Diabeetikot, suositteko pehmeitä rasvoja?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli syöttekö margariineja, öljyjä jne.? Ei voita? Niinkuin ilmeisesti suositukset ovat? Itselläni on olleet arvot vähän koholla ja elämäntavat saisi pysyvästi muuttua. Mutta tuo rasvajuttu on vähän vaikea.. En tykkää margariineista, olen käyttänyt Oivariinia, myös voita ja rypsiöljyä. Pitääkö muuttaa Floraan tms.?
 
Diabeetikon vaimo
Ei pidä. Aito on parempaa. Voi ja öljyt. Älä missään tapauksessa vaihda teollisesti valmistettuihin rasvoihin. Jos joskun neuvon haluat niin vähenna hiilareita, se luultavasti auttaa sokereita tasaantumaan parhaiten.
 
karppaaja
Mä pääsin eroon alkavasta diabeteksestä runsaasti maitorasvaa syömällä :) Hiilareita vähensin reilusti, eli n . 50 g päivässä. Myös kolesteroliarvot paranivat hurjasti.

Maitorasva on luonnollista rasvaa ja on todettu monissa tutkimuksissa terveelliseksi. Kovetetut kasvirasvat taas ovat vaarallisia kovia rasvoja (nämä rasvat niputetaan usein yhteen luonnollisten rasvojen kanssa mikä väärentää tutkimustulosta ja on yksi syy miksi monet pitävät voita epäterveellisenä)

Öljyistä oliiviöljy ja kookosöljy ovat hyviä, eivät sisällä isoa määrää tulehdusta aiheuttavaa omega 6 jota nykyään tulee ravinnosta aivan liikaa.
 
vierailija
Mä pääsin eroon alkavasta diabeteksestä runsaasti maitorasvaa syömällä :) Hiilareita vähensin reilusti, eli n . 50 g päivässä. Myös kolesteroliarvot paranivat hurjasti.

Maitorasva on luonnollista rasvaa ja on todettu monissa tutkimuksissa terveelliseksi. Kovetetut kasvirasvat taas ovat vaarallisia kovia rasvoja (nämä rasvat niputetaan usein yhteen luonnollisten rasvojen kanssa mikä väärentää tutkimustulosta ja on yksi syy miksi monet pitävät voita epäterveellisenä)

Öljyistä oliiviöljy ja kookosöljy ovat hyviä, eivät sisällä isoa määrää tulehdusta aiheuttavaa omega 6 jota nykyään tulee ravinnosta aivan liikaa.
Luomuna ja levättömänä tietenkin ne
 

Yhteistyössä