d-vitamiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muistatteko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muistatteko

Vieras
Muistatteko antaa joka päivä d-vitamiinitipat? Minä yleensä muistan mutta joskus on kyllä jäänyt väliin.. Sitä olen myös miettinyt, kun annan tipat ennen imetystä ja monesti oksenteleekin röyhtäistyään, niin tuleekohan osa tipoista ulos? Välillä tipat myös valuu heti suupielistä ulos.. Saakohan silti tarpeeksi vitamiinia?

Hei vaan. Mulla joskus muistuu vitamiinit mieleen vasta illalla, jolloin jätän ne sitten suosiolla väliin sillä iltaa vasten lisämahakivut eivät ole tervetulleita. Yleensä annan tipat aamusta, jolloin masu on rauhoittunut iltaan mennessä. Meidän vauva saa rintamaidon lisäksi myös korviketta, jossa on d-vitamiinia jonkin verran. En ole siis ollut kovin huolissani jos silloin tällöin jää tipat antamatta....

Meidän vaavi (14vk) on saanut d-vitamiinitippoja keskimäärin neljänä päivänä viikossa... joskus muistan joka päivä ja joskus väliin jää jopa viisi päivää etten muista. Paska homma, mutta totta :( Mistähän saisi jotain muistiseerumia, kun muistilappu jääkaapin ovessakaan ei auta???

Itse muistan nykyisin aina antaa, kun oon tehnyt rutiiniksi antaa pojalle tipat silloin kun syön itse aamupalaa. Ja jääkaapin ovessa on lappu, johon laitan ruksin kun oon tipat antanut. Näin muistan myöhemmin, et homma hoidettu =).

soseen yhteydessä annan joten tulee sitten muistettua kun aina samassa yhteydessä antaa, ovat myös mikron luona näkyvillä joten sekin auttaa muistamaan, joskus on kyllä päiviä että unohtuu aamupäivästä ja muistan vasta illalla ja jätän myös suosiolla sitten seuraavaan päivään.. useimmiten kyllä muistan!

Ehdotan vaihtamaan apteekin D-vitamiinitipat kalanmaksaöljyyn. Näin vauvasi saa D-vitamiinin luontaisesti ilman lisäaineita ja bonuksena A-vitamiinin sekä rasvahapot. Varsinkin jos vauvallasi on atooppinen iho, niinkuin omallani, en missään nimessä käyttäisi apteekin D-vitamiinitippoja. Ne lisäävät atopian mahdollisuutta lisäaineineen.

mutta en anna, kun vauva huutaa 24 h vuorokaudessa yhdenkin tipan annon jälkeen. Kamalaa rääkkäystä. Alkaan antamaan hieman vanhempana, vauva nyt 3 kuukautta. Kolmea merkkiä olen kokeillut, mikään ei vatsalle sovi.

Anoppi ( ollut lastenhoitaja joskus 70-luvulla itsekin ja siintyy suurena kasvattajana usein yhä.. )
sanoi minulle, että ""ei niitä D-tippoja tarvi antaa, anna olla vaan, jos lapsi sa niistä mahakipristelyjä.."" .
Ja minä tyhmäparka uskoin, enkä antanut.

NYT HARMITTAA ja RAIVOSTUTTAA; kaikkien madollisten tutkimusten valossa d-tipat ovat ERITTÄIN tärkeitä vauvalle, luuston ja aivojen kehittymisen kannalta erityisesti, mutta uusimpien tutkimusten mukaan suojaa myös MS-taudilta ja mahdollisesti joiltain syöpätyypeiltä!!!

Että koittakaa hyvät ihmiset vaaan muistaa antaa niitä tippoja!
En anna ikinä itselleni, enkä anopilleni anteeksi hänen antamaa ohjetta, enkä itelleni sitä, että häntä uskoin.

Yhteistyössä