digikameran muistikortti sano että kortti on kirjoitussuojattu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä pitää tehdä, jos kamerassa yhtäkkiä kuleekin "kirjoitussuojattu"? Kuvia voi kyllä katsoa, mutta uusia ei voi ottaa? Lisäksi kun kuvia katsoo, ne on jotenkin lukittautunut, eikä niille voi tehdä mitään, varsinkaan poistaa..?/: Olen lukenut täältä vinkkejä, mutta kun kokeilin SD-korttini kyljestä pienen vivun siirtämistä ylös tai alas, ei minun kamerassani mitenkään vaikuta? APUA!?:)

Mun järkkärissä ainakin voi lukita jokaisen kuvan vaikka yksitellen. Kamerassa on tuollainen avaimen näköinen nappi ja sitä painamalla kuvan saa joko lukittua tai poistettua lukituksesta.

Ainakin joissain kameroissa yksittäiset (ja toki myös kaikki) kuvat voi lukita siten, että niitä ei voi poistaa. Paha sanoa, onko sinun kamerassasi sellaista mahdollisuutta, mutta omassani näiden kuvien kohdalla näkyy pieni lukon kuva, ja kuvia voi lukita ja lukituksen purkaa valikkojen kautta. Katso, onko kamerasi käyttöohjeessa mitään asiasta tai sitten googleta esimerkiksi hakusanoilla "[kamerasi merkki ja malli] kuvien lukitseminen". Minkä mallinen kamerasi on?

Kiitos!:) Pitää kokeilla ja katsoa mitä käy.. Kamera on Olympuksen digikamera E-PM1!
Olen tässä yrittänyt etsiä ja katsoa kamerasta miten lukitus tapahtuisi, mutta en ole kyllä keksinyt mitään.. Kuvissa kyllä näkyy tuo tuollainen lukon kuva?

Tässä on linkki kamerasi käyttöohjeeseen, ja siellä sivulla 17 on ohjeet, kuinka kuvia voi lukita ja lukituksen purkaa. Siis kohdassa "Protecting images".

http://www.olympusamerica.com/files/oima_cckb/E-PM1_Instruction_Manual_EN.pdf

Heippa! Minulla on aivan sama kamera kun tuo tuossa ylhäällä mainittu, ja aivan samanlainen ongelma, mutta ollut jo muutaman päivän... Katsoin tuon ylempänä olevan linkin ja kokeilin saada lukkiutuneet kuvat takaisin "normaaleiksi", mutta kamerastani ei enää edes löydä noita kuvioita, kuten avainta ja tuota osoittavaa sormea? Mitähän nyt teen?

[QUOTE="vieras";28186076]Tässä on linkki kamerasi käyttöohjeeseen, ja siellä sivulla 17 on ohjeet, kuinka kuvia voi lukita ja lukituksen purkaa. Siis kohdassa "Protecting images".

http://www.olympusamerica.com/files/oima_cckb/E-PM1_Instruction_Manual_EN.pdf[/QUOTE]

eli siis mullakin on sama ongelma, joka ei lähde vaikka vaihtaisi sen 'vivun' asentoa, kamerani on siis canon eos 1100d, itse en löytänyt vastaavan laista sivua, vai etsinkö jotenkin väärin, löydätkö sinä ?

minulla on olympuksen vg-150 kamera ja muistikortti sanonut jo pitkään "kirjoitussuojattu" ei pysty kuvaamaan tai muutakaan.. muistikortin sivussa olevaa nappulan siirtäminen ei auta. osaisitteko jelpata?:)

Yhteistyössä