Diane nova-pillerit nuorelle ... kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä

Vieras
Mahtaako täällä olla teinien vanhempia... no, kysyn kuiteskin.

Meidän teinille määrättiin pillerit todella epäsäännöllisiin kuukautisiin. Tyttö nyt 15,5 vuotta ja kuukautiset ovat olleet alusta saakka (siis 2,5 v) todella epäsäännölliset. Voi olla esim. 3-4 kuukautta taukoa tms. Kävi elämänsä ensimmäisen kerran gynellä joka oli sitä mieltä että pillereillä saadaan homma kuntoon. Lisäksi tytön kosmetologi oli samaa mieltä, noi yllä mainitut pillerit kuulemma tehoavat myös ihoon. Sinänsä tytön ihossa ei ole varsinaisia finnejä mutta syvällä ihossa on tukkeutuneita huokosia joiden puhdistaminen on todella kivuliasta.

Kokemuksia yllä mainituista pillereitä kaivataan ... auttoivatko, sivuvaikutukset tms.

HEI!
Itsellä oli nuo pillerit ja tehosivat tosiaan tuohon huonoon ihoon. Hormonia on kuitenkin niin paljon, että kun lopetin pillerit (ja tunnen monia muitakin) minulta alkoi hiukset lähteä ja kasvot ja kaula tulivat täyteen isoja ja kipeitä finnejä. Niistä jäi ikävät arvet ja siis akne oli paha verrattuna niihin muutamiin näppylöihin, joita sillöin teini-iässä oli.

Kannattaa siis ottaa tämä huomioon. Itse en aio enää noita pillereitä koskaan ottaa.

En ole teini, enkä teinin vanhempi mutta mulla oli noi pillerit 15-21-vuotiaana. Paransivat ihoa, säännöllistivät kuukautiset ja muutenkin sopivat täydellisesti. Lieviä sivuvaikutuksia taisi olla pari ensimmäistä kuukautta, mielialat heitteli mutta juuri muuta ei tainnut olla (olisi varmasti jäänyt mieleen jos olisi jotain ihmeellistä) ja helpottivat pian.

Mulla oli Diane novat alle parikymppisenä käytössä ja ihoa parantava vaikutus oli kyllä dramaattinen :) Mitään ikäviä sivuvaikutuksia mulle ei ko. pillereistä aiheutunut. *muoks* Pillerit lopetettuani iho on myös pysynyt yhtä hyvänä kuin pillereitä syödessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
HEI!
Itsellä oli nuo pillerit ja tehosivat tosiaan tuohon huonoon ihoon. Hormonia on kuitenkin niin paljon, että kun lopetin pillerit (ja tunnen monia muitakin) minulta alkoi hiukset lähteä ja kasvot ja kaula tulivat täyteen isoja ja kipeitä finnejä. Niistä jäi ikävät arvet ja siis akne oli paha verrattuna niihin muutamiin näppylöihin, joita sillöin teini-iässä oli.

Kannattaa siis ottaa tämä huomioon. Itse en aio enää noita pillereitä koskaan ottaa.

Mulla ei käynyt noin.

Söin itse Diane novaa muutaman vuoden. Aloitin 19-vuotiaana. Mulla oli paha akne, johon mulla oli antibiootit ja ne pystyi lopettamaan pillerien ansiosta.

Mun kokemus oli se, että iho meni ensin huonommaksi, sitten parani selvästi. Mulla iho ikään kuin puhdisti itsensä osa kerrallaan: ekaksi posket oli karmeassa kunnossa, sitten leuka, otsa jne. Pari-kolme kuukautta sitä kesti ja sitten finnit hävisi kokonaan. Iho oli tosi hyvässä kunnossa sen jälkeen, ja on ollut sitä myös pillereiden lopettamisen jälkeen.

Mulla oli kans epäsäännölliset kuukautiset ennen pillereiden aloittamista. Mulla alkoi menkat 10-vuotiaana ja monesti ne tuli n. puolen vuoden välein. Ne ei siis koskaan säännöllistyneet ennen kuin aloin syödä pilsuja. Pillereiden lopettamisen jälkeen mulla on ollut säännöllinen kierto jo monen vuoden ajan.

Mulla on vain positiivista sanottavaa Diane novasta!

Minulle niitä määrättiin kun olin 17v. ja hyvin sopivat. Tietysti henk.kohtaisiahan ne ovat ja toisille saattaa käydä hyvin ja toisille ei ollenkaan. Mutta mulle ei ainakaan niistä tullut mitään ns.sivuoireita ym. ja iho kyllä pysyi hyvänä (aina aknesta kärsinyt). Että positiivista sanottavaa itselläni ainakin vaan niistä! :)

Täällä myös positiivinen kokemus diane nova pillereistä. 15-20 vuotiaana söin niitä ja iho pysyi kunnossa. Mulla ei näpyt lähtenyt kokonaan, mutta iho oli siedettävä.

minä olen myös syönyt niitä kahteen otteeseen puolen vuoden "kuurin" aknen hoitoon. Iho parani selvästi. Ainoat "haittapuolet" olivat mielialan vaihtelut ennen kuukautisia (itkuherkkyys) ja paino nousi tuolloin kahdeksan kiloa yhteensä. Olin siihen asti ollut aika laiha ja tuo 8kg toi minuun naiselliset muodot, eli se tuli takamukseen reisiin ja rintoihin.

Mä käytin Diane Novaa ekan ja toka lapsen välissä vähän yli kakskymppisenä. Ihoon auttoi, ja muutenkin käytössä oli suhteellisen sivuvaikutuksettomat (ei tuu mitään mieleen, joten ei voinu olla hirveitä vaikutuksia), mutta pillereiden lopettamisen jälkeen meni 4kk että kierto tasaantui. Tuli tiputtelua, lähinnä niin ettei kuivia päiviä ollut välttämättä ollenkaan! Nyt kakkosen jälkeen menin hakemaan pillerireseptiä, mutta kyseistä merkkiä ei suostuttu kirjoittamaan, koska hormonipitoisuus on niin suuri, eikä kuitenkaan suurempia iho-ongelmia enää ole. No, teini-iästä tutut Mercilonitkin tehoaa siihen mihin niiden on tarkoitus tehota, joten..

Mielestäni tärkeintä olisi saada nyt kuukautiset suurinpiirtein säännöllisiksi, ne kun tulevat ihan miten sattuu. Tytön iho näyttää ihan hyvältä mutta syvällä on epäpuhtauksia. Èivät siis ole näkyvissä joten mitään finniongelmaa hänelle ei ole. Kosmetologi vaan meinasi että näillä pillereillä voitaisiin "puhdistaa" syvällä olevia epäpuhtauksia ja kenties ehkäistä etteivät tulisi edes pintaan asti.

Jotenkin vaan hirvityttää antaa tuon ikäiselle e-pillereitä, varsinaista ehkäisyn tarvetta kun ei ole ja toivottavasti vielä vähään aikaan ei tulekaan ...

Kaipa niitä sitten uskaltaa kokeilla. Toivottavasti eivät aiheuta hirveän suuria mielialan vaihteluita ... kun tuo teinin elämä (tai äidinkään) ei aina muutenkaan ole niin helppoa:)
Pieni painonlisäys ei haittaa, pikemminkin päinvastoin, tyttö kun on tosi hoikka.

Minulle määrättiin pillerit 16 vuotiaana juurikin epäsäännöllisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin. Diane Nova oli kolmas valmiste joita kokeilin ja toimikin kaikkein parhaiten, plus se ihoon vaikutus oli ehdoton plussa. Iho pysyi siistinä pitkään. Lopetettuani pillerit 10 vuotta myöhemmin näpyt palasivat, mutta ihotautilääkärini epäili syyksi hormoonitoiminnan muutosta (sain hyvin pian pillereiden lopetuksen jälkeen keskenmenon) ei niinkään juuri pillereitä.

Yksi mukava bonushan noissa on kelakorvaus, eli hinta on tosi pieni verrattuna muihin pillereihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Yksi mukava bonushan noissa on kelakorvaus, eli hinta on tosi pieni verrattuna muihin pillereihin.

Tää asia on sitten muuttunut mun pillerivuosien jälkeen. Silloin tuon pillerin hinta oli paljon korkeampi kuin muiden, Kela-korvauksen jälkeen sille jäi saman verran hintaa.

Mä sain kans noi itte alle kakskymppisenä ihotautilääkäriltä. Auttoi akneen mutta muuten aiheuttivatkin isoja ongelmia, nimittäin tosi rajuja mielialan muutoksia (suorastaan masennusta ja täyttä aloitekyvyttömyyttä) sekä verenpaineen nousua. En ees tajunnut oireiden johtuvan noista pillereistä ja tajusin vaihtaa merkkiä vasta pari vuotta noita käytettyäni... eli mulla huonoja kokemuksia.

Mulla akneongelma, mutta gyne ei suostunut kirjoittaan reseptiä niistä. Sanoi, ettei halua enää niin vahvahormonisia pillereitä määrätä, kun tarjolla on turvallisempiakin vaihtoehtoja.

Joo ei mullakaan muuta pahaa sanottavaa kuin että nostivat mun verenpaineen korkealle. Lääkäri väitti tiukasti, että ei pillerit voi nostaa verenpainetta, mutta kyllä ne vaan voi. Kannattaa seurata verenpainetta jos tyttö ottaa Diane Novat käyttöön.

Mullakin on hyviä ja huonoja kokemuksia. En tosin ole teini enää (yli 30v.), mutta olen syönyt Diane Novaa vuosikausia. Ne määrättiin akneen ja iho olikin aivan loistokunnossa näillä pillereillä. Käytön sivuvaikutuksena oli mielialanvaihtelut ja ajoittainen masentuminen. Lisäksi minun oli pakko lopettaa pillerit kuivien limakalvojen vuoksi ja muutaman kerran yritinkin vaihtaa pillereitä. Iho-ongelmat palasivat minulle pahempina kuin olivat koskaan aiemmin ja palasin aina takaisin DN:aan.
Nyt en kuitenkaan enää voi syödä pillereitä koska limakalvot on todella kuivat ja lopputulos on tämä:
- Huomattava hiustenlähtö
- Rinnan, selän, kasvojen ja päänahan rasvoittuminen ( hiukset pitäisi pestä kahdesti päivässä, mutta pyrin pitämään sen yhdessä kerrassa)
- Näppylainen iho rinnassa, selässä, kasvoissa ja päänahassa (kaikki ei varsinaisia finnejä, vaan "hormoni"näppyjä. Näppyjä kihelmöi ja tekisi mieli raapia..)
--> raapiminen aiheuttaa tulehduksia, joten imusolmukkeetkin on turvoksissa..
- Turvotus ja lihominen

Olen tosiaan jo yli 30v, joten en usko, että akne on teini-iän oireilua enää. Luulen, että nyt kyse on enemmän hormonimuutoksesta elimistössä. Sain ensimmäiset pillerit 15,5v ja muistan siitä sen, että mielialanvaihtelut ja raivokohtaukset olivat pahinta. Saa melkein epäilemään omaa perusluonnetta =)

Varmasti tuotetta on vaaratonta kokeilla, mutta omien kokemusten perusteella pyytäisin omalle lapselleni miedompia valmisteita ensin. Toivottavasti kaikki meni hyvin.

27.10.09 16:17
Minttu (vierailija) .... - Rinnan, selän, kasvojen ja päänahan rasvoittuminen ( hiukset pitäisi pestä kahdesti päivässä, mutta pyrin pitämään sen yhdessä kerrassa)

Aiheesta hiukan poiketen. Hiukset kannattaa pestä joka toinen päivä tai enintään kerran päivässä. Varsinkin talvisin kun päänahka on muutenkin kuivempi kun kesällä.

Olen muuten itselleni miettinyt juuri noita Diane nova pillereitä. Omistan ''1. asteen aknen'' (mustapäitä, valkopäitä, näppyjä, ei niinkään finnejä). Ja muutenkin koviin kuukautisiin. Nyt minulla on Yasminelle merkkiset pillerit ja ajattelin vaihtaa ne,koska eivät enää auta (alavatsan kivut ovat yhtä kovia kuin ennen kun aloitin pillerit, kuukautiset saattavat tulla keskellä pilleriliuskaa..). Vissiin liian matalahormonisia pillereitä?

Nyt tyttö on syönyt muutamia kuukausia noita pillereitä ja alun sivuvaikutusten jälkeen tilanne on pikkuhiljaa tasoittunut. Hänelle tuli lähes kaikki mahdolliset sivuvaikutukset; mielialan muutokset, vatsakivut (ajoittain tosi kovat), painon nousu, ärtyneisyys, runsas kuukautisvuoto jne. Nyt oireet vähentyneet ja painonnoususta olen vain tyytyväinen, tyttö kun ollut koko ikänsä alipainoinen, nyt täyttää ensimmäistä kertaa jo lähes normaalipainoiselta :) Ja kuukautiset tulevat säännöllisesti. Ihossa sinänsä ei pahempia näppylyitä ole ollutkaan joten siinä en ole huomannut mitään vaikutusta. Kosmetologin mukaan ne syvät epäpuhtaudet ovat vähentyneet.

Olen syönyt Diane Novan halvempaa versiota cypretyliä 7 vuotta. Alunperin määrättiin finneihin. Eräs lääkäri sanoi ,että kannattaisi kokeilla jotain pienempää pitoisuutta olevia pillereitä. Olen kysynyt muutaman muun lääkärin mielipidettä ja heidän mielestään ei ole syytä vaihtaa, koska ovat minulle sopineet. Nyt erään lääkärin toimesta päätimme, että kokeilisin nyt kuitenkin tämmöisiä vähemmän pitoisuuksia olevia pillereitä eli yasminia. Menin jo apteekkiin hakemaan niitä, mutta jätin ne vielä sinne sillä kallis hinta yllätti minut. 35?/3kk kun noi cyptetylit oli kelan tuella noin 5?. En nyt siis osaa päättää vaihtaisinko cyptelyliä sittenkään pois kun ovat niin halpojakin...Onko kellään kokemusta? enenmmän tietoa asiasta? Hieman myös ihmetyttää kun kykyin lääkäriltä, että saako noihin yasmineihin kelan tuen ja se sanoi että kyllä, lääkäritäti olikin sitten vähän eri mieltä. ?

Olen syönyt Diane Novan halvempaa versiota cypretyliä 7 vuotta. Alunperin määrättiin finneihin. Eräs lääkäri sanoi ,että kannattaisi kokeilla jotain pienempää pitoisuutta olevia pillereitä. Olen kysynyt muutaman muun lääkärin mielipidettä ja heidän mielestään ei ole syytä vaihtaa, koska ovat minulle sopineet. Nyt erään lääkärin toimesta päätimme, että kokeilisin nyt kuitenkin tämmöisiä vähemmän pitoisuuksia olevia pillereitä eli yasminia. Menin jo apteekkiin hakemaan niitä, mutta jätin ne vielä sinne sillä kallis hinta yllätti minut. 35?/3kk kun noi cyptetylit oli kelan tuella noin 5?. En nyt siis osaa päättää vaihtaisinko cyptelyliä sittenkään pois kun ovat niin halpojakin...Onko kellään kokemusta? enenmmän tietoa asiasta? Hieman myös ihmetyttää kun kykyin lääkäriltä, että saako noihin yasmineihin kelan tuen ja se sanoi että kyllä, lääkäritäti olikin sitten vähän eri mieltä. ?

Mulla alkoi kuukautiset jo 9-vuotiaana ja tietysti todella epäsäännöllisinä, iho meni huonoon kuntoon ja kivut olivat sietämättömät. Äitini käytti mua lääkärissä ja ekat vuodet söin Naproksenia kipuun ja sitten 13-vuotiaana sain ko pillerit. Kierto säännöllistyi, ihon kunto parani ja ne auttoivat osoittain kipuihinkin.

Niin ja nyt alan olla jo mummoiässä lähentelen neljääkymmentä...

älkää ihmeessä syöko dianea koskaan. minä lopetin puoli vuotta sitten monen vuoden putken, nyt akne kaulassa, selässä, rinnassa ja ohimoilla, menkat hävinneet, hiukset putoaa isoina tukkoina, naama rasvoittuu, koko ajan kainalot märkinä, karvankasvu kiihtyy (myös leukaan!!!!!), aivan järkyttävää ja surullista. en olisi koskaan aloittanut jos joku olisi tästä varoittanut.

diane on myrkky

älkää ihmeessä syöko dianea koskaan. minä lopetin puoli vuotta sitten monen vuoden putken, nyt akne kaulassa, selässä, rinnassa ja ohimoilla, menkat hävinneet, hiukset putoaa isoina tukkoina, naama rasvoittuu, koko ajan kainalot märkinä, karvankasvu kiihtyy (myös leukaan!!!!!), aivan järkyttävää ja surullista. en olisi koskaan aloittanut jos joku olisi tästä varoittanut.

ei kyl enää kiitos..

Yhteistyössä