Cerazette pillerit ja sivuvaikutukset ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Te joilla käytössä Cerazette pillerit niin onko tullut sivuvaikutuksia ?

Oon kyllä syönnyt näitä jo kesästä lähtien eikä ole mitään sivuvaikutuksia ollut, paitsi välillä ylipitkä kiertoaika.. Voikohan muut vaikutukset tulla vasta myöhemmässä vaiheessa ?

Oon kyllä varannut jo lääkäri ajan, mutta siihen vielä kaksi viikkoa joten ihan sillä kyselen teidän muiden kokemuksia asiasta.

Mulla siis pahimmat oireet alkoi joulukuussa, kun jostain syystä tuli kahdet kuukautisetkin. Viikko oli vain väliä ja alkoivat uudestaan.

Silloin jo oli sellaisia viiltäviä kipuilukohtauksia tuolla alapäässä, ihan kuin olisi liitoskipuja tai vastaavia. Sitten tilanne on vain pahentunut. Pahimmat ihan alapää kivut ovat loppuneet, mutta muuten kyllä niin alamahassa kuin sivuillakin pistelee ja venyttää todella kipeästikin välillä..

Hetkittäin on huonoa oloa ja nyt sitten rinnat ovat turvonneet ja ovat todella herkät sekä tänään pyörrytti muutamaan otteeseen töissä.

Testin tein viime viikolla ja näytti negaa.

Onko muilla ollut tälläisiä näin selviä raskausoireita sivuvaikutuksina noista pillereistä vai mistähän on kysymys ?

Joo. Kuin toisinto itsestäni, minulla joskus ollut 10 kk ilman menkkoja. nyt. syotyäni tauotta vuoden ja puoli, herranjestas.... pelästyin kuollakseni. sain kai sen koko vuoden kuukautiset kerralla. syötyäni särkylääkettä ja heättyäni öisinkin jo viikon ajan vaihtamaan sidettä niin jumalauta sellainen sattuma tuli että varmaan koko kohdun limakalvo ja kerralla. pelästyin ja itkin ja soitin sairaalaan ja kuulin hoitajan jo kuiskivan jollekin vieressään että"hän ei ole koskaan kokenut tällaista..." hoitaja rauhoitteli ja jäin sitten kotiin toipumaan, onneksi ei ollut työpäivä mutta kai se epäsäännöllisyys on se hinta ja kerran tai kaksi vuodessa sitten reilummin kärsimystä ja pyykkiä ;/

soita ihmeessä lekurille jos aloittelet noilla vasta. ehkä olisi syytä vaihtaa..minulle tietysti cerazette ainut vaihtoehto koska syön pientä määrää verenpainelääkettä jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Muuta en osaa sanoa kuin aloitin pillerit 3,5viikkoa sitten ja vuodan edelleen..

MILLON TÄMÄ LOPPUU?!?!?!??!?!

Mul kesti reilu puol vuotta ja sittenkin loppu kun lopetin noitten syömisen. Nyt Yazit ja on kyllä niin niukat menkat että hyvä kun huomaa niiden olevan :)

mullakin on ollu jonkin verran kyseisiä oireita. Ekat menkat tuli ihan niin kun piti sitten seuraavat tulikin jo vajaa parin viikon päästä ja nyt ei sit taas oo näkyny. Toisaalta se olis ihanaa jos ne jäis kokonaan pois niin kuin N:llä. Voi sitä riemun tunnetta.

Olen huolissani siitä, että cerazetten käytön myötä tuntuu kuin olisin ylläriraivoapina. Olen tosi huolissani ja haluaisin vain tietää mitä pitäisi tehdä.

Söin Cerazetteja 1v 1 kk. 11 kuukautta meni ilman mitään vuotoja ja sen jälkeen tiputteli puolitoista kuukautta: aina pientä vuotoa pari päivää, taas muutama päivä ei mitään, taas vuotoa jne. Tosi ärsyttävää!

Söin vissiin 3kk. painoa tuli lisää 7kg (vaikka kävelin joka päivä 3km ja syöminen normaalia) aj kuukautiset kesti kerralla liki 2viikkoa ja tauko oli 2 viikkoa. Tuntui, että vuodin koko ajan.
Ei ikinä enää noita.

Olen huolissani siitä, että cerazetten käytön myötä tuntuu kuin olisin ylläriraivoapina. Olen tosi huolissani ja haluaisin vain tietää mitä pitäisi tehdä.

Sama täällä! Todella agressiivinen olo ja pinna tosi kireellä. Sen verran hullu olo, että pakko oli lopettaa kyseisten pillereiden popsiminen. Tähän mennessä olen kokeillut Yasminea (sama juttu sen kanssa) ja Nuvaringia (ehkäisyrengas) joka taas ei sopinut yhteen aurallisen mikreenin kanssa. En tiedä alkoiko "raivohulluus" jo Nuvaringin käytön aikana. Jos tää agressiivisuus ei mene kohta ohi, on pakko mennä lääkärille.

"Alkuperäinen kirjoittaja rouvaraivo "

Sama täällä! Todella agressiivinen olo ja pinna tosi kireellä. Sen verran hullu olo, että pakko oli lopettaa kyseisten pillereiden popsiminen. Tähän mennessä olen kokeillut Yasminea (sama juttu sen kanssa) ja Nuvaringia (ehkäisyrengas) joka taas ei sopinut yhteen aurallisen mikreenin kanssa. En tiedä alkoiko "raivohulluus" jo Nuvaringin käytön aikana. Jos tää agressiivisuus ei mene kohta ohi, on pakko mennä lääkärille.

Sama homma kun teillä, nyt jo toista kertaa syönyt cerazetteja n 10 kk ajan, ja tuntuu siltä että pää hajoaa kohta, parisuhde myös. Ihme kiukuttelua ja mikään ei oo hyvä. Oon ajatellut kokeilla MiniPill- pillereitä ja jos ei tilanne niillä muutu niin sitten saa loppua kaikki pillerit.

Yhteistyössä