Daim-kakku/torttu ja Marianne-piirakka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon tällasta tehny, ku on noit keliaakikko sukulaisia niin tää käy niillekin!

JÄÄDYTETTY DAIM-TORTTU
Pohja:
2 munaa
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
150 g mantelijauhetta
Täyte:
4 dl kuohukermaa
3 keltuaista
1 dl sokeria
2 kpl tupla-Daimia (a`56 g)

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita leivinjauhe mantelijauheeseen. Lisää mantelijauhe muna-sokerivaahtoon. Kaada taikina voideltuun, mantelijauheella jauhotettuun irtopohjaiseen vuokaan. Paista 175-asteisessa uunissa 20-25 minuuttia. Huom! Kypsänä tortun keskusta painuu reunoja alemmaksi, jolloin keskelle jää pesä täytettä varten. Vaahdota kerma. Vatkaa keltuaiset ja sokeri vaahdoksi. Yhdistä kermavaahto ja keltuaisvaahto. Hienonna Daim-suklaalevyt pieniksi muruiksi ja sekoita täytteeseen. Laita torttupohja irtopohjavuokaan takaisin. Kaada täyte pohjan päälle. Laita torttu muutamaksi tunniksi pakastimeen. Ota torttu pakastimesta noin 20 minuuttia ennen tarjoamista.

Mä olen todennu että kaikista parhaimman saa kun tekee peruskääretortun pohjan, vatkaa kerman vai vaniljacremen vaahdoksi ja laittaa sekaan daim tai mariannesuklaalevyn muruja, ja tekee siitä kääretortuntäytteen :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Mä oon tällasta tehny, ku on noit keliaakikko sukulaisia niin tää käy niillekin!

JÄÄDYTETTY DAIM-TORTTU
Pohja:
2 munaa
2 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
150 g mantelijauhetta
Täyte:
4 dl kuohukermaa
3 keltuaista
1 dl sokeria
2 kpl tupla-Daimia (a`56 g)

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita leivinjauhe mantelijauheeseen. Lisää mantelijauhe muna-sokerivaahtoon. Kaada taikina voideltuun, mantelijauheella jauhotettuun irtopohjaiseen vuokaan. Paista 175-asteisessa uunissa 20-25 minuuttia. Huom! Kypsänä tortun keskusta painuu reunoja alemmaksi, jolloin keskelle jää pesä täytettä varten. Vaahdota kerma. Vatkaa keltuaiset ja sokeri vaahdoksi. Yhdistä kermavaahto ja keltuaisvaahto. Hienonna Daim-suklaalevyt pieniksi muruiksi ja sekoita täytteeseen. Laita torttupohja irtopohjavuokaan takaisin. Kaada täyte pohjan päälle. Laita torttu muutamaksi tunniksi pakastimeen. Ota torttu pakastimesta noin 20 minuuttia ennen tarjoamista.

Niin, tän ohjeenhan voi tietty tehä ihan vehnäjauhoillakin!

Yhteistyössä