d-vitamiinitipoista..

Vaihdettiin Jekovitista Devitoliin ja samat masuvaivat palasivat, joita ilman oltiin kun ei otettu ollenkaan D-vitamiinitippoja. Katselin sitten purkkien kyljistä d-vitamiinisuosituksia ja huomasin, että vauvamme saa tippojen kanssa yliannostuksen kyseistä vitamiinia. Vauva pelkällä Nun-ruokinnalla ja saa siitä päivittäin 8,8 mikrogrammaa ja siihen vielä tippojen grammat niin menee reippaasti yli suosituksen. Onko muut kiinnittäny tähän huomiota? Pakettien kyljissä varoitellaan yliannostuskesta ja myrkytyksestä ja olen taipumassa siihen, etten antaisi tippoja enää ollenkaan. Neuvolasta saa kaksipiippuista opastusta ja itse jättäisin mielummin nuo tipat väliin kun ei ne näytä sopivan vauvalle. Lisäkysymyksenä vielä, että onko vauvan kakka terveeloläkin reilusti vihertävää? Kyseessä ensimmäinen vauva ja kaikki ihan hakusessa :)

Minä annan lievästi yliannostusta, eli vähän yli suositusten nyt näin talvella kaikille lapsille ja itsellenikin.
Kokeile ihmeessä niitä 'Disney' tippoja, niitä saa joistakin marketeistakin ja niistä ei ainakaan meidän tytölle ole tullut masuvaivoja. :)

.,m
Korvikeruokituille vauvoille on eri suositukset kuin rintaruokituille (huomattavasti pienempi annos). Huomioithan sen! Lisäksi jos korviketta menee tietty määrä päivässä, niin suositusten mukaan D-vitamiinilisää ei tarvita ollenkaan...

"äiti"
Jekovitit on vesiliukoisia ja Devitolit taas ei, sen takia neuvolasta suositellaan Jekovitteja kun vesiliukoiset ei aiheuta vatsavaivoja.
Itse tosin vaihdoin aika pian Devitoleihin kun vauva alkoi karsastamaan lusikkaa kun Jekovitit maistuu niin yököttäviltä, ja meillä ei silti vatsavaivoja tullut.

kjl
Meillä käytetään Gefiluksen tippoja (apteekista). niissä on maitohappobakteerit ja D-vitamiini samassa. Esikoiselle annettiin Relatippoja ja D-tippoja erikseen, nyt paljon helpompaa. Relat oli esikoisella käytössä vuoden ikään, eikä ollut mahavaivoja tai virustauteja (vaikka muu perhe sairasti monta flunssaa ja vatastaudin :)

Korvikeruokituille vauvoille on eri suositukset kuin rintaruokituille (huomattavasti pienempi annos). Huomioithan sen! Lisäksi jos korviketta menee tietty määrä päivässä, niin suositusten mukaan D-vitamiinilisää ei tarvita ollenkaan...
juu kolmea tippaa viiden sijasta suositellaan korvikevauvoille ja toinen neuvolan täti sanoi myös, että kun korviketta menee n. litra vuorokaudessa niin tipat voi jättää pois ja kun sanoin tämän toiselle niin katsoi kuin vähäjärkistä että kyllä niitä pitää antaa vaikka korviketta menisi kuinka paljon tahansa.

Noita disney-tippoja ajattelin kokeilla seuraavaksi jos tosiaan tippoja pitää antaa jatkuvasti.

Meillä käytetään Gefiluksen tippoja (apteekista). niissä on maitohappobakteerit ja D-vitamiini samassa. Esikoiselle annettiin Relatippoja ja D-tippoja erikseen, nyt paljon helpompaa. Relat oli esikoisella käytössä vuoden ikään, eikä ollut mahavaivoja tai virustauteja (vaikka muu perhe sairasti monta flunssaa ja vatastaudin :)
meillä myös lisäksi käytössä gefiluksen maitohappobakteeritipat.

Yhteistyössä