Debit-kortti vai Visa electron?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko noilla käytännössä mitään eroa? Paitsi että electron on halvempi?

Okei, debit-kortti on kai "aikuisempi", mutta mitä väliä. Onko mitään hyötyä siitä, jos hakis debit-korttia electronin sijaan?

Jaa en tiedä. Meidän paikallisessa pankissa annettiin yhteen aikaan kaikille vain visa electronia tavallisen pankkikortin tilalle, ja annetaan nykyäänkin ei ne edes ehdottele debittiä.

Debitillä saa aina maksettua, mutta huono puoli on, että pitää itse tietää päässään, mitä tilillä oikeasti on, koska voidaan veloittaa vasta seuraavina päivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa en tiedä. Meidän paikallisessa pankissa annettiin yhteen aikaan kaikille vain visa electronia tavallisen pankkikortin tilalle, ja annetaan nykyäänkin ei ne edes ehdottele debittiä.

Niin eikös noiden tavallisten pankkikorttien pitänytkin poistua kokonaan? Piti jäädä vain visa ja electron. No, mulle nyt kauppaavat nimen omaan debitiä. Kortti pitäis joka tapauksessa uusia pian.

Debit taisi tulla vasta pari vuotta sitten.

Mullekin pari vuotta tullut electronista aina tietoa mutta nyt kun vanha kortti meni tässä kuussa umpeen,tuli debitistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras-ap:

Niin eikös noiden tavallisten pankkikorttien pitänytkin poistua kokonaan? Piti jäädä vain visa ja electron. No, mulle nyt kauppaavat nimen omaan debitiä. Kortti pitäis joka tapauksessa uusia pian.

Jää vissiin tänä vuonna.
Itse sain vielä vuosi sitten siruttoman pankkikortin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras-ap:

Jää vissiin tänä vuonna.
Itse sain vielä vuosi sitten siruttoman pankkikortin.

Siru tossa mun electronissakin on. Eikö debit-kortti käytännössä ole sama kuin vanha pankkikortti, sirullinen vain?

Yhteistyössä