Diabeetikkolapsen kanssa Turkin Alanyaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja d-lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

d-lapsen äiti

Vieras
Onko kokemusta Turkin matkailusta d-lapsen kanssa? Meillä on 8 vuotias poika jolla on monipistos hoito. Ollaan lähdössä Alanyaan ja paikka on meille aivan outo. Lentokoneessakaan ei olla vielä sairastumisen jälkeen oltu. Vinkkejä hoitovälineiden pakkaamiseen ja muuhun kaivataan!

Alanyassa ainakin on apteekkeja joka kulmassa ja hyvät lääkärit :)
Sinne vaan!
Lääkkeet varmaan vaan läpinäkyvään pussiin turvatarkastuksessa koneeseen mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja d-lapsen äiti;25736115:
Onko kokemusta Turkin matkailusta d-lapsen kanssa? Meillä on 8 vuotias poika jolla on monipistos hoito. Ollaan lähdössä Alanyaan ja paikka on meille aivan outo. Lentokoneessakaan ei olla vielä sairastumisen jälkeen oltu. Vinkkejä hoitovälineiden pakkaamiseen ja muuhun kaivataan!

Ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Insuliinia reilusti mukaan ja käsimatkatavaroihin. Hoitavalta lääkäriltä saat englanninkielisen todistuksen siitä että lääkkeet pitää kuljettaa käsimatkatavaroissa niin ei kentällä tarvitse mitään selitellä.
Onhan pojalla diabetes ranneke?

Diabeetikon matkustus: Muista hakea englanninkielinen todistus esim. d-hoitajaltanne, jossa selviää kuka sairastaa ja mikä on lääkitys. Selainen pohja taitaa löytyä valmiina diabetesliiton sivuilta.

Sitten reseptit ja tarvittavat insuliinit (tarvitset myös ne pakkauslaatikot) ja se todistus käsimatkatavaroihin. Kannattaa ottaa kopio papereista. Pakkaat omaan pussiin kaiken diabetekseen liittyvän.

Insuliinia ei saa laittaa ruumaan, ne on pilalla heti.
Ja joku sanoikin, että jos paikapäällä tulee ongelmia, marssi apteekkiin, he auttaa.
Ei sen kummempaa. Mukavaa matkaa!

Reseptit mukaan, lääkäriltä enkunkielinen todistus lääkkeistä, hoitovälineet läpinäkyvään pussiin.

Alanyassa on erittäin hyvät sairaalat (Can hastanesia suosittelisin, Baskent Üniversitesi hastanesista olen myös kuullut hyvää), matkavakuutus kuntoon ja lääkärille jos vähänkin jotain ongelmaa tulee. Molemmissa tod.näk. saa palvelua myös suomeksi.

Onko paljon kokemusta paikallisista lääkäreistä? Mulla pelkästään huonoja.
Mulla pelkästään hyviä - sekä potilaana että työnantajana.

Koulutuksensahan nuo Turkin yksityislääkärit hankkii erittäin usein Yhdysvalloista, Britanniasta, Saksasta, tai Turkin parhaista yliopistoista. Mun entinen työnantajani oli opiskellut myös Suomessa, ja toimi kesät lääkärinä Turkissa, talvisin Yhdysvalloissa laskettelukeskuksessa. Valtionsairaalaan tai terveyskeskukseen ei turisti yleensä edes eksy.

No diabeetikkopikkusiskon kanssa olin juuri kesällä reissunpäällä 2 viikkoa. Lääkäristä tosiaan tarvitsen sen lapun, että saat lääkkeet mukaan käsimatkatavaroihin. Lisäksi tarpeeksi insuliinia+muut tarvikkeet mukaan. Meillä oli myös 2 sokerimittaria siltä varalta, että toinen sanoo sopimuksen irti. Niin ja reseptit kannattaa varmaan ottaa varmuudeksi mukaan(meillä ei tosin ollut).

Kyllähän siellä lääkäriinkin pääsee, jos hätä tulee. Tosin kannattaa varautua siihen, että hoitotavat ja tiedot diebeetteksesta saattavat poiketa aika tavalla suomen vastaavista.

Yhteistyössä