D-vitamiini (mm. mahdollisesti torjuu sikainfluenssaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Misku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Misku

Vieras
Uudet tutkimustulokset osoittavat d-vitamiinilla olevan kuviteltuja suurempia terveysvaikutuksia. Nykyiset suomalaiset suositukset ovat AIVAN liian alhaisia nykytutkimustiedon valossa ja jokaisella suomalaisessa ilmenee talvisaikaan jonkinlaista d-vitamiinipuutosta ilman lisävitamiinejä.
Nykysuositus 7,5 mikrogrammaa päivässä ei riitä mihinkään, sillä esimerkiksi puolen tunnin auringossa oleilulla saa jo 250-1000mikrogrammaa riippuen kuinka lähellä päiväntasaajaa on.

Itse tilasin jenkeistä iherb.comista now foodsin 5000IU:n(125mikrogramman päiväannos) 120 tablettia. Hinta noin 7e postikuluineen, Suomessa myydään vain naurettavia korkeintaan 20 mikrogramman tabletteja triplahintaan. Jos joku muukin innostuu tilaamaan, niin koodilla TOL066 saa 5 dollaria alennusta ensimmäisestä tilauksesta.

Lisää infoa:
http://terveesti.blogs.fi/2007/10/31/

Lukekaa, jatkuvasti tulee lisää tietoa d-vitamiinin hyödyistä ja sen aliarvoimisesta.

Joo no ehkä en noin valtavaa annostusta alkaisi vetämään kumminkaan, mutta samaa mieltä, että huomattavasti enemmän kannattaa ottaa kuin se 10 mikrogrammaa, mikä on vitamiinipurkkien kylessä suosituksena. Mutta olisi se paljon tärkeämpää saada ravinnosta kuin tuollaisista valmisteista. Ite saan päivässä likimain 30 mikrogrammaa ja hyvin on riittänyt. Viimeisin lenssu oli Meksikossa (Cabossa) ollessani, jossa aurinko porottaa. Ja olin siis kyseisessä maassa puoli vuotta. Tästä on nyt aikaa puolitoista vuotta.

mä en kans noin paljon uskaltais käyttää. Uskosin, että "auringosta saatava" d-vitsku on jokseenkin eri asia ku purkista otettava. Vaikka että sitä määrää minkä auringosta saa puolessa tunnissa ei välttämättä ole tarkotus saada päivittäin? Sehän varastoituu kehoon. Outoa jos ihminen ois kehittyny niin, että ois välttämättä saatava aurinkoa päivittäin. Siis jos ajatellaan vaikka sadekausia.

Tää on siis ihan mutua vaan! Ärsyttää kun kaikesta tulee niin ristiriitasta tietoo. Kuitenki sitä aina tahtois auttaa lapsiaan pysymään mahdollisimman terveenä. Mä annan/otan vähän enempi ku virallinen suositus neuvoo. Mut mitenkään kauheesti en uskalla.

Miten noi maksujutut, onko helppoa maksaa ulkomaille?
(En oo ikinä joutunu maksamaan ja nyt oon aatellu että vois tuolta tilata..) Kauanko kesti toimitus?

En mäkään noin paljoa ottais ainakaan ilman että mittais veren d-vitamiinipitoisuudet. Ja kesällä vähentäisin määrää joka tapauksessa.. Mä otan nyt 60µg päivässä, nostan sit väliaikaisesti isommaksi jos tulee isompaa sikaflunssauhkaa tai jos sairastun.

Kannattaa lukee toi tiivistelmä tuolta edellisestä linkistä. Siellä kerrotaan mm. vaikutuksista eri annoksilla. Jos ei uskalla tota 5000IU:ta päivässä, niin niitä on esim. 1000IU:n ja 2400IU:n versioitakin. Ja Suomestakin saa jotain 400IU:n pillereitä, mutta törkeeseen hintaan ja noita pitäisi sitten syödä useampi.
Suomessakin ollaan siis tota suositusta nostamassa, mutta byrokratian hampaissa siinä varmaan menee hetki.

tässä kohden voisi varoittaa että joissakin tapauksissa sitten noiden vahvojen vitamiinien maahantuonti ei ole ihan laillista. lääkelaitos määrittelee ne pitoisuusrajat joidenka jälkeen tuotteet luetaan lääkevalmisteiksi ja lääkevalmisteiden maahantuonti ilman lupaa on joissain tapauksissa rikos. d-vitamiinissa se raja taitaa olla 10 µg/vrkannos

jotta tulipahan vaan mieleen kun joskus oli vähän ongelmia saada tytölle noita vahvoja d-vitamiineja sen takia että niillä ei ollut suomessa myyntilupaa ja sen takia ne hankittiin lapselle ulkomailta ja sairaalan kautta.

en sitten tiedä onko nuo systeemit muuttuneet muutamassa vuodessa jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Mites paljon mahtais Jekovit tippoja uskaltaa antaa tuolle reilu 7kk ikäselle päivässä?

annan deetippoja mieluummin, jekovit on d2:ta mikä ei imeydy niin hyvin ja olikohan siinä jotain muutakin vikaa, en muista.

Tuolla tiede-foorumilla ovat noin viikossa saaneet omansa. Itse tilasin vasta pari päivää sitten. Luottokortilla pystyi helposti maksamaan. Ja tosiaan ei tullut kalliiksi, jos tuo tosiaan auttaa noin moneen asiaan! 8,8 dollaria itse paketti, 6 dollaria postikulut ja koodilla TOL066 vielä 5 dollaria alennusta on 9,8 dollaria eli noin 6,5e. Tulee suoraan postiluukkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Mites paljon mahtais Jekovit tippoja uskaltaa antaa tuolle reilu 7kk ikäselle päivässä?

annan deetippoja mieluummin, jekovit on d2:ta mikä ei imeydy niin hyvin ja olikohan siinä jotain muutakin vikaa, en muista.

En tiedä sopiiko nuo Deetipat tytölle, enkä taas viitsisi vaihtaa kun vihdoin löytynyt sopiva valmiste on kokeiltu lähes kaikkia mitä neuvolasta annettiin vihjeeksi kun se ensimmäinen ei sopinut jonka neuvolastakin sai.

Kärsäpärstäinen tulli ei kuulemma enää ole kiinnostunut!
Ja muistakaa, että nimenomaan d3 on se, mitä pitää ottaa, ei d2. D2 ei ole lähellekkään yhtä tehokasta ja elimistö joutuu muuttamaan sen d3-muotoon.

En tiedä sopiiko nuo Deetipat tytölle, enkä taas viitsisi vaihtaa kun vihdoin löytynyt sopiva valmiste on kokeiltu lähes kaikkia mitä neuvolasta annettiin vihjeeksi kun se ensimmäinen ei sopinut jonka neuvolastakin sai.

siis mitä kaikkia ootte kokeillu?

Alkuperäinen kirjoittaja Misku:
Kärsäpärstäinen tulli ei kuulemma enää ole kiinnostunut!
Ja muistakaa, että nimenomaan d3 on se, mitä pitää ottaa, ei d2. D2 ei ole lähellekkään yhtä tehokasta ja elimistö joutuu muuttamaan sen d3-muotoon.

Ravinnosta elimistöön tulee sekä D2- tai D3-vitamiinia. Sekä ihossa syntynyt että suolistosta imeytynyt D-vitamiini muuntuu elimistössä biologisesti aktiiviseen 1,25(OH)2D-vitamiinimuotoon kahden reaktion, hydroksylaation, kautta, joista ensimmäinen tapahtuu maksassa ja toinen munuaisissa.

mä en kans noin paljon uskaltais käyttää. Uskosin, että "auringosta saatava" d-vitsku on jokseenkin eri asia ku purkista otettava. Vaikka että sitä määrää minkä auringosta saa puolessa tunnissa ei välttämättä ole tarkotus saada päivittäin? Sehän varastoituu kehoon. Outoa jos ihminen ois kehittyny niin, että ois välttämättä saatava aurinkoa päivittäin. Siis jos ajatellaan vaikka sadekausia.

Tää on siis ihan mutua vaan! Ärsyttää kun kaikesta tulee niin ristiriitasta tietoo. Kuitenki sitä aina tahtois auttaa lapsiaan pysymään mahdollisimman terveenä. Mä annan/otan vähän enempi ku virallinen suositus neuvoo. Mut mitenkään kauheesti en uskalla.

Pohjoisen ihmisen vaalea iho kykenee synnyttämään D-vitamiinia tehokkaammin vähäisessäkin auringonvalossa kuin tummempi iho. Ihon ruskettuminen vähentää D-vitamiinin tuotantoa ja aurinkovoiteet voivat jopa estää sen, edellyttäen, että voidetta on levitetty tasaisesti kaikkialle ihoon. D-vitamiinin liikasaantia auringosta ei tarvitse pelätä, sillä iho säätelee itse sopivan tuotantomäärän. Päinvastoin monilla suomalaisilla on jopa aurinkoisenkin kesän jälkeen puutetta D-vitamiinista.

Alkuperäinen kirjoittaja Misku:
Tuolla tiede-foorumilla ovat noin viikossa saaneet omansa. Itse tilasin vasta pari päivää sitten. Luottokortilla pystyi helposti maksamaan. Ja tosiaan ei tullut kalliiksi, jos tuo tosiaan auttaa noin moneen asiaan! 8,8 dollaria itse paketti, 6 dollaria postikulut ja koodilla TOL066 vielä 5 dollaria alennusta on 9,8 dollaria eli noin 6,5e. Tulee suoraan postiluukkuun.

Entä jos ei ole luottokorttia?
(Saatan nyt esittää tyhmän kysymyksen mut ku ei vaan oo mitään kokemusta ulkomaille maksamisesta :ashamed: )

ver-de, jos luet tätä vielä niin kannattaa oikeasti kokeilla jotain d3-valmistetta. Eläkä sitä jekovittiä ainakaan ala antaa suurempia määriä. Sillä ilmeisesti voi saada aikaan myrkytyksen, toisin ku tolla d3:lla.

Tilasin myös tuolta D-vitamiinia, omega-3 ja raskausmonivitamiinia. Simppeli tilaustapa, luottokorttia haluavat. Halpaa kuin mikä (mun paketille hintaa 25$ ja veikkaan että Suomessa nuo menis yli 100?). Tosiaan voi ottaa vaikka noita 2000IU tabuja, joka on se "nykyinen" päiväsuositus eli 50µg. Tai semmoisia 5000IU voi vetää kanssa joka kolmas päivä, annoksen päivittäisyys ei käsittääkseni ole mitenkään välttämätöntä.

Tässä koodia, jos tilaatte ja haluatte 5$ hinnasta pois: POH800

Voihan venäjä miten tyhmiä ihmiset ovat, kun tilaavat luontaistuotteita jostain ulkomaalaisista nettikaupoista (kotimaassakaan ei kannata luontaistuotteita ihan ilman kritiikkiä käyttää ). Eikö teitä yhtään kiinnosta mitä maksallenne tapahtuu, jos tuotteet eivät olekaan sitä, mitä luvataan? Lapsillennekin varmaankin annatte ihan mitä tahansa tuotteita, joita joku netissä suosittelee.

Vähän harkintakykyä peräisin! Jos ei oman terveytenne, niin edes lasten vuoksi!

Olen pitkään jo antanut lapsilleni D-vitamiinilisää,maitohappobakteereita (vahvistamaan suoliston omaa flooraa) sekä kalaöljykapseleita.
Myös monivitamiini siihen päälle.Sinkillä suuri osuus myös vastustuskykyyn!!!

Näillä koitetaan vahvistaa elimistön omaa puolustusmekanismia.

Yhteistyössä