D-mitoitusta tytön housuissa koko 146-150 cm ?

Tietääkö kukaan missä merkeissä tai kaupoissa on malleja myös tukevammille lapsille ? Tyttömme 9 vee ei ole edes 140 cm pitkä, mutta jo 146 cm housun vyötärö on liian tiukka. Netanttilasta ja HM:ltä olen tilannut jotain housuja, mutta harvat ovat sopivat, vaikka koko olisi 150 cm. Lahkeet on lyhennettävä reilusti. Liikkuu koulussa paljon, mutta iltaisin ja viikonloppuisin vähemmän, koska ei asu kavereita lähellä. Tilaan lähinnä netin kautta, tässä on lähellä maksimakasiini ja muut sukulaiset ostavat jotain vaatetta myös citymarketista.

Niinpä, helpommin sanottu kuin tehty.. Tyttö asuu isänsä luona ja siellä on jo uusi perhe eli vaimo ja vauva, eivät ole liikunnallisia kumpikaan. Mulla taas on ms-tauti eli en jaksa paljoa liikkua ylimääräistä tytön kanssakaan, voimat menee kotitöihin. Mihinkään jumpparyhmään ei suostu menemään, pitäs olla joku kaveri. Onneksi tässä on pari ystäväperhettä, joiden lasten kanssa joskus liikkuu leikkipuistossa ja talvella mäenlaskussa. Täällä on lähin uimahallikin 25 km päässä, ei tule lähdettyä sinne asti. Kunpa keksisin tytölle liikunnallisen harrastuksen ! Mikään ei kiinnosta, paitsi hevoset ja siihen meillä ei ole varaa, ratsastus on kallista. Isänsä on tällä hetkellä opiskelija ja minä olen eläkkeellä. Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan, miten saada tyttö liikkumaan enemmän ! Isovanhemmat hoitavat joskus, mutta eivät hekään saa tyttöä ulkoilemaan.

Kävin pitkästä aikaa Citymarketissa ja ostin tytölle kahdet 150 cm pitkät housut, toiset verkkahousut ja toiset ulkoiluhousut, joissa vähän vuortakin. Lahkeet ovat noin 10 cm pitkät, mutta aion viedä ne ompelijalle lyhennettäväksi. Tyttö tykkäsi housuista, väreistä ja että eivät purista sukkahousujen kanssa ! Toiv pitää niitä paljon ! Pituutta hänellä on nyt 134 cm ja jotkut 140 cm housut ovat löysempiä vyötäröltä ja jotkut 146 cm ihan liian tiukat. Painoa on 30 kg eli taitaa olla ihan normaalikokoinen 9-vuotias.

Tyttö täyttää viikon päästä jo 10 vuotta ja käy jotkut 140 cm housut yhä ihan hyvin, vaikka pituutta ei ole vielä niin paljoa. Jotkut 146 tai 150 cm housut ovat myös sopivia. Puseroissa sopivin on nyt 140 cm. Kovasti hän nyt liikkuu, yksin pyöräilee ja juoksentelee ulkona ja koulussa ovat paljon ulkosalla ! Ruokahalu on myös erittäin hyvä ja herkutkin maistuvat.. ;)

"Äiti-77"
oikeesti nyt ruokavalio kuntoon... siitä se kaikki lähtee herkut ym pois!!!Oikeesti tytöt osaa olla aika julmia tosiaan kohtaan ja jos tota menoo pian jatkuu kiusataan pian tosia paljon lihavuudesta!!

vieras*
Aikuinen joka ruokaostokset tekee vastaa siitä mitä lapsi kotona syö. Jos herkkuja ja epäterveellistä ruokaa kannetaan kotiin niin kyllähän siinä paino nousee, myös sen aikuisen.

Nyt ovat 150 cm housut sopivia, vaikka pituutta on vasta 142 cm. Ei ole tarvinnut lyhentää housunlahkeita pitkään aikaan. Ehkä tyttö liikkuu nyt koulupäivien aikana enemmän, muu liikunta ei ole hirveästi lisääntynyt ja ruokahalu on hyvä ! Painoa jotain 35 kg. Karkkia ja rasvaisia ruokia syö rajoitetusti lähinnä viikonloppuisin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä