diivaileva äiti?

• Viestiketjun aloittaja tylsää
  • Ensimmäinen viesti
Lailla kieltää!!
Tuulipuku pitäisi lailla kieltää!!! Siis oikeasti! Ei kukaan yhtään itseään kunnioittava ihminen pukeudu tuulipukuun julkisella paikalla. Tuulipuvussa voi olla mökillä tai tehdä kotona pihatöitä. Tuulipuku ei ole sitä varten, että 03-alueella mennään Stockalle! (Been there, but defenetly NOT done that!) Ei mikään ihme että suomalaisia haukutaan huonopukeisuudesta. Tuulipuku pannaan!!!

verkkarit?
Alkuperäinen kirjoittaja Lailla kieltää!!:
Tuulipuku pitäisi lailla kieltää!!! Siis oikeasti! Ei kukaan yhtään itseään kunnioittava ihminen pukeudu tuulipukuun julkisella paikalla. Tuulipuvussa voi olla mökillä tai tehdä kotona pihatöitä. Tuulipuku ei ole sitä varten, että 03-alueella mennään Stockalle! (Been there, but defenetly NOT done that!) Ei mikään ihme että suomalaisia haukutaan huonopukeisuudesta. Tuulipuku pannaan!!!
Millaiset vaatteet päällä saa lahteä lenkille???

ninnu2
En jaksanut lukea koko ketjua. Minun kanssani ei varmaan sitten moni juttelisi, kun päällä on näin syksyllä Luhtan ulkoilupuku (maksoi keväällä 250 euroa) ja aina en jaksa laittaa ripsaria. Tykkään muutenkin ostaa arkivaatteet urheilukaupoista, koska ne ovat nykyisin tyylikkäitä, käyttökelpoisia ja kestäviä. Kalliimpia tosin kuin monet farkut ja muut arkiset käyttövaatteet.

hahaahhaaa
Kyllä sporttinen vaunulenkkeilijä näyttää paljon fiksummalta kuin meikattu, farkuissa ja nahkatakissa lenkkeilevä:) Paremmin myös sinne hiekkalaatikolle sopii sporttisen näköinen äiti kuin viimeisen päälle mallattu piukissa vaatteissa oleva diiva:)

Oman tien kulkija
Huomattu on, että jos ei pukeudu kansallispukuumme, eli tuulipukuun niin aivan yksin saa leikkipuistossa aikaa lapsensa kanssa viettää. Muutamia ihania poikkeuksia toki aina matkalle sattuu. :) Vielä kun sattuu olemaan ujohko ja pitää meikkaamisesta oman päivän piristyksenä niin outolinnun leima on valmis. Ainakin meidän lähileikkipuistoissa.

Minä en vaan yksinkertaisesti siedä tuulipukua, siis itselläni. Ihan sama miten muut pukeutuvat, kun olisivat edes perusystävällisiä. Olin kauan sitten iloinen, ulospäinsuuntautunut ja vilkas, mutta tämän jurotus- ja tasapäistämiskulttuurin myötä muutun yhä hiljaisemmaksi ja ujoksi.

Täällä ei yksinkertaisesti siedetä erilaisuutta. Erilaisuutta on siis jo se, ettei pukeudu tuulipukuun.

Mutta, pitäkää tuulipukunne ja viihtykää omassa täydellisessä äitiseurassanne. Enää en edes yritä hymyillä ja olla ystävällinen, koska se on tässä kylmäilmapiirisessä maassa melkolailla turhaa. Onneksi on oma ihana lapsi, joka hymyilee aina.

tuulipuku rules
Alkuperäinen kirjoittaja hkikott:
Taas äsken kauhistuin bussissa täysin meikitöntä, säkkivaatteisiin pukeutunutta äitiä...
Täälläpä hirviö tuulipukumutsi. Päällä seuraava garderobi:

-peak performance goretex kuoritakki, 189 eur
- asics tuulipukukangas juoksuhousut, 129 eur
- asics nimbus lenkkarit, 189 eur

Uskallan väittää itseäni tyylikkäämmäksi kuin tyrkky teiniäiti jossain 20e maksavissa henkkamaukan strechfarkuissa. Tuulipuvun ei tarvitse aina olla anttilan 30 e polyesteriretku....

lumene.
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu2:
Tykkään muutenkin ostaa arkivaatteet urheilukaupoista, koska ne ovat nykyisin tyylikkäitä, käyttökelpoisia ja kestäviä. Kalliimpia tosin kuin monet farkut ja muut arkiset käyttövaatteet.
Nyt tuli oksennus. Tyylikkäitä??!?!?!? Kannattaiskohan varata aika optikolle.

ninnu2
Tyylikkyys lienee makukysymys. Minusta vain kunnon urheiluvaatteet ovat tyylikkäitä. Käypä katsomassa kunnon urheiluliikkeessä, ei mistään marketin tuulipukuosastolta. Ja kuten tuolla jo mainittiin, ovat aika hintavia, joten ehkä siksikin toiset äidit pukeutuvat mieluummin farkkuihin.

-.-
*Tämän ketjun tuulipukuja inhoavat äidit ovat todennäköisesti matalapalkkaisissa ammateissa eikä heillä ole koskaan ollut vara tutustua saati ostaa kunnon urheiluvaatteita, jotka tosiaan maksaa, pelkät housut lähtee jostain 200 eurosta. Siihen kun laitetaan istuva, kosteussuojattu takki ja kunnon kengät, niin hintaa on jo 500-800 euroa asukokonaisuus. Heille tuulipuku merkitsee cittarin 30 euron pukua, jota itse ovat nuoruusvuosinaan joutuneet pitämään. Esim. Tuuli Matinsalo pukeutuu lähes aina urheiluvaatteisiin, meikkaa, on pirteän ja reippaan näköinen 3 lapsen äiti. Mielestäni tyylikäs. Kun taas farkuissa ja nahkatakissa hiekkalaatikolla istuva äiti ei oikein istu kuvaan. Ja ettekö te itse esim. talvella käy pulkkamäessä ja peuhaa pihalla. Kyllä siinä kunnon urheilullinen asuste voittaa farkut.

hgfhtjf
Alkuperäinen kirjoittaja lumene.:
Alkuperäinen kirjoittaja ninnu2:
Tykkään muutenkin ostaa arkivaatteet urheilukaupoista, koska ne ovat nykyisin tyylikkäitä, käyttökelpoisia ja kestäviä. Kalliimpia tosin kuin monet farkut ja muut arkiset käyttövaatteet.
Nyt tuli oksennus. Tyylikkäitä??!?!?!? Kannattaiskohan varata aika optikolle.
Huh, oksenteletko aina kun kuulet jotain mistä olet eri mieltä? Ei kovin tyylikästä minusta! Hyvä käyttäytyminen kuuluu myös osana tyylikkyyteen, yleensä lähinnä vain juopot oksentelevat ja kuseskelevat mihin sattuu... Mutta tietysti voihan olla, että sulla on vaikka krapula, paksu lumenekerros tietty naamioi vähän punaisia silmiä. Alkoholinkäytön vähentäminen auttaa kummasti noihin ongelmiin!

lumene.
Alkuperäinen kirjoittaja tuulipuku rules:
Taas äsken kauhistuin bussissa täysin meikitöntä, säkkivaatteisiin pukeutunutta äitiä...

Uskallan väittää itseäni tyylikkäämmäksi kuin tyrkky teiniäiti jossain 20e maksavissa henkkamaukan strechfarkuissa. Tuulipuvun ei tarvitse aina olla anttilan 30 e polyesteriretku....
Siis ihan sama vaikka ne tuulipuvut ois maksaneet maltaita.....ne aina yhtä rumia.
Siihen samaan pakettiin kun pistetään vielä se perusjurpo ilme, paskanen tukka ja lippalakki niin avot! Sitähän kelpais vaikka linnankutsuille moisessa lookissa.

Puuh, puistattaa......Kokeilkaapa joskus farkkuja, trenssiä, kävelykenkiä (kesäisin NAISELLISIA sandaaleja) ja vähän meikkiä niin huomaatte miten se ympäristökin suhtautuu teihin erilailla.
p.s. Minen ole tyrkky teiniäiti vaan NAINEN 35v.

jeejee....
Alkuperäinen kirjoittaja lumene.:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulipuku rules:

Siis ihan sama vaikka ne tuulipuvut ois maksaneet maltaita.....ne aina yhtä rumia.
Siihen samaan pakettiin kun pistetään vielä se perusjurpo ilme, paskanen tukka ja lippalakki niin avot! Sitähän kelpais vaikka linnankutsuille moisessa lookissa.

Puuh, puistattaa......Kokeilkaapa joskus farkkuja, trenssiä, kävelykenkiä (kesäisin NAISELLISIA sandaaleja) ja vähän meikkiä niin huomaatte miten se ympäristökin suhtautuu teihin erilailla.
p.s. Minen ole tyrkky teiniäiti vaan NAINEN 35v.
Siis olet tyrkky vanha äiti, joka yrittää saada vielä vanhoilla päivilläänkin ympäristön huomiota vetämällä rupsahtaneeseen naamaansa pakkelikerroksen ja pukeutumalla muotivaatteisiin. Mistä muuten oot saanut sen kuvan että muut kuin sinun kaltaisesi muotinuket ei peseydy? Ja selväähän se, että perusjurpo ilmekin niillä kaikilla toki on. Hyvä sentään, että sun fiksu ulkoinen ilmeesi peittää sisäisen tyhmyytesi!

Tätiäiti
Urheilukaupoista saa hienoja ja kalliita, ulkoiluun sopivia "teknisiä" vaatteita. Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse vaunulenkeillä pukeutua urheiluvaatteisiin, itse ainakaan en kävele vaunujen kanssa kuntoillakseni, en ainakaan kaupungin keskustan liikelukaalissa.

Farkut voivat myös olla halvat tai kalliit, tyylikkäät tai mauttomat. Farkut ovat siitä erikoinen vaatekappale, että oikein yhdisteltynä sopivat lähes "red carpet"ille, mutta myös sinne hiekkalaatikolle.

Kalliilla rahalla voi ostaa rumia tai hienoja vaatteita. Kaikkein mauttominta minusta on mainostaa hintaa, esim. Haltin takki 499e, Tigerin farkut 250e, sopii vanha sanonta että "eikä tuolla tädillä ole omia vaatteita lainkaan".

Ikä vaikuttaa myös pukeutumiseen, mielestäni "tyrkky teiniäiti" (ei minun määritelmäni, vaan "tuulipuku rules"in) on ikänsä puolesta oikeutettu olkapäät paljastavaan flashdance-toppiin ja leggareihin, kun taas tällaiselle kolmikymppiselle sopii paremmin imartelevat, hyvin istuvat farkut/ housut/ hame ja ihoa enemmän peittävä kuin paljastava paita.

Minä en muuten osaa kävellä balleriinoilla tai muilla lättänöillä kengillä. Tämä ei tarkoita sitä, että käyttäisin sihteerikkökorkkareita leikkipuistossa, mutta matalissa kengissä ette mua tapaa, ja jos tämä aiheuttaa jollekin moraalista tai esteettistä harmia, niin voivoi..

ninnu2
No, minä ainakin pukeudun tilanteen mukaan. Minusta ulkona hiekkisellä tai metsässä kävelyllä on parempi olla kunnon ulkoilupuku kuin sandaalit ja farkut. Myös pulkkamäessä urheilupuku on parempi kuin trenssi. Kesällä sitten lastenjuhlissa tai torilla, kaupoilla jne. sandaalit tai jopa korkkarit ja toppi/hame, mekko. Farkkuja en juurikaan käytä, vaan enemmänkin hameita. Mutta kyllä minun puolestani saa näin syksyllä istua hiekkiksellä sandaalitkin jalassa. Se ei vain ole tyylikästä, minusta.

Oman tien kulkija
Vaikka tuulipuvut maksaisivat tuhansia, en silti moiseen mielelläni pukeudu. Kysymys on henkilökohtaisesta mieltymyksestä. Tuulipuvussa näytän ikäistäni vanhemmalta ja tylsältä. Eri asia on metsäretki tai vaikkapa vesillä oleilu. Sellaisissa tuulipuku puoltaa paikkaansa.

Puistossa pukeudun mieluiten farkkuihin, koska minulla on, valitettavaa kyllä, mieltymys nuorekkaisiin vaatteisiin. Lisäksi olen köyhäkin vielä, kotiäiti kun olen. Jos olisi paljon rahaa, ostaisin oikein mieluusti naisellisia, laadukkaita vaatteita. Missäpä niitä tosin pitäisi kun naisellisuus on kuin punainen vaate äitien keskuudessa. Jotenkin ulkonäköön satsaaminen rinnastetaan huonoon äitiyteen, vaikka esim. meikkaaminen vie päivästä noin kymmenen minuuttia.

Sinänsä kiintoisa ilmiö. Miksi naisellisuus koetaan niin vaaralliseksi ja uhkaavaksi? Mikä meikkaamisessa on pahaa? Miksi kaikkien pitäisi näyttää samanlaisilta tuulipukumammoilta?

Kuten totesin, muut saavat pukeutua vaikka säkkiin, kunhan olisivat edes ystävällisiä. Harvoinpa ovat.

tätiäiti
Hei köyhä kotiäiti oman tien kulkija heitit loistavan kommentin! En minäkään tajua miksi heti tuomitaan turhamaiseksi jos on hiekkiksella kaunis (siis oman rupsahtaneen olemuksen rajoitukset huomioiden, terveisiä vaan edellisille kirjoitajille)?

Kirsimaria-79
En kyllä maksaisi "hiekkalaatikoasusta" 500 euroa...Ostaisin vaikka mielummin laadukkaan villakangastakin talveksi tai jotain muuta "tyylikästä". Kukin tyylillään! Kyllähän tuulipukuunkin saa uppoamaan rahaa, mutta, mutta kohtuus kaikessa. On tietty eri asia jos rahaa on kuin roskaa ja voi ostaa kunnon tyylikkäät kaupunkivaatteet ja sitten vielä "jupahtavat" hiekkalaatikkovaatteet...Mulla riittää hiekkalaatikolle farkut, tennarit ja lämmin villapaita. Kaupungille lähtiessäni pukeudun tyylikkäästi (esim. suorat housut tai hame, poolo ja laadukas takki. Meikkaan yleensäkin aika vähän, mutta kyllä vähän aina keskityn ulkonäkööni joka aamu:).

Oman tien kulkija
Miten muuten suhtaudutte hiekkalaatikolla äitiin, joka on rokkari, gootti, hippi tai edustaa muuta vähemmistöryhmää? Vetäydyttekö heti kauemmaksi, vaikka kyseinen äiti olisi mitä lempein ja mukavin omille ja toisille lapsille ja vielä äideillekin?

Taitavat hiekkalaatikolla tapella enemmän äidit kuin lapset. :) Toki sivistyneen hiljaisesti jurottamalla.

kolmen äiti
moi! Sanoisin nyt näin että puketukoon kukin miten haluaa!!! Itse vaan viihdyn tavallisissa vaatteissa, minulle ne on farkut yms.vaatteet ja vähän meikkiä arkena ihan vaan itseni takia=). Ulkoiluvaatteita tai tuulipukua käytän jos mennään retkelle tai luontoon lasten kanssa tai jos lähden lenkille yms. Muuten en ole koskaan osannut käyttää tuulipukua arkisin, paitsi joskus yhdessä puistossa oli pakko kun olin niin poikkeava farkkujeni kanssa ( asuttiin silloin eri paikkakunnalla ja olin esikoisen kanssa ja vielä 6-vuotta nuorempi kuin nyt en uskaltanut olla oma itseni) mutta enää en välitä. Olen sellainen kuin olen, kun hyväksyy itsensä pystyy hyväksymään myös muut ja ystäviäni on monenlaisia, tuulipuvuilla ja ilman=) kukin pukeutukoon niinkuin haluaa EI YSTÄVYYS vOI OLLA SIITÄ KIINNi.
olen ollut kotona lasten kanssa 6-vuotta. Esikoinen on sosiaalinen tapaus, eskarilainen, keskimmäinen arka, esikoisen perässä kulkeva, nyt aloitti kerhon itkun kanssa, mutta kyllä se siitä...kuopus on rohkea eikä juuri vierasta, kun taas keskimmäinen vierasti kaikkia. Joku väitti että lapsi joka on vaan äidin kanssa nyhjää lahkessa yms. kyllä se kuule on luonteesta kiinni ja vaikka lapsi on kotona voi hän olla silti sosiaalinen ja reipas, lapsiakin on niin eri luontoisia, tietenkin jos lapsi ei koskaan näe muita kuin äitinsä niin se voi tietenkin vaikuttaa, mutta se nyt on aika epänormaali tilanne. Sinulle ap. sanoisin että mene vain omana itsenäsi johonkin kerhoon, tai esim . äiti-lapsi piiriin mukaan, tuulipuvunkin takaa löytyy varmasti syvällinen ja myös itseään ajatteleva äiti, sellaistako etsit? vaikka meikkaan vähän arkisinkin ja pukeudun omalla tavallani ei meikittömyys ole ollut este ystävyydelle, eikö sisin ole tärkeä? Lapsi pärjää varmasti vielä ilman ystäviä, vaikka muiden lasten kanssa olemisesta ja harjoittelemisesta ei ole haittaa, mutta erityisesti sinulle itsellesi toisten seura voisi tehdä hyvää. Omat ystäväni asuvat aika kaukana, mutta soittelemme usein ja puhumme kaikesta mahdollisesta, täällä myös muutama ystävä ja tapaamme puistossa silloin tällöin tai kyläilemme, mutta mieluummin touhuan arkena omaan tahtiin enkä ota stressiä muista ja muiden menoista.

-.-
minä en ehdi vaihtaa päivän aikana vaatteita monta kertaa. Aamulla laitan päälle kunnon, minun mielestäni tyylikkäät urheiluhousut (tuulihousut ilmeisesti jolle kulle). Syömme aamupalan ja menemme pihalla, joskus hiekkikselle. Tohuamme siellä lounaaseen asti. Sitten tulemme kotiin ja syömme. Päiväunet. En vieläkään vaihda vaatteita. Iltapäivällä taas ulos ja ehkä vaunulenkille. En vaihda vaatteita. Illalla leikitään kotona, joskus käydään kylässä muilla äideillä. Samat vaatteet. On minusta aivan tyylikäs urheiluasuste.
Minulle on aivan sama, vaikka naapurin äiti pukeutuisi bikineihin tai lakanaan. Kukin tyylillään. Voin jutella kenen kanssa tahansa, en valikoi vaatteiden perusteella enkä sen mukaan, onko meikkiä vai ei. toisten kanssa synkkaa, toisten ei eikä se johdu vaatteista tai meikeistä.

kolmen äiti
Lisäisin vielä että ymmärrän täällä monia, olen saanut myös tuimia katseita farkkujeni kanssa tai esim. jos haen lapseni kerhosta, voin laskea että meitä on tasan kaksi farkuissa tai ehkä kolmas, jos joku isä tulee hakemaan. Mutta enää en välitä ja olen löytänyt sen että tuulipuvun takanakin voi olla kiva äiti joka hyväksyy sen että voin olla ihan hyvä, vaikka haenkin lapseni kerhosta farkuilla ja syystakillani, mikä ei ole tuulitakki. Eli siis tuulipuvun takaa voi löytyä ihminen. Täytän kohta 30-vuotta joten en ihan teini enää ole=), esikoisen saadessa olin 23 ja naimisissa, ehkä joistakin teini, mutta ihan hyvä äiti olen kuitenkin=). Tsemppiä kaikille ja olisi kiva että kaikki hyväksyisivät toisensa ja ei arvosteltaisi niin tiukasti ja pinnallisesti toisiamme. Mutta olisimme varmaan taivaassa jos oikeasti voitaisiin elää sovussa, näin netissä.

Mira-Maria
Minun puolestani on myös aivan sama, mitä muilla on päällä. Oli sitten hippi tai gootti tai mikä vaan. Jos joku ei voi tulla minun kanssani juttelemaan siksi, että minulla ei ole samanlaisia vaatteita kuin hänellä, niin ei se minua haittaa, meillä on niin paljon kavereita puistossa jo ennestään, että juttuseuraa onneksi yleensä riittää. Mutta jos minulla ei olisi lähistöllä ketään kavereita (lähimmät jossain satojen kilometrien päässä) ja lapseni kaipaisi ikäistään seuraa, niin en varmaan alkaisi arvostelemaan ihmisiä ensimmäiseksi ulkonäön perusteella tyyliin "tommoset kuteet, sen kanssa en ainakaan voi olla kaveri..." Minusta olisi ankeaa olla ilman kavereita, varsinkin jos syynä olisi vain se että muut pukeutuvat mielestäni väärin. Mutta jos ei ole itse kovin sosiaalinen, niin on sitten ehkä mieluummin itsekseen kuin että juttelisi väärin pukeutuvien kanssa. Minulla on yksi kaveri, joka ei käy koskaan missään kerhoissa tms lapsensa kanssa, koska ei mielellään juttele muiden äitien kanssa. Mutta hän kokee kyllä kotonaolon ajoittain aika raskaaksi, juuri aikuisseuran puutteen takia.

lumene.
Alkuperäinen kirjoittaja jeejee....:
Siis olet tyrkky vanha äiti, joka yrittää saada vielä vanhoilla päivilläänkin ympäristön huomiota vetämällä rupsahtaneeseen naamaansa pakkelikerroksen ja pukeutumalla muotivaatteisiin. Mistä muuten oot saanut sen kuvan että muut kuin sinun kaltaisesi muotinuket ei peseydy? Ja selväähän se, että perusjurpo ilmekin niillä kaikilla toki on. Hyvä sentään, että sun fiksu ulkoinen ilmeesi peittää sisäisen tyhmyytesi!
Voi voi sua, kuka tässä on pakkelikerroksesta puhunut. Taidat itse meikata aika huomiotaherättävästi sen tuulipukusi kanssa (sekös vasta herättääkin huomiota...!).
Pukeudun samallalailla kuin ikäiseni naiset naisellisiin vaatteisiin. Jos se sun mielestä on tyrkyttämistä niin siitä vaan.

Yhteistyössä