diane novista!

• Viestiketjun aloittaja lumi
  • Ensimmäinen viesti
lumi
Moi kaikki!

Olen käyttänyt diane nova-pillereitä nyt n. 5 kuukautta aknen hoitoon.
Hormonifinnit lähtivät melkeinpä heti, mutta ihon ja hiusten rasvaisuus ei ole lähtenyt.. Selässä on vielä finnejä ja naamaan tulee paljon pikkufinnejä, juuri johtuen tästä ihon rasvaisuudesta tai jotain...

Onko enää mitään mahdollisuuksia saada melkeinpä täysin näpytön iho? Vai olisko kaikki jo parantuneet tässä viidessä kuukaudessa. Muuten pillereistä ei onneksi ainakaan vielä ole mitään sivuhaittoja, joten siinä mielessä kyllä voin jatkaa vielä pilsuja, vaikkeivat niin kamalasti tuohon naamaan autakaan.

Muuten vielä yksi kysymys: Onko muutaman tunnin vaihtelueroilla pillerin ottamisajalla vaikutusta siihen miten hyvin pillerti tehoavat? Eli siis voisko syy siihen ettei pillerit täysin tehoa, olla siinä että en muista ottaa niitä aina kovin täsmällisesti?

Rosa
Itsekin söin Diane Novaa aknen takia. Lopetin pari kuukautta sitten koska uusi lääkäri oli sitä mieltä että mulle ei sais syöttää diane novaa migreenitaipumuksen vuoksi. Finnit ei vielä ainakaan ole palanneet, kuitenkin vähän jännittää.

Mulla diane novat tehosi tosi hyvin. Iho on ollut sileä. Tukan rasvaisuuteen ne ei hirveästi vaikuttaneet.

Jos sun akne jatkuu niin siihen on mahdollista saada roaccutan kuuri. Se tehoaa suurimmalla osalla ja saattaa viedä aknen eliniäksi pois. Kysele sitä lääkäriltä jos finnit ei ala talttumaan.

jarna
Oma akne hävisi 2vuodessa kokonaan diane novalla ja iho on sileä ja hyvä.SAmoin ystävättärelläni.

Roacuttan on erittäin vahva antibiootti,jolla huomattavia sivuvaikutuksia-en suosittele.

Rosa
Mun mies on syönyt roaccutan kuurin ja pahimmat haittavaikutukset on olleet limakalvojen (lähinnä nenän) sekä ihon kuivuminen. Ei mitään sen kummempaa. Noi oireet hävisi kuurin jälkeen. Maksa-arvoja tarkkailtiin kuurin aikana ja nekin oli normaalit koko ajan. Ei siinä mitään menetä vaikka sitä kuuria kokeilee. Sen voi jättää kesken jos tulee liian tukala olo tai oireet on liian voimakkaita ja haittaa elämää.

Mutta toivottavasti ap:llä tehoaa diane novat. Se on helppo ja kivuton ""aknentappaja"" :)

Just joo
Ensinnäkin Roaccutan ei ole antibiootti.
Toisekseen sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä. Itselläni ei kuurin aikana ole kummempaa ollut kuin ihon kuivuminen (pysyy kurissa kunnollisella kosteusvoiteella) ja huulten rohtuminen (bepanthen tepsii oikein hyvin). Ja pientä ihottuman tapaista kämmenselissä.

Niin että se lääke on mainettaan parempi, ja sitkeän aknen hoidossa jotakuinkin ainoa joka tehoaa.

ei kiitos
Mun useammalla tutulla naama rajahtanyt totaalisesti diane nova pillereiden monen vuoden kayton jalkeen, vaikka itsellani menis naama huonoks, en koskaan ottain ko pillereita..

Yhteistyössä