Alkuperäinen kirjoittaja vastuullinen?:
Alkuperäinen kirjoittaja SariS:
Hei!
Meillä ei ole minkäänlaisia ongelmia dogomme kanssa. Lapsiemme kaveritkin nuollaan päästä varpaisiin, ilman mitään verenmakua suussa.
Jokaisessa rodussa on yksilöitä, joilla vaan yksi kaunis päivä päässä napsahtaa, ja käydään kiinni ihmiseen tai toiseen koiraan, mutta kuitenkaan ei pidä yleistää sitä koko koirarotuun.
Just ja tuo juuri kertoo, ettet ole vastuullinen dogon omistaja. Tuon rotuinen koira ei saa tulla lasten kavereita lähellekään, pitäis se nyt dogon omistajan tajuta. Ja kun dogolla napsahtaa päässä niin jälki on todella rumaa, etkä sinä edes itse pärjää sille koiralle etkä saa sitä esim. lapsesi kimpusta pois. Vai meinasitko painimalla rakkisi voittaa? Mutta jos minun koiristani joku napsahtaisi niin se ei raatelisi ja saisin sen selätettyä helposti ja lapsikin saisi.
Aika jännä, että voidaan ihmistä tuntematta, koiraa tuntematta ja toisen elämäntapaa tuntematta väittää, että joku ei ole vastuullinen koiran omistaja. Sitähän voisi vaikka kunnianloukkauksesta tehdä ilmoituksen.
En kai ole tekstissäni sanonut, että koiramme olisivat lastemme kavereiden kanssa valvomatta? Ja toisekseen väitän olevan todennäköisempää, että omat lapseni tai heidän kaverinsa joutuvat ikätovereidensa kiusaamiksi, pahoinpidellyiksi tai mopon yliajamiksi ennenkuin omat koiramme heitä purisi.
Joka päivä saa lehdestä lukea näistä tilanteista, kun ihminen tekee pahaa toiselle ihmiselle tai jopa omin silmin näkee näitä mopokolareita (viimeksi tänään).
Mutta, minä olen onnistunut omien koirieni koulutuksessa ja "kaapin paikan" näyttämisessä enkä pelkää sen enempää sitä, että koiramme tekisivät ihmisille pahaa, kuin joku pienen villakoiran omistaja.
Ennen kuin alat ihmisiä julkisesti arvostelemaan, ota selvää ja kirjoita sitten.
Ja sen verran voin brassailla, että terrierimme ostimme eräältä tunnetulta eläinkouluttajalta. Ostohetkellä hän pyysi, että otamme dogomme mukaan, jotta näkee millainen koira on kyseessä. No, dogomme vaan sinne terrierilauman sekaan ja yllätys. Tämä kouluttaja sanoi, että todella täysipäinen koira, joka ymmärtää paikkansa ja pieni terrierinpentu lähti mukaamme. Jos koiramme olisi tappajakoira, kai se olisi repinyt nuo kaikki kymmenkunta räyhäävää pentua hetkessä riekaleiksi???? Ja jopa kunnan eläinlääkäri sanoi, että dogomme on maailman parhaiten käyttäytyvä koira, esim. tutkimuksia on koiralle tehty ilman rauhoitusta tai kuonokoppaa jopa lääkärin odotustilassa............
Elvistelyksi menee, mutta menköön.