Deodorantit/hikoilu pilaa kaikki valkoset vaatteet! Mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alkaa tympiä kun uutta valkosta paitaa voi pitää vaan pari kertaa ja sen jälkeen on kainalot ihan kellertävät hiestä tai deodorantista ja paidan voi linkasta roskiin kun pesussakaan ei lähde..

Millä tahrat lähtee tai mikä deodorantti ei jätä moisia jälkiä vaatteisiin?

Mäkin suosittelen jotakin apteekin tuotetta.

Itse käytin varmaan kolme vuotta triple dryta (vai miten se kirjoitetaan) koska kainalot kastui todella helposti eikä mikään kaupan dödö pitänyt. Sitten koitin käyttää kaupan dödöä ja ongelma oli hävinnyt.

Ehdottomasti absolute torr apteekista! Jos ei se sovi sulle niin kokeile apteekista saatavaa toista dödöä, jonka nimeä en nyt muista. Käy kyselemässä sieltä!

Miksi tahroja?

Valkoiset tahrat ilmestyvät tummiin vaatteisiin heti deodorantin levittämisen jälkeen. Syynä ovat antiperspiranttiset ainesosat kuten alumiinisuolat. Nämä tarhat peseytyvät yleensä pois.
Keltaiset tahrat muodostuvat vaaleisiin vaatteisiin ajan myötä. Näihin on syynä alumiinisuolojen, hien, ihotalin, pesuaineen sekä veden kalsiumkarbonaatin kemiallinen reaktio. Nämä tahrat eivät peseydy pois vaatteista.

http://www.yhteishyva.fi/kauneus_komeus/tuotteet_testissa/vartalon_pesu_hoito/nivea_invisible_black_white/fi_FI/nivea_invisible_for_black_white_testissa/

Laita pyykkeihin etikkaa. Itsellä on kylppärissä suihkupullo jossa vesi-etikka -seosta. Siitä suihkaus esim puseroiden kainaloihin.

Haju on lähtenyt.

Liiasta dödöstä kainaloissa voi mennä hikirauhaset tukkoon..kokemusta on.

kokeilin myös kainaloihin kosteuspyyhkeellä pyyhkimistä kesken päivän, ja sitten lisäsin vasta dödöä. Tuntui auttavan.

[QUOTE="a.p";26235413]kuinkas tuo torr käy jos on herkkäkainaloinen? mulle tullu viime aikoina deodoranteista ihottumaakin..[/QUOTE]

Mulla se ainakin kirvelee ihan sikana. Yritän pitää mahd kauan, mutta kyllä kutisee. Käytön jälkeen laitan rasvaa päälle

Pitkällisen testailun tuloksena oon huomannu etse kristallikivideodorantti on toiminu mulla.. Mul oli kans ongelma et kaikki dödöt rupes nopeesti haisee järkylle kainalois ja siitä sit vaatteet. Ennemmin otan sen normaalin lievän hien hajun ilmotteleen pesutarpeesta sekä puhtaat vaatteet kuin sen hirveen dödöhajun

Mulla se ainakin kirvelee ihan sikana. Yritän pitää mahd kauan, mutta kyllä kutisee. Käytön jälkeen laitan rasvaa päälle

Absolut Torr pitää laittaa puhtaisiin ja todella _kuiviin_ kainaloihin. Ärsyyntymistä ei pääse tapahtumaan, jos ei kainaloiden iho ei pääse hinkkautumaan ja huolehtii myös pesuvaiheessa nopeasta poistopesusta. Tätä ainetta ei myöskään pidä käyttää liian usein, maks kerran viikossa.

Omat kokemukseni: Illalla nukkumaan mennessä pesen kainalot ja kyllä: kuivaan hiustenkuivaajalla. Laitan aineen kainaloihin ja annan niiden kuivua noin 15min (kädet ylhäällä tyynyllä) ennenkuin vedän vanhan virttyneen ja pehmeän puuvillayöpaidan päälle (AT ohentaa kangasta). Tämän jälkeen ei mitään ylimääräistä kainaloiden kostutusta (liian kuuma tai miehen seksiyritykset tai muuta sellaista...). Yritän nukkua niin, etten purista käsiä kylkiin, vaan kädet esim. ylhäällä tyynyllä, jotta kuivuus olisi taattu. Samantien aamulla ryntään vessaan ja pesen kainalot. En pese vedellä, vaan teen käsiin suoraan saippuavesiliuoksen, jotta mahdollisimman paljon ainetta lähtee heti ensipesukontaktista pois. Runsasta suihkutusta. Annan kainaloiden kuivua ja tsekkaan ärtymisen: Punertaviin tai kuiviin kohtiin perusvoidetta. Ei dödöä (tämähän oli tarkoituskin).

Vaikeaa, mutta palkitsevaa. Ulkomaillakin on kiva olla kuivin kainaloin.

Yhteistyössä