d-tippojen todellinen annostusmäärä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekasikunmikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekasikunmikä

Vieras
Näistä D-tippojen annostuksista on ollut täällä puhetta aikaisemminkin, mut silti asia on mulle epäselvä...

Eli meillä on käytössä Devitol-tipat ja niitä olen antanut 5tippaa lapselle. Kun lapsi täytti 1v. kysyin neuvolassa, että monta tippaa tästä lähtien annan (olin kuullut yhdestä vuodesta eteenpäin annettavan 3tippaa) Neuvolantäti sanoi, että anna 5tippaa.
Kun käytiin 1v6kk neuvolassa kysyin jälleen samaa ja edelleen neuvolatäti sanoi, että 5tippaa. Olen siis antanut 5tippaa lapselle näin kesälläkin. Huolestuttaa kuitenkin, että jos annakin lapselle liikaa d-tippoja, mutta mistä voisi saada pätevää tietoa tippojen todellisesta antomäärästä. Jotenkin tuntuu, että meidän neuvolantäti ei ehkä ole pätevin tässä asiassa...

Niin ja luin tämän vuoden vauva-lehdestä, että d-tippoja suositellaan nyk. annettavan se 5tippaa 3 sijaan aina sinne 3 ikävuoteen saakka, mut esim. tällä palstalla kaikki järjestään sanovat, että 3tippaa 1 vuodesta eteenpäin.

Riippuu mitä maitoa lapsesi juo. Jos tavallista maitoa johon on lisätty D-vitamiinia, määrä on 3 tippaa, jos esim. luomumaitoa johon ei ole lisätty D-vitamiinia määrä on 5 tippaa. Tällaiset ohjeet ainakin minä neuvolasta sain.

Yhteistyössä