Dogo Argentino

• Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Kävin muuten just röökillä pihalla ja meillä kaksi puolpitkäkarvasta kissaa...siellä ne leikki hiiren kanssa ja vinguttivat sitä ihan huvikseen ja kun se kuoli niin loppu mielenkiinto!!Aikamoisia TAPPAJAKISSOJA meillä!! :LOL: raateleekohan ne kohta noi mukulatkin?? :whistle:
Eläin on eläin ja sillä on sen vietit!
Kaikista pahoin eläin on IHMINEN!Vai oletteko kuulleet koirasta joka käyttää pentua hyväksi seksuaalisesti?Tai että eläimet kävisivät sotaa ja tappaisivat kaltasiaan järjestelmällisesti?
Koirathan nyt raiskaavat kaikkea minkä saavat kiinni. Lyhtypylväästä alkaen:D

:LOL: :LOL: voi lyhtypylväs-poloista!! :LOL:

Mia
Itse harrastan pk-rotuja: dobberi, rotweiler ja muutamalla tutulla on dogo. Itse en jaksaisi ko. rotua enkä ainakaan lapsiperheessä. Minulta et suosituksia saa. Käy jossain yhdistyksen toiminnassa mukana jossa voit tutustua ko. rotuun ja eri yksilöihin.

peto tuo on
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.youtube.com/watch?v=u5KvK70FGPs&feature=related

:eek::eek::eek:
Hyi s---na kuka tuollaisen pedon kotiinsa huolii tai haluaa. Ei oo ihan kaikki murot kulhossa kyllä. Miettii vain, että miten sillä sitten joku päivä napsahtaa päässä ja perheen lapsi päätyy tuon saaliseläinparan tilalle. Ja tuollaisia petoja saa sitten täällä Suomessakin pitää "lemmikkinä". Sairasta.

vastuullinen?
Alkuperäinen kirjoittaja SariS:
Hei!
Meillä ei ole minkäänlaisia ongelmia dogomme kanssa. Lapsiemme kaveritkin nuollaan päästä varpaisiin, ilman mitään verenmakua suussa.

Jokaisessa rodussa on yksilöitä, joilla vaan yksi kaunis päivä päässä napsahtaa, ja käydään kiinni ihmiseen tai toiseen koiraan, mutta kuitenkaan ei pidä yleistää sitä koko koirarotuun.
Just ja tuo juuri kertoo, ettet ole vastuullinen dogon omistaja. Tuon rotuinen koira ei saa tulla lasten kavereita lähellekään, pitäis se nyt dogon omistajan tajuta. Ja kun dogolla napsahtaa päässä niin jälki on todella rumaa, etkä sinä edes itse pärjää sille koiralle etkä saa sitä esim. lapsesi kimpusta pois. Vai meinasitko painimalla rakkisi voittaa? Mutta jos minun koiristani joku napsahtaisi niin se ei raatelisi ja saisin sen selätettyä helposti ja lapsikin saisi.

en ottaisi
Kaverillani on rottiksia, ne on ihan hallinnassa ja koulutettuja. Mutta eivät voi viedä mihinkään missä muita koiria, koska tappelu tulisi jne. Ja kun on tällainen ongelma ja lapsia niin onhan se vaarana lenkillä, että koirat aloittaa tappelun ja lapset jää väliin. Olen ymmärtänyt, että dogoissa olisi samaa ongelmaa.

Tappajakoirat
"Just ja tuo juuri kertoo, ettet ole vastuullinen dogon omistaja. Tuon rotuinen koira ei saa tulla lasten kavereita lähellekään, pitäis se nyt dogon omistajan tajuta. Ja kun dogolla napsahtaa päässä niin jälki on todella rumaa, etkä sinä edes itse pärjää sille koiralle etkä saa sitä esim. lapsesi kimpusta pois. Vai meinasitko painimalla rakkisi voittaa? Mutta jos minun koiristani joku napsahtaisi niin se ei raatelisi ja saisin sen selätettyä helposti ja lapsikin saisi."

Rottia ei pidetä koirina :eek:)

SariS
Alkuperäinen kirjoittaja vastuullinen?:
Hei!
Meillä ei ole minkäänlaisia ongelmia dogomme kanssa. Lapsiemme kaveritkin nuollaan päästä varpaisiin, ilman mitään verenmakua suussa.

Jokaisessa rodussa on yksilöitä, joilla vaan yksi kaunis päivä päässä napsahtaa, ja käydään kiinni ihmiseen tai toiseen koiraan, mutta kuitenkaan ei pidä yleistää sitä koko koirarotuun.
Just ja tuo juuri kertoo, ettet ole vastuullinen dogon omistaja. Tuon rotuinen koira ei saa tulla lasten kavereita lähellekään, pitäis se nyt dogon omistajan tajuta. Ja kun dogolla napsahtaa päässä niin jälki on todella rumaa, etkä sinä edes itse pärjää sille koiralle etkä saa sitä esim. lapsesi kimpusta pois. Vai meinasitko painimalla rakkisi voittaa? Mutta jos minun koiristani joku napsahtaisi niin se ei raatelisi ja saisin sen selätettyä helposti ja lapsikin saisi.
Aika jännä, että voidaan ihmistä tuntematta, koiraa tuntematta ja toisen elämäntapaa tuntematta väittää, että joku ei ole vastuullinen koiran omistaja. Sitähän voisi vaikka kunnianloukkauksesta tehdä ilmoituksen.

En kai ole tekstissäni sanonut, että koiramme olisivat lastemme kavereiden kanssa valvomatta? Ja toisekseen väitän olevan todennäköisempää, että omat lapseni tai heidän kaverinsa joutuvat ikätovereidensa kiusaamiksi, pahoinpidellyiksi tai mopon yliajamiksi ennenkuin omat koiramme heitä purisi.

Joka päivä saa lehdestä lukea näistä tilanteista, kun ihminen tekee pahaa toiselle ihmiselle tai jopa omin silmin näkee näitä mopokolareita (viimeksi tänään).
Mutta, minä olen onnistunut omien koirieni koulutuksessa ja "kaapin paikan" näyttämisessä enkä pelkää sen enempää sitä, että koiramme tekisivät ihmisille pahaa, kuin joku pienen villakoiran omistaja.

Ennen kuin alat ihmisiä julkisesti arvostelemaan, ota selvää ja kirjoita sitten.

Ja sen verran voin brassailla, että terrierimme ostimme eräältä tunnetulta eläinkouluttajalta. Ostohetkellä hän pyysi, että otamme dogomme mukaan, jotta näkee millainen koira on kyseessä. No, dogomme vaan sinne terrierilauman sekaan ja yllätys. Tämä kouluttaja sanoi, että todella täysipäinen koira, joka ymmärtää paikkansa ja pieni terrierinpentu lähti mukaamme. Jos koiramme olisi tappajakoira, kai se olisi repinyt nuo kaikki kymmenkunta räyhäävää pentua hetkessä riekaleiksi???? Ja jopa kunnan eläinlääkäri sanoi, että dogomme on maailman parhaiten käyttäytyvä koira, esim. tutkimuksia on koiralle tehty ilman rauhoitusta tai kuonokoppaa jopa lääkärin odotustilassa............

Elvistelyksi menee, mutta menköön.

Satu
Tyttärelläni kaksi Dogoa, uros ja narttu ja neljä lasta. Minulla ja miehelläni Whippet-uros. Dogot ovat pennusta lähtien olleet paljon tekemisissä meidän whippetin kanssa ja pitävät meitä perheenjäseninä. Meidän whippet-uros on dogojen mielestä ylempänä hierarkiassa: whippet on vanhempi ja sillä on aina ollut erityisoikeuksia, kuten sängyssä nukkuminen, mitä Dogoilla taas ei ole. Ongelmia ei ole ollut. Hassu yhdistelmä kylläkin nämä kolme... :)

koiraharrastaja
Aika jännä, että voidaan ihmistä tuntematta, koiraa tuntematta ja toisen elämäntapaa tuntematta väittää, että joku ei ole vastuullinen koiran omistaja. Sitähän voisi vaikka kunnianloukkauksesta tehdä ilmoituksen.

En kai ole tekstissäni sanonut, että koiramme olisivat lastemme kavereiden kanssa valvomatta? Ja toisekseen väitän olevan todennäköisempää, että omat lapseni tai heidän kaverinsa joutuvat ikätovereidensa kiusaamiksi, pahoinpidellyiksi tai mopon yliajamiksi ennenkuin omat koiramme heitä purisi.

Jos koiramme olisi tappajakoira, kai se olisi repinyt nuo kaikki kymmenkunta räyhäävää pentua hetkessä riekaleiksi???? Ja jopa kunnan eläinlääkäri sanoi, että dogomme on maailman parhaiten käyttäytyvä koira, esim. tutkimuksia on koiralle tehty ilman rauhoitusta tai kuonokoppaa jopa lääkärin odotustilassa............
Otapa selvää mikä on kunnianloukkaus, ihan tuollainen nyt ei ole, että itse kirjoitat nettiin ja toinen kommentoi kirjoitustasi ja tyyliäsi olla koiran kanssa ;)

Tulipas mieleeni, että sehän noissa tietyissä roduissa juuri onkin mikä pitäisi hoksata. Rottikset, dogot, dopperit jne. on koiria, joiden tehtävänä on puolustaa omaa laumaansa ja suojella sitä. Siksi ne voivat olla mukavia lutuisia koiria, mutta kun ne arivoivat tilanteen uhkaavaksi omalle perheenjäsenelleen ne toimivat (koska se on niiden tehtävä, tekevät siis juuri niinkuin pitääkin) ja siksi usein on tapauksia (suurimmasta osasta ei uutisoida, mutta kyllä näitä harrastajana kuulee), joissa koira on käynyt lapsen kaverin kimppuun valvotuissa olosuhteissa. Koira on toiminut juuri niinkuin pitikin, omistajat eivät vain ole tajunneet rodun ominaispiirrettä oikein ja ovat antaneet koiran olla vieraiden lasten seurassa (aikuiset osaavat yleensä käyttäytyä niin ettei koira koe heitä samalla tavalla uhkaavaksi kuin lapset, jotka voivat vaikka leikillään mäiskiä toisiaan). Tuon takia minä en antaisi esim. dogon edes olla siellä missä lapset leikivät kavereiden kanssa.

Tuosta eläinlääkärin vastaanottotilassa toimenpiteiden tekemisestä. Törmäsin siihen kerran Helsingissä, kun eräs eläinlääkäriasema oli muuttamassa eikä heillä ollut tilaa. Siellä he sitten rokottivat odotushuoneessa jopa murisevan hampaitaan näyttävän rottiksen (vaikka omistaja sanoi, että onnistuukohan ilman kuonokoppaa, kun on aika äreä), meitä oli odotustilassa monta koiraa ja monta ihmistä, lapsiakin. Kyllä hirvitti ja olihan tuo eläinlääkäriasemalta väärin, melkoisen vaarallinen tilanne olisi ollut, jos rottis olisi hermostunut kokonaan.

nöffi
Melkoista tekstiä kirjoitelevat nuo rotujen parjaajat.
Olen melkoisen ehdottomasti sitä mieltä et koira yksilö jolla on taipuvaisuutta dominoivaan käytökseen on vaarallinen, jos omistaja ei osaa/tajua kouluttaa koirastaan yhteiskuntakelpoista yksilöä. Rodulla ei sinällään väliä, mutta toki toiset koirarodut ovat alttiimpia dominoivaan käytökseen.
Itselläni on erittäin itsepäinen ja dominoiva nöffi uros. Koirani tottelee minua hyvin, koska olen hyvä ja reilu johtaja. Rotu tunnetaan ihmisrakkaana, mutta en silti koskaan jättäisi koiraani vahtimatta kun lähellä on pieni lapsi. Voin toki pitää koiraani vapaana, mutta luen koirani eleitä ja näin pystyn olemaan ennakoimaan tilanteet, jolloin mitään tilanteita ei edes synny.
Pienten koirien omistajilta useasti puuttuu täysin kyky ennakoida koiransa käyttäytymistä, koska he voivat helposti fyysisesti hallita koiraansa. Mielestäni koiran selättäminen kuuluu korkeintaan koiran pentu vaiheeseen, jos sinnekkään. Aikuiselle koiralle selättäminen ei sovi vaan aiheuttaa lisää ongelmia. Aikuista koiraa tulisi pystyä hallitsemaan puheella ja eleillä.

Kunnioitusta, rakkautta ja kuria, niistä on meidän elämä tehty.

"Kunnioitus ei ole itsestään selvyys, vaan ansaittu etuoikeus!"

ps. en koskaan epäröi ettenkö pystyisi hallitsemaan vaikeaakin koirarotua, koska loppujen lopuksi on kyse yksilöistä ja siitä miten yksilö kasvatetaan ei siitä minkä rotuinen koira on!

Kyllästynyt paskapuheisiin
Onpahan teillä hauskat tiedot koirarodusta. Juuri tällä tavalla syntyy negatiivisia käsityksiä rodusta kun ihmiset puhuu mutta ei tiedä mistä puhuvat. Meillä on kaksi dogoa,uros että narttu. Puhukaa sitten vasta kun teillä itsellänne on kyseinen koira ja muistakaa ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ. Koirat on siinä missä ihmiset,eroavaisuuksia on koska ne on vain yksilöitä.

fluemieneism
After you end up picking a few of the over-the-counter shares, inquire your listed purchase counsellor as long as they are around for a session. You can even check with your stockbroker, although be sure you get it done ahead of committing your money. If they let you know to speculate, open a free account along with one of several foremost online brokerage house corporations. Employ their particular providers and begin purchasing stocks and shares which will progress more than 1, 000% determined by appropriate components and the market place ailments. prentice capital management website As outlined by Micheal Cramer's investment picks, Hess is an excellent purchase since it is just a wonderful leader connected with acquiring acrylic in the usa and so they contain the greatest holdings from the Bakken, an immense essential oil reserve inside Northern Dakota. This company may be worth far more as compared to it's selling pertaining to, rendering it the win-win either way: the corporation lastly starts off earning profits off almost all it really is essential oil and house holdings, or it truly is obtained by simply an additional gas business and also helps make the inventory leap that way. prentice capital management website His or her increases may well raise when they go through the listings that will feature penny stock options choices.

fluemieneism
Hess prentice capital management Sell great solutions and gives excellent assistance, and do not bother about staying the low price owner. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Whenever constructing out your own hedge fund case study I find it beneficial planning a choice shrub highlighting your benefit along with drawback event together with anticipated returned. You should definitely are completely able to go over the almost certainly submitting within the meeting. The key component shall be assured, no person is going to be consider people unless you consider oneself.

DOGO+++
Meidän "vahtikoiria" boxeri,bullterrier ja pittbull. (Kilttejä)
En ole ikinä jättänyt vahtimatta muiden,enkä omien lapsien seurassa! Niin kilttejä kuin ovatkaan, mutta ovat loppupeleissä vaan eläimiä, yksi puraisu riittää...

Miettikää hetki kun otatte vahvan koiran mikä puolustaa kaikkea viearasta ja antaa siinä rytäkässä vaikka henkensä!
Ei muuten ole helppoa edes isolla miehellä pidätellä 50kg painavaa dogoa, mikä vetää nelivedolla kohti naapuria....

MIes...
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt paskapuheisiin;24750172:
Onpahan teillä hauskat tiedot koirarodusta. Juuri tällä tavalla syntyy negatiivisia käsityksiä rodusta kun ihmiset puhuu mutta ei tiedä mistä puhuvat. Meillä on kaksi dogoa,uros että narttu. Puhukaa sitten vasta kun teillä itsellänne on kyseinen koira ja muistakaa ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ. Koirat on siinä missä ihmiset,eroavaisuuksia on koska ne on vain yksilöitä.
Totta vai tarua, normaali nainen ei saa dogoa kuriin?
Jos dogo päättää tappaa vaikka lapsen ja omistaja ei saa kuriin sitä mitä tapahtuu?

Mä en ymmärrä näitä koiria, dogosta sen verran kokemusta että väitän ettei se sovellu kenellekkään näiselle.

Jopa nykymiehet ovat sellaisia, että ihan tavallinen saksanpaimenkoirakin retuuttaa pitkin pientaria. :D Lihaskuntotesti ainakin pitäisi tehdä, ennenko moisen voimapesän omistajaksi saa tulla.

Ja niille, keille koirat ovat "vauvoja tai lapsia" pitäisi antaa ihan kaiken rotuisten koirienpitokielto.

Mies...
Jopa nykymiehet ovat sellaisia, että ihan tavallinen saksanpaimenkoirakin retuuttaa pitkin pientaria. :D Lihaskuntotesti ainakin pitäisi tehdä, ennenko moisen voimapesän omistajaksi saa tulla.

Ja niille, keille koirat ovat "vauvoja tai lapsia" pitäisi antaa ihan kaiken rotuisten koirienpitokielto.
Ihan totta, ei se tilanne paljon siitä korjaannu jos omistajana on 60kg miehen natku. Yleisesti ottaen vaan ei kovin montaa naista ole kuka tuon saa pidettyä paikoillaan.

Ihan totta, ei se tilanne paljon siitä korjaannu jos omistajana on 60kg miehen natku. Yleisesti ottaen vaan ei kovin montaa naista ole kuka tuon saa pidettyä paikoillaan.
Mä tunnen tasan yhden sellaisen naisen. :D

Näin kerran, kun tienviertä lähestyivät mies ja saksanpaimenkoira, todella niin että mies "lensi" perässä. (vaikka painoi kai likemmäs 80 kuin 60 kiloa). Tämä kyseinen nainen (olin siis seurassaan silloin) oli aiemmin hoitanut ja kouluttanut samaa koiraa ja ärjäisi sille "paikka". Ja siihen se hurtta pysähtyi. Koira käyttäytyi just niinko koiran pitääkin sen tovin kun siinä juttelimme mutta muuttui oitis laumansa johtajaksi kun jatkoimme matkaa.

Jotkut vaan ovat niin nössöjä etteivät edes voimalla pärjäisi...

"Mies.."
Mä tunnen tasan yhden sellaisen naisen. :D

Näin kerran, kun tienviertä lähestyivät mies ja saksanpaimenkoira, todella niin että mies "lensi" perässä. (vaikka painoi kai likemmäs 80 kuin 60 kiloa). Tämä kyseinen nainen (olin siis seurassaan silloin) oli aiemmin hoitanut ja kouluttanut samaa koiraa ja ärjäisi sille "paikka". Ja siihen se hurtta pysähtyi. Koira käyttäytyi just niinko koiran pitääkin sen tovin kun siinä juttelimme mutta muuttui oitis laumansa johtajaksi kun jatkoimme matkaa.

Jotkut vaan ovat niin nössöjä etteivät edes voimalla pärjäisi...
Mä en tunne varmaan yhtään sellaista, tunnen kyllä monta ketkä kuvittelisivat pystyvänsä pitämään dogon kurissa.

Sakemannia ja Dogoa ei mun mielestä voi juurikaan edes verrata kuitenkin lihasmassa ero on valtava näillä koirilla, ja silti sakemannikin voi olla jo liian vahva joillekkin miehille ;)

vierailija
Meillä on Dogo argentino ja Jackrusselterrieri, molemmat uroksia. Tulevat keskenään hyvin toimeen, vaikka uros dogo argentinon seuraksi ei toista urosta suositella. Meillä myös kaksi lasta, joita Dogomme suojelee henkensä edestä. Ja koirina Jackrussell = "paha" ja Dogo = "hyvä". Eli pikkukoira ärhentelee toisille koirille ulkoiltaessa ja dogo vinkuu ja häntä heiluen haluaisi mennä leikkimään. Dogo nuolee kaikki kyläilemään tulevat ihmiset, jotka omistaja hyväksyy, russeli on paljon kriittisempi....Russeli jopa kyykyttää Dogoamme....

Mielestäni suurin osa tämän ketjun jutuista on keksittyjä ja provosoivia ihmisiltä, jotka eivät edes tiedä minkä näköinen Dogo Argentino on. Jos koirarotu omaa pk-oikeudet, se ei voi olla mikään tappajakoira. Ja teille kaikille tedoksi, että itseasiassa KULTAINEN NOUTAJA rotuna puree kaikista eniten IHMISIÄ. Että jatkossa varokaa ystäviänne joilla on kultsu, niitä varmaan on joka toisella kaverillanne...................
Mukavaa syksyn jatkoa!

Yhteistyössä