Desogestrel Sandoz vs. Cerazette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on ollut jo pidemmän aikaa käytössä Cerazettet. Nyt kuitenkin sain näytepakkauksen Desogestrel Sandozia. Näitä voi kuulemma käyttää sekaisinkin? Pitääköhän paikkansa? Onko kenelläkään kokemuksia tuosta DS:ta?

elikkä mä oon syöny tuota sandozia 3kuukautta ja voin sanoa että tämä on pahinta mitä markkinoilla voi olla.. aluksi sain kuukaudeksi cerazettejä jonka jälkeen jouduin syömään sandozeja vissiinkin kokeilusta, en tiedä miksi mutta joka tapauksessa cerazettejen kanssa ei ollut mitään ongelmia ei yhtään minkäälaisia! mutta heti kun rupesin sandozeja syömään niin jo heti tokana päivänä rupesin vuotamaan. ja vuotoa on tullut aina joka toinen viikko. aknea on tullut mikä on aivan kamalaa, sillä en ole koskaan elämässäni kärsinyt finneistä mitä nyt ehkä yhden kuukaudessa ei muuta, eikä suvussani akne pyöri laisinkaan. mielialat vaihtelee kamalasti, väsymystä pukkaa ja unihäiriöitä tullut.toivottavasti näitten myyntiä ei jatketa, sillä aivan kamalia sivuvaikutuksia tämä pieni pilleri aiheuttaa!!!!!

Mulle sopi molemmat ihan samalla tavalla. Ei mitään eroa. 3kk käytin sandozia kun cerazette oli jossain vaiheessa loppu apteekeista.
Itsellä ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia noista.

Jossain vaiheessa piti vaihtaa, olikohan Harmonet ku verenpaine nous niin suositteli tota Sandozia, et se on halvempi mut sama vaikuttava aine ku Cerazeteis. Ei oo ollu mitään huomattavia ongelmia kummankaan kans.

Täällä ongelmia myös, vaikka suhtaudun sandoziin vaihtamiseen neutraalisti kun cerazetet oli apteekista pitkään loppu. Nyt puoli vuotta sandozeja syöneenä jouduin toteamaan, että niin vain osuu alkaneet ongelmat yksiin pillerimerkin vaihdon kanssa, vaikka vaikuttava aina on sama ja sitä on saman verran molemmissa! Eli välivuotoja tullut paljon ja iho kukkii entistä kamalammin. Vaihdan vikan liuskan jälkeen ilolla takaisin Cerazetteen, vaikka kalliimmaksihan se tulee.

itselläni ainakin toiminut tuo desogestrel sandoz. alotin pillereiden syömisen cerazeteillä mutta sitten lääkäri kirjoitta jostain tietämättömästä syystä reseptin noihin DS-pillereihin. Ja olen nyt noita kohta 8,5 kuukautta syönyt eikä mitään ihmeellisempiä sivuvaikutuksia ole. Kuukautiset loppu jo kun alotin cerazettejen syömisen ja on pysynyt vaihdon jälkeenkin poissa, toki jos muutaman tunnin viiveellä pillerin ottanut niin kivut alkanu ja ihan vähän vuotoa, mutta se loppunu melkein samantien pillerin ottamisesta. Ihossakaan en ole mitää hälyttävää muutosta huomannut ja päätä ehkä hieman enemmän särkenyt kuin normaalisti. Se voi tietenkin myös johtua siitä että mulla todettu migreeni. En näe siis näissä kahdessa oikeastaan mitään eroa, mutta ihmiset ovat erilaisia ja nuo haittavaikutukset ovat yleisimmpiä, mikä ei siis takaa että kenelläkään tarvitsisi niitä tulla tai tulla juuri noita kaikkia. Yleensä kuitenkin kokeilemalla selviää sopiiko tuote itsellensä joten voisin melkein suositella kokeiltavaksi Desogetrel Sandozia.

Söin Cerazettea viime keväänä sen 3kk, koko sen ajan olin aivan sekaisin. Tunnetilat heitteli laidasta laitaan, mutta pää tuntui silti olevan tukkeessa. Painoon ne eivät vaikuttaneet mitenkään, mutta aiheuttivat turvotuksen tunnetta. Menkat jäi kokonaan pois, ja pelkäsimme poikaystäväni kanssa että olen raskaana. Siitä tuli kokonaan omat pakokauhunsa. Lopetin kyseiset pillerit, ja kropan hormonitasapainon palautumiseen meni toiset 3kk. Syksyllä aloitin Desogestrel Sandozit, joita olen käyttänyt tähän asti. Menkat tulevat nyt n. 2 viikon välein ja kestävät viikon. Kuukautiskivut ovat vähentyneet huomattavasti. Alussa oli lievää mielialojen heittelyä. Paketissa varoitettiin, että ko. pillerit saattavat viedä halut. Toisin kävi.

ite söin about kolmen vuoden ajan cerazettea, ei ollu ikinä minkäänlaisia ongelmia. n. 3kk sitte otin kokeiluun ton sandozin sen halvemman hinnan takia, ja kun mulle sanottiin et samaa tavaraa on... pari kuukautta menikin sitte pähkäillessä että mistä ihmeestä johtuu, että mun kasvojen iho meni ihan järkyttävään kuntoon.. Sitte kaikkea kokeiltuani tulin siihen tulokseen ettei voi johtua mistään muusta kuin noista pillereistä. Tänään kävin just hakemassa taas cerazettea, ihan sama vaikka tuleekin kalliimmaks, en kestä enää näitä näppylöitä...

Lääkäri on määrrännyt kolme vuotta Cerazetteä, mutta ensimmäisten liuskojen jälkeen apteekkarit ovat aina automaattisesti tarjonneet tilalle Desogestrel Sandozia sen halvemman hinnan takia. En ole kyseenalaistanut tätä, enkä ole tullut edes ajatelleeksi voisiko nämä Sandozit vaikuttaa eri tavalla kuin Cerazetet. Mitään en ainakan huomannut vaihdoksen aikana. Ihmetyttää miksi niin monet ostavat Cerazetteä ja usein myös valittavat korkeasta hinnasta kun halvempi vastike on olemassa...

itselläni ainakin toiminut tuo desogestrel sandoz. alotin pillereiden syömisen cerazeteillä mutta sitten lääkäri kirjoitta jostain tietämättömästä syystä reseptin noihin DS-pillereihin. Ja olen nyt noita kohta 8,5 kuukautta syönyt eikä mitään ihmeellisempiä sivuvaikutuksia ole. Kuukautiset loppu jo kun alotin cerazettejen syömisen ja on pysynyt vaihdon jälkeenkin poissa, toki jos muutaman tunnin viiveellä pillerin ottanut niin kivut alkanu ja ihan vähän vuotoa, mutta se loppunu melkein samantien pillerin ottamisesta. Ihossakaan en ole mitää hälyttävää muutosta huomannut ja päätä ehkä hieman enemmän särkenyt kuin normaalisti. Se voi tietenkin myös johtua siitä että mulla todettu migreeni. En näe siis näissä kahdessa oikeastaan mitään eroa, mutta ihmiset ovat erilaisia ja nuo haittavaikutukset ovat yleisimmpiä, mikä ei siis takaa että kenelläkään tarvitsisi niitä tulla tai tulla juuri noita kaikkia. Yleensä kuitenkin kokeilemalla selviää sopiiko tuote itsellensä joten voisin melkein suositella kokeiltavaksi Desogetrel Sandozia.

Tyhmänä varmaan kysyn ku itse olen aloittanut 4pvä sitten kyseiset tabletit en tiedä uskaltaako harrastaa seksiä ilman kondomia. Ovatko nämä niin luotettavat ettei oikeesti tule raskaaksi. Itseäni ainakin pelottaa raskaaksi tuleminen koska en old valmis äidiksi

Mihinkä tuo nyt sitten perustuu että cerazette ei aiheuta oireita mutta DS muka aiheuttaa?? Meinaa sehän pitäis olla mahdotonta molemmat kun sisältää desogestreeliä saman määrän. Apu/täyteaineet voivat toki olla eri mutta ei niiden pitäisi pystyä aiheuttamaan hormonaalisen ehkäisyyn liittyviä sivuoireita.

Tyhmänä varmaan kysyn ku itse olen aloittanut 4pvä sitten kyseiset tabletit en tiedä uskaltaako harrastaa seksiä ilman kondomia. Ovatko nämä niin luotettavat ettei oikeesti tule raskaaksi. Itseäni ainakin pelottaa raskaaksi tuleminen koska en old valmis äidiksi

Jos aloitit pillerit ensimmäisenä vuotopäivänä ehkäisytehon pitäisi olla voimassa heti. Jos aloitit muuna aikana vaati se 7 ensimmäistä pilleripäivää lisäehkäisyä. Itse aloitin imetysaikana nämä ja kuukautiset eivät olleet vielä alkaneet, sain ohjeeksi käyttää lisäehkäisyä 2 ensimmäistä viikkoa.

Multa poistetiin perjantaina aamupäivästä kierukka koska oli kipuja melken jokapöivä siksi poistiin ja niin sain Desogestrel sandoz minipilereitä käytöön kuukautiset eivä ole vielö alkanut kierukan poiston jälkeen .

Paljonko teidän 3kk cerazette-paketti on maksanut? Sain nuo GS-napit kokeiluun, eroa on hoitajan mielestä vain hinnassa. Ennen söin Cerazettea, arvaamattomia vuotoja oli koko ajan. Ei tiennyt milloin alkaa ja loppuu tai paljonko tulee. Nyt kokeilen uudestaan josko ikä ja painoindeksi olisivat korjanneet ongelmat. Muita sivuvaikutuksia ei ollut ollenkaan.

Mulla on nyt 5 päivä menossa ja nyt jo ihan hirveet mielialanvaihtelut, oon tosi ärsyyntynyt kokoajan ja mulla on ihan järkyttävät valko-ja ruskeavuodot.. pitäis ihan just ulkomaillekkin lähtee niin tosi kiva jos noi nyt kauan jatkuu

Yhteistyössä