Diabetes lapsi

  • Viestiketjun aloittaja Piiku82
  • Ensimmäinen viesti
Piiku82
Onkohan täällä ketään joka olisi kohtalotoveri eri jolla on diabetes lapsi?Olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia jos sellaisia täältä sattuu olemaan. :attn:
 
Hei,

Minulla on pian 9-vuotias diabeetikkotyttö. Sairaus puhkesi tämän vuoden maaliskuussa, joten aika alkutaipaleella ollaan sairaudessa. Hoitona meillä on pitkävaikutteinen Levemir-insuliini ja aterioille sitten Novo Rapid. Tyttö on alusta asti mitannut verensokeriarvoja itse mutta pistämään insuliiniä hän rohkaistui vasta ensi kerran tällä viikolla.

Pitkäaikaissokeri oli syyskuun alussa 6,7 eli ihan hyvä, vaikka joskus tuntuukin että päivän mittaa sokeriarvot menet aikamoista ala- ja ylämäkeä.

Tämä ensimmäinen puolivuotta on ollut aika rankkaa mutta juuri nyt tuntuu että kyllä se tästä helpottaa. Lisäksi minulla on pieni vauva, joka vie oman aikansa ja huomionsa. Toisaalta ei sitten kerkeä koko ajan murehtimaan esikoisen sairautta. Kaikilla asioilla on aina hyvät ja huonot puolensa! Niin ja hyvä asiahan oli että olin kotona äippälomalla kun sairaus puhkesi ja nyt sitten jatkan hoitovapaalla ensi syksyyn asti.

 

Yhteistyössä