Diesel auton omistajat!HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
mitä teillä on vuodessa vero siinä?
olisin diesel farkkua ostamassa mutta nyt mietityttää mitä tulee NOIN maksamaan..siihen autovero+vakuutukset niin meneeköhän turhan tyyriiks:/

n. 600? vuodessa vero..haukkuu hintansa kyllä jos tulee kilsoja, esim. meillä ei bensa-auto olis ees vaihtoehto ku kilsoja tulee 150 joka päivä pelkästää työmatkasta..

Ne kiisseliverot pyörii siellä 400-600 kieppeillä. Muut maksuthan on samaa luokkaa kuin bensavehkeissä, paitsi käyttövero on tietty hitusen pienempi kun päästöjä tulee vähempi. Jos kuviteltais et meillä olis kiisseliauto joka kuluttais viis litraa satasella löpöä joka maksais 1?/l ja vastaava bensarohmu joka söis satasella 7l hintaan 1,3?/l niin tuollanen 500? dieselvero tulis maksettua reippaan 12 000 km/vuosi ajoilla. Mut tämä laskelma ei sit pidä sisällään dieselin oletettavasti kalliimpaa hankintahintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Meillä tulee miehellä 5pv viikossa 220km/pv työmatka ajoa ja 1,3litrainen bensa auto on halvempi kuin diesel

Hahhah! Erikoinen laskuoppi teillä. Tuohan tuottaa 50 000 vuoteen pelkkää työajoa. Milläs pirssillä saatte tuollaiset lukemat aikaiseksi?

"niin" ei kyllä osaa laskea. Itsekin olen tätä monesti tutkinut ja tullut aina siihen johtopäätökseen (kuten jepjep) että kustannukset menee tasan siinä 12 000km/vuosi paikkeilla.

tosissaan diesel auto tulee halvemmaksi jos kilometrejä tulee vähääkään enemmän.. mä kertaalleen sen laskin ja totesin etten edes harkitse bensa vehjettä näillä polttoaine hinnoilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
665,76? vuosi.
Volvo V70
Kilometrejä ei tule paljoakaan,auto minun käytössäni ja minä toistaiseksi kotona.
Vaihto bensavehkeeseen,kunhan aika sopiva.

En uskoisi että vaihto kannattaa... Valtion veropolitiikka on ympäristösyistä siirtynyt selvästi suosimaan dieselillä ajelemista ja tuskin tähän on muutosta tulossa. Dieselvero lienee katoavaa kansanperinnettä lähivuosien aikana...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
665,76? vuosi.
Volvo V70
Kilometrejä ei tule paljoakaan,auto minun käytössäni ja minä toistaiseksi kotona.
Vaihto bensavehkeeseen,kunhan aika sopiva.

En uskoisi että vaihto kannattaa... Valtion veropolitiikka on ympäristösyistä siirtynyt selvästi suosimaan dieselillä ajelemista ja tuskin tähän on muutosta tulossa. Dieselvero lienee katoavaa kansanperinnettä lähivuosien aikana...

Toivottavasti on katoava.

Auton vaihtoon palaa enemmän rahaa kuin dieselvero, älä suotta hätäile vaihdon kanssa. Toisaalta, dieselveron poistumiseen menee niin kauan että Volvosi on siinä vaiheessa jo romuttamolla :)

kiitos noista..
ja en siis omista tällä hetkellä autoa vaan mietin nyt kun puolivuotta ollut ilman autoa bensa vehkeen myynnin jälkeen ja talveksi taas töiden takia tarvii niin kumpaan kallistuisi..mutta taidan taas tuon bensavehkeen ostaa..jos laskien ettei vuodessa tarvi maksaa 1000euroa pakollisia automenoja vaan pääsisi vakuutus+vero eli 500e ja siihen bensakulut..

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:
mitä teillä on vuodessa vero siinä?
olisin diesel farkkua ostamassa mutta nyt mietityttää mitä tulee NOIN maksamaan..siihen autovero+vakuutukset niin meneeköhän turhan tyyriiks:/

559e vuodessa. Onhan se tyyristä, mut työmatkaa 8km suuntaansa niin ei viitti talvella fillaroida.

joo, penkki pois niin jo halpeni ajo. mä käytän myös työmatka ja työajoon vastaavaa farkkua josta takapenkki poissa. ajoa tulee noin 70 000km vuodessa, joten kyllähän diisseli kannattaisi muutenkin, vaan eipä mulla ole takapenkille mitään käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Nousua tulossa dieselveroihin vuoden alusta, tarkista AKE:n sivuilta ja laske kannattaako. Esim. pojan vanhassa lava-autossa vero nousee 450 ?:een kun se nyt on alle 200.

Missä siellä lukee että käyttövoimavero nousisi?

Yhteistyössä