Diane nova-pillerit nuorelle ... kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti
"minä vaan"
Tuossa iässä tyttö muuttuu naiseksi... Ja mitkään ulkopuoliset hormonit eivät ole hyväksi. Häiritsevät kehitystä. Itse sain Diane Nova pillerit juuri tuossa iässä samoihin ongelmiin kuin sinun tyttösi. Tehosi ihoon ja kuukautiskiertoon. Söin 6 vuotta niitä. Ongelmia alkoi tulla myöhemmin. Monenlaisia oireita joista ravasin lääkärissä. Lopulta selvisi että pillerit olivat lamanneet oman estrogeeni tuotannon niin että estrogeeniarvot olivat vaihdevuosi iän tasolla ellei huonommat (0,03) =( Jouduin jo 26v:nä käyttämään estrogeenilaastareita.... Kroppani jäi myös aika poikamaiseksi... rinnat pieniksi (en tiedä oliko tällä merkitystä siihen) Kärsin masennuksesta, unettomuudesta, hiusten lähdöstä, alipainosta yms yms yms

Kävin yksityisen gynen luona (Marjatta Aidon, kantsii googlata) ja hän sanoi ettei nuorelle ikinä pitäisi määrätä e-pillereitä.
 
"tyyne"
älkää ihmeessä syöko dianea koskaan. minä lopetin puoli vuotta sitten monen vuoden putken, nyt akne kaulassa, selässä, rinnassa ja ohimoilla, menkat hävinneet, hiukset putoaa isoina tukkoina, naama rasvoittuu, koko ajan kainalot märkinä, karvankasvu kiihtyy (myös leukaan!!!!!), aivan järkyttävää ja surullista. en olisi koskaan aloittanut jos joku olisi tästä varoittanut.
naurettavaa pirujen maalailua seinille "älkää ihmeessä syökö dianea jne." jokaisella vaikuttaa eri tavalla.
 
fddsd
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä;17366993:
Mahtaako täällä olla teinien vanhempia... no, kysyn kuiteskin.

Meidän teinille määrättiin pillerit todella epäsäännöllisiin kuukautisiin. Tyttö nyt 15,5 vuotta ja kuukautiset ovat olleet alusta saakka (siis 2,5 v) todella epäsäännölliset. Voi olla esim. 3-4 kuukautta taukoa tms. Kävi elämänsä ensimmäisen kerran gynellä joka oli sitä mieltä että pillereillä saadaan homma kuntoon. Lisäksi tytön kosmetologi oli samaa mieltä, noi yllä mainitut pillerit kuulemma tehoavat myös ihoon. Sinänsä tytön ihossa ei ole varsinaisia finnejä mutta syvällä ihossa on tukkeutuneita huokosia joiden puhdistaminen on todella kivuliasta.

Kokemuksia yllä mainituista pillereitä kaivataan ... auttoivatko, sivuvaikutukset tms.
Samallahan tyttösi voi tyydyttää miehiä, tulematta raskaaksi ;S
 
pahempaan suuntaan
3 liuskaa syötyäni: Edelleen itkuisuus, sekavuus, vellova paha olo pitkin päivää, niikuin närästys tai oksennustauti. Heti aloitettua nämä pillerit sekuaalisuus romahti täysin nollaan, lisäksi "paikat kuivat", ja orgasmeja en enää saa. Yksi +plus että iho on parempana, mutta fiilis kun meinaa olla sellainen että "mitä väliä silläkään on enää.." Niin se ei tunnu miltään. Että harkitkaa ihmiset tarkkaan, minä hyvä esimerkki siitä kuinka voimakkaasti tämä hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa.. Minä ainakin ennemmin otan mielenterveyden ja seksuaalisuuteni takaisin kiitos. :) (lopetin kaksi päivää sitten ei oikeastaan vielä mitään eroa..)
 
vierailija
Mun 2 kaveria on ollut vähällä kuolla hormonaalisen ehkäisyn takia alle 30-vuotiaina. Toisella veritulppa ja toisella syöpä, molemmissa lääkäri vahvistanut että syynä ehkäisy. En siis suosittele kenellekään! Epäsäännölliset kuukautiset eivät ole niin paha juttu että niitä pitäisi tuollaisilla myrkyillä hoitaa.
 
vierailija
diane on myrkky

älkää ihmeessä syöko dianea koskaan. minä lopetin puoli vuotta sitten monen vuoden putken, nyt akne kaulassa, selässä, rinnassa ja ohimoilla, menkat hävinneet, hiukset putoaa isoina tukkoina, naama rasvoittuu, koko ajan kainalot märkinä, karvankasvu kiihtyy (myös leukaan!!!!!), aivan järkyttävää ja surullista. en olisi koskaan aloittanut jos joku olisi tästä varoittanut.

ei kyl enää kiitos..
Kiitos kun kerroit
 

Yhteistyössä