diabetes,hepatoosi,masennus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuume

Vieras
Minulla oli tytön kanssa raskausajan diabetes,joka meni pois ja hepatoosi(maksaarvot koholla ja kutisin kauheasti) sitten lapsen ollessa noin kuukauden tuli masennus..uusiutuukohan nuo vaivat..onko kellään ollut jotain näistä?nyt tyttömme on kohta 4 ja jotenkin kaipaan toista lasta..vaikka vannoin silloin 3 vuotta sitten ettei koskaan enää mutta tässä sitä ollaan...:)

Kyllä vähän tuntus että voisi aika suurella todennäköisyydellä uusia. Diabetes on ainakin sellainen ja synnytyksen jälkeinen masennus (voi jopa pahentua)...kannattaa varautua pahimpaan!
Mutta kaikkeen on kyllä mahdollisuus vaikuttaa! Ruokavalio diabetekseen sekä mahdollinen lääkitys masennukseen..kannattaa miehesi kanssa yhdessä miettiä jaksatteko!
:flower:

Mulla oli myös hepatoosi raskaudessa, jonka takia synnytys sitten loppujen lopuksi käynnistettiin vkolla 38. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että seuraavaan raskauteen kannattaa pitää parin vuoden tauko. Tämä siksi, että hepatoosi uusii seur. raskaudessa suuremmalla todennäköisyydellä, ja jo ihan raskauden alkuvaiheessa (yleensä se on loppuraskauden vaiva). Sitten voin itse saada maksakirroosin. Joten tuo kahden vuoden tauko on sen takia, että maksa ehtii palautua, hepatoosi on tosi iso rasite maksalle. Tässä mekin odottelemme vielä vuoden päivät että aika kuluu umpeen.....

Yhteistyössä