M
Marika
Vieras
Mitä oireita lapsillanne on ollu ja minkä ikäisenä? Heittelikö sokeri paljon ym.? Kaikki tieto otetaan ilolla vastaan!!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:En ole diabeetikon äiti, toivottavasti en ikinä. Itse olen sairastanut diabetestä 4 vuotiaasta asti. eli pian 24 vuotta.
minulla oireena oli jatkuva jano, laihtuminen, pissalla käynti jatkuvasti, ja väsymys, eli ne klassiset. Onko lapsellasi oireita?
Minulla oli silloin saokerit 29 kun äitini vei minut lääkäriin, ja kyllähän ne heittelehti varmaan ennenkuin sopiva lääkitys saatiin, ja heittää ne joskus vieläkin...
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:mutta mä olen käsittänyt et ennen lääkitystä ne sokerit olis vaan tosi ylhäällä eli eivät heittelis koska keho ei kykene tilannetta korjaamaan.
näin ainakin mun miehellä on sairastanu 7v asti
sittenhän ne tietty heilahteli kun sai insuliinit ja heittelee vieläkin mut jos pienikin epäilys on niin mene lääkäriin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:En ole diabeetikon äiti, toivottavasti en ikinä. Itse olen sairastanut diabetestä 4 vuotiaasta asti. eli pian 24 vuotta.
minulla oireena oli jatkuva jano, laihtuminen, pissalla käynti jatkuvasti, ja väsymys, eli ne klassiset. Onko lapsellasi oireita?
Minulla oli silloin saokerit 29 kun äitini vei minut lääkäriin, ja kyllähän ne heittelehti varmaan ennenkuin sopiva lääkitys saatiin, ja heittää ne joskus vieläkin...
Lapsella on mitattu sokerit 3.1, 9.2, 11 ja 14.6. Eli molempiin suuntiin vähän liikaa... Ei ole tietoa mikä lapsella on, nyt saatiin sokerimittari kotiin. Oireita on monenlaisia, lähinnä oireet viittaavat hypoglykemiaan mutta sokerit eivät taas ole näyttänyt sitä kun kerran...
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:En ole diabeetikon äiti, toivottavasti en ikinä. Itse olen sairastanut diabetestä 4 vuotiaasta asti. eli pian 24 vuotta.
Lapsella on mitattu sokerit 3.1, 9.2, 11 ja 14.6. Eli molempiin suuntiin vähän liikaa... Ei ole tietoa mikä lapsella on, nyt saatiin sokerimittari kotiin. Oireita on monenlaisia, lähinnä oireet viittaavat hypoglykemiaan mutta sokerit eivät taas ole näyttänyt sitä kun kerran...
Onko nuo mittaukset samana päivänä vai paastosokereita?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:En ole diabeetikon äiti, toivottavasti en ikinä. Itse olen sairastanut diabetestä 4 vuotiaasta asti. eli pian 24 vuotta.
Paastosokeri on tuo ensimmäinen. Toinen luku on sokeriseurannassa Jorvissa löytynyt ainoa "korkea" luku. Kaksi viimeistä on samana päivänä mitattu. Eka niistä on banaanin syömisen jälkeen aamulla ja toinen on n. 2h siitä eteenpäin kun lapsi oli myös pillimehun juonut... Anteeksi sekava kirjoitukseni :/
Näinpä juurikin. Kannattaa miettiä että kannattaisiko vaikka parina päivänä viikossa ottaa ihan "käyrä" eli paastosokeri -n.1h aamupalan jälkeen ja samoin kaikilla pääaterioilla ja iltapalalla. Ja kirjata myös ne syömiset ylös. Siitä voi sitten vähän ehkä vetää johtopäätöksiä että miten sokerit käyttäytyy. Diabetestähän on montaa eri lajia, eivät lopu näihin 1 ja 2 tyyppeihin. Mikäli on ihan selkeästi 1 tyyppi niin silloin ei paastosokeri ole noin matala ilman lääkitystä. Ja minulla kohta 30 vuotta itsellä ollut tyyppi 1.Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:En ole diabeetikon äiti, toivottavasti en ikinä. Itse olen sairastanut diabetestä 4 vuotiaasta asti. eli pian 24 vuotta.
Paastosokeri on tuo ensimmäinen. Toinen luku on sokeriseurannassa Jorvissa löytynyt ainoa "korkea" luku. Kaksi viimeistä on samana päivänä mitattu. Eka niistä on banaanin syömisen jälkeen aamulla ja toinen on n. 2h siitä eteenpäin kun lapsi oli myös pillimehun juonut... Anteeksi sekava kirjoitukseni :/
Ei mitäänbanaani ja pillimehu nostavat molemmat suhteellisen nopeasti sokerin. Mutta pillimehun juonnista oli toki aikaa...
Jos teillä on mittari niin ota amulla paastosokeri, sitten ennen päiväruokaa, ja n tunti syömisen jälkeen. Kurjaa pistellä mutta tiedät ainakin miten käyttäytyy. Tsemppiä!
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Eli miten nuo sokerit kannattaa siis mitata? Heti herättyään, 1h ennen ruokailua ja ruokailun jälkeen?