieleen esim. perintötekijät!!!! ei kaikki laihat ole jotain syömishäiriöisiä jne.....oli ihan pakko lohkoo väliin!!!!
:eek: :eek: :eek:
 
Vanilja
Meidän 7-vuotias päätyi syömishäiriön vuoksi ravitsemusterapeutille. Syöminen meni aivan olemattomaksi. Ja 100-varmaa on, että en ole omista painoasioista kälättänyt kotona tai ylipäänsä lasten kuullen.
 

Yhteistyössä