Disflatyl vs. Cuplaton, kummasta parempi apu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ja minkä ikäiselle olette ko. tipat aloittaneet?

Meidän pikkumies on kovin itkuinen, vatsaansa selvästi aristaa ja peppu paukkuu kovasti. Aikoinaan tuota Cuplatonia olen lapsille antanut, mutta en muista oliko siitä juurikaan apua. Joskin jos siitä edes pienesti apua saa, niin se käyttöön otetaan.

Koitin googletella ko. tuotteiden tuoteselostusta, mutta siinä luki vain "vauvat", eli ei tarkempaa ikää annostuksessa. Pohdin, johon näin pienelle (alle 2 viikkoa) saa noita tippoja antaa, vai onkohan siinä kuitenkin jokin ikäsuositus? Apteekissa varmasti neuvovat, mutta josko jollakulla olisi täällä kokemusta ko. asiasta?

Voi kokeilla jo. Meillä täällä 3 vko vanha mahan vääntäjä, jolle eivät cuplatonet tuoneet apua. Koitettiin viitisen päivää yhteensä. Seuraavaksi koitetaan vyöhyketerapiaa..

en antais kumpaakaan. hirveästi turhia lisäaineita ja moneti jo ennestään herkkä masu saa aikaan vaan pahemmat kivut. osta luontaistuotekaupasta jauhemaista Biolaten meitohappobakteeria, niin on kumma jos ei auta. :) tiiän vaikka kuinka monta, jotka ovat saaneet vauvan kivut/levottomuuden kuriin sillä. lisää samalla vastustukykyä hienosto. onnea vauvastasi! :)

Ok, kiitos teille. Lähetän siis miehen apteekkiin hakemaan vauvalle tippoja masuvaivoihin.

On se niin väärin, että pienen ihmisen elämä alkaa kovilla vatsakivuilla :( Mutta onneksi eivät sentään ole ns. vaarallisia, vaikkakin kovin ikäviä.

[QUOTE="minna";29024391]en antais kumpaakaan. hirveästi turhia lisäaineita ja moneti jo ennestään herkkä masu saa aikaan vaan pahemmat kivut. osta luontaistuotekaupasta jauhemaista Biolaten meitohappobakteeria, niin on kumma jos ei auta. :) tiiän vaikka kuinka monta, jotka ovat saaneet vauvan kivut/levottomuuden kuriin sillä. lisää samalla vastustukykyä hienosto. onnea vauvastasi! :)[/QUOTE]

Tässä googletellessani törmäsin ensimmäistä kertaa siihen, että maitohappobakteereistakin voisi olla apua. Mutta en mä kyllä uskalla vauvalle antaa mitään luontaistuotekaupan juttuja, kun en niistä mitään tiedä...mutta eiköhän vastaavaa tuotetta saa myös apteekista. Kokeillaan sitä sitten seuraavaksi, jos tipoista ei ole apua.

Tässä googletellessani törmäsin ensimmäistä kertaa siihen, että maitohappobakteereistakin voisi olla apua. Mutta en mä kyllä uskalla vauvalle antaa mitään luontaistuotekaupan juttuja, kun en niistä mitään tiedä...mutta eiköhän vastaavaa tuotetta saa myös apteekista. Kokeillaan sitä sitten seuraavaksi, jos tipoista ei ole apua.

kyllä niitä uskaltaa. ne on ihan erikseen vauvoille kehitelty. :)

Voihan Gefilus tai Relatippoja kokeilla apteekista.Aikoinaan Disflatylista oli meillä enemmän apua.

meillä ei ees cuplatonia kokeiltu, disflatyl autto jonku verran ja vyöhyketerapiassa käytiin pari kertaa. no, nyt vauva on 5kk jo ja huudot loppunu n. kk sitten. koliikki...

Me annettiin cuplatonia ja rela-tippoja. Relatippoja alettiin antaa mun lääkekuurin vuoksi (imetin siis) ja huomattiin että ne auttoi muutenkin, joten taidettiin antaa niitä koko eka vuosi, vissiin pidempäänkin.

Ihanaa että ootte päässeet kotiin!

[QUOTE="vieras";29025260]Me annettiin cuplatonia ja rela-tippoja. Relatippoja alettiin antaa mun lääkekuurin vuoksi (imetin siis) ja huomattiin että ne auttoi muutenkin, joten taidettiin antaa niitä koko eka vuosi, vissiin pidempäänkin.

Ihanaa että ootte päässeet kotiin![/QUOTE]

Neuvolasta siis suosittelivat relatippoja kun kuulivat mun lääkekuurista. Vauvalla tais olla ikää sillon max 2vkoa, joten saa niitä ihan pienellekin antaa.

Disflatyl auttoi meillä, annettiin alle 2-viikkoiselle ja hyvin sen kesti. Ainoa sivuvaikutus oli, että itkuisuus vähentyi ;) Ja maitohappobakteereita voi huoletta antaa niitäkin, nekin vähentää masuvaivoja. Ihan erikseen jopa valmistetaan vauvalle tarkoitettuja. Meillä on käytössä probiootti baby, muutkin on varmasti ok jos on vauvalle tarkoitettu tuote kyseessä :)

Yhteistyössä