Diane Nova

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Syökö kukaan kyseisiä pillereitä? Pari kysymystä teille.

Onko teille tullut mitään sivuvaikutuksia niistä?
Onko teillä ollut aknea,onko pillerit auttaneet siihen? Miten pitään meni, että vaikutus näkyi, muutama kuukausi?

Minä olen nyt vasta kolme päivää näitä syönyt ja tänään on koko päivä ollut ihan tajuttoman paha olo. Lueskelin noita haittavaikutuksia ja siellä oli myös pahoinvointi mainittu, mietinkin nyt että noistako tämä johtuu vai onko mulle mahapöpö tulossa. Jotenkin en nyt mahapöpöön usko kylläkään, vaan vähän veikkaan näitä pillereitä. Mulla kun ei ole aikoihin ollut mitään hormonaalista valmistetta käytössä ja tässä taitaa olla aika tujut hormonit.
Mahtaakohan tämä helpottaa piakkoin kun näihin tottuu? Haluaisin nyt syödä näitä josko niillä jotakin viakutusta tähän nassuun olisi ajan myötä..

Käytin noita ja sitten sitä rinnakkaisvalmistetta vuosia sitten. Hermostuin siis siinä 38-vuotiaana suuriin märkäpaiseisiin ja kutisevaan finni-ihoon kaulalla ja poskissa, noi viinirypäleen kokoiset paiseet kasvoivat leukaan ja otsaan kuukausittain.
En kyllä muista oliko mitään alkuoireita, ja alkuun iho tuntui pukkaavan näppyä entistä innokkaammin. Mutta siinä muutaman kuukauden kuluttua (enhän mä enää niin tarkkaan muista) iho alkoi rauhoittua, ja lopulta ei ollut enää näpyn näppyä. Ah, kuinka ihanaa se oli..
Söin noita sitten toista vuotta, ja vaikka pois jätinkin, niin onneksi näpyt ovat aika satunnaisia olleet tän parin vuoden aikana.

Mutta ei auttanut tippaakaan. Ikää tosin vähän päälle 30. Sivuvaikutuksina julmetunmoinen hikoilu kuukautisten aikaan ja se hiki haisee todella pahalle. Vaikka kävis suihkussa 10 kertaa päivässä ja laittais miljoona purkkia dödöä, niin ei auta.

Nyt sitten syön akneen roacuttania.

okei kiva kuulla että se on monella auttanutkin! toivottavasti minulla myös! ikää on nyt 29v ja toivoisin että vihdoin kolmikymppisiä pääsisin viettämään silein poskin ;)
Yasminea söin joskus aiemmin, eikä siitä ollut minulle mitään hyötyä,päinvastoin.

toivottavasti ei ala hikoiluttaa enempää mitä tekee jo nykyäänkin, se ei olisi kyllä hauskaa. haluttomuudella taas ei ole mitään väliä, se vois olla ihan positiivistakin nyt sinkkuna ollessa :D

Söin itse vuosia ja ei auttanut. Mutta en suosittele kyllä syömään pitkään, koska on niin vahva lääke. Veritulpan riski on moninkertainen verattuna matalampaan e-pilleriin. Sisältää niin paljon hormoonia että kehossasi ei ole sitten enää mitään omaa ns.

Käytin Diane Novaa 15-vuotiaasta saakka yli kymmenen vuotta, ainoa joka tepsi akneeni. Tosin vaikutus aknen hoidossa oli parhaimmillaan vasta puolen vuoden kuluttua aloituksesta. Alkuun oli pahoinvointia, mutta se loppui muutaman kuukauden päästä. Lääkäri otatti maksa-arvot tuolloin pahoinvoinnin vuoksi.

Ja ihmisen joka kirjoittaa hormonin kahdella o:lla (9) mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.

Söin Diane Nova melkein kymmenen vuotta ja nyt olen ollut ilman pillereitä kymmenen vuotta. Diane Nova auttoi selässä olleeseen akneen ja samalla oli ehkäisy kunnossa. En muista, että olisi ollut mitään sivuvaikutuksia. Eli minulle olivat hyvät. Eivätkä vaikuttaneet raskaaksi tulemiseenkaan. Pillerit lopetettuani muutaman vuoden päästä tuli lasten hankinnan aika ja tulin heti raskaaksi.

Söin muistaakseni noin 8 vuotta: Alapää oli lähes aina rutikuiva kun söin noita pillereitä eikä muutenkaan tehnyt seksiä mieli. Hämmästyin kuinka seksi taas maistui kun pillerit lopetin. Haaveena olisi tulla raskaaksi, mutta pillereiden lopetuksesta on nyt reilu 2 vuotta ja kierto ei ole vieläkään palautunut sellaiseksi, että olisi mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Siis säännöllinen mutta todella lyhyt kierto ja ovulaation ja menkkojen väliin ei ole viikkoa pidempää aikaa vielä kertaakaan jäänyt :(

Kun käytin n. 4 vuotta, ehkäsi DN tehokkaasti - ei tehnyt koskaan mieli, olin seksin suhteen kuin "paketissa" hyllyllä tuon ajan. Bonuksena sitten noihin aikoihin alkoi valko- tai punajäkälä oirehtimaan. Tuolloin kirvelyjä hoidettiin hiivana, nyt vuosien päästä limakalvoilla ja huulilla ns. sulautumia, klitoris peittynyt arpikudokseen. Epäilen yhteyttä DN:n hormoneihin. Tarkkailkaa terveyttänne, ja hiiva ei ole aina se mikä kutisee.

nuorten naisten jäkälöitymisestä DN-tyyppisten pillereiden käytön yhteydessä (abstrakti saatavilla, artikkeli maksullinen) http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301211507004393

Käytin Diane Novaa ja rinnakkaispillereitä Cypretyliä jotai kuus vuotta, vaihtamatta kertaakaan toiseen. Sopi mulle hyvin, naama oli kuin napalmilla ennen kuin aloitin ja asia korjaantui muutamassa kuukaudessa. Mitään sivuvaikutuksia en ikinä kokenut. Toisinsanoen toimi mulla, toisille ei ehkä sovi ollenkaan!

elämäni ainoat ( samalla ekat ) e-pillerit,jotka sain 17 v:nä ja ehdin käyttää 6 kk,tuloksena massiivi keuhkoveritulppa.Päästyäni 2 viikon sairaalahoidon jälkeen kotiin,soitti hoitaja ko. yksityiseseltä lääkäriasemalta ja pahoitteli tapahtunutta,todeten että ne voi aiheuttaa joskus veritulppia nuorille naisille.eivät vaan siinä vaiheessa maininneet mitään,kun reseptin antoivat :|

Itse olen syönyt jo monta vuotta cypretylejä. Hyvin toimivat minulla, vähensi finnejä (ihonalaiset "paiseet" poskien sivuissa katosivat) ja myös häiritsevää karvoitusta. Sivuvaikutuksena rintojen arkuus, jota ei enää tunnu. Veritulppariski toki on olemassa, lentokoneella matkustaessani olen varmuudeksi ottanut aspiriinin ennen matkaa.

Söin 8 vuotta diane novaa akneen, ja kyllä auttoi. Nyt lopetin veritulpan pelossa ja myös sen takia, että olo tila ei tuntunut normaalilta ( sietämätöntä ärtymystä esim.). Nyt sitten on hirveä tali-ihottuma koko päässä ja en tiedä aloittaako uudestaan vai ei :( Toisaalta vapauttavaa olla ilman pillereitä..

Mulla auttoi täydellisesti saamaan finnit pois kasvoilta ja kasvatti tissejä pari kuppikokoa. Miinuspuolia oli raajojen puutuminen (jos vaikka kyykistyin 10 sekunnin ajaksi, mun molemmat jalat puutuivat), huimaus, pahoinvointi ja kaiken kukkuraksi luulin olevani raivohullu :) ihme ettei erottu poikaystävän kanssa tänä aikana koska olin toisinaan ihan sekopää... Nyt olen 21v ja E-pillereiden syömisen aloitin 14vuotiaana aknen takia juurikin diane novilla, jotka sitten vaihdoin lievempiin merkkeihin jossain vaiheessa. Diane novat otin käyttöön takaisin syksyllä 2012 ja niitä ehdin syödä nyt vuoden, kunnes päätin kokonaan lopettaa hormoonien tunkemisen itseeni :) saas nyt nähdä palaako akne.. Nyt on kulunut 4kk lopetuksesta eikä vielä ainakaan ole takaisin tullut (uskoisin että gluteenittoman ruokavalion ansiota) En suosittele e-pillereitä kenellekkään, uskoisin että jokaiseen vaivaan johon ne voidaan määrätä, löytyy varmasti muitakin hoitokeinoja! Ja ehkäisynkin saa hoidettua muilla keinoilla :)

Yhteistyössä