Cytotec suun kautta/synnytys -> millaiset lähitunnit tiedossa?

  • Viestiketjun aloittaja Rosaleena
  • Ensimmäinen viesti
rosaleena ap
Eilen illalla ajeltiin Kyssin ohitte ilta-ajelulla. Tulis rosaleena mieleeni. Hassua ajatella että siellä sinä tuntematon ihminen vauvaa odottelet ja mieleeni tulit. Mietin jokohan olit vauvan saanu syliisi, piti ihan tulla ketju etsimään että kuulumisesi saisin selville. :D Hyvää Uutta Vuotta koko paketille ja molemmille sitten erikseen kun erkaannutte :D
Paketti kiittää ja kuittaa :D

Minä eilen illalla kävelin rappusia ylös ja alas ja ihmettelin yläkerroksista kaupungin ympäriatön ilotulituksia. Katselin ohi ajavia autoja ja mietin, että monikohan siellä auton kyydissä ajattelee Kyssiä katsellessaan, että nytkin siellä joku synnyttää. Itse tulee monesti ajateltua sitä kun ajan kaupunkiin.

On muuten pohkeet kipeänä tuosta rappusten ravaamisesta.. :D juu.. Ehkä vähän huono kunto :D :D
 
IhanaValo
Mie menin silloin kun esikoista yritin maailmaan saattaa ma aamuna sairaalaan, käynnistelyyn kun paikat oli ihan epäkypsät ja rv oli kuintenkin jo 41+3. Sain suun kautta niitä lääkkeen palasia, maanantaina ei vielä mitään, tiistai meni samalla tavalla ja vasta ti-ke välisenä yönä alkoi kunnon supistukset vasta ja ke iltapäivään meni ennen ku saatiin melkein 4,5 kiloinen tyttö ulos, imukuppiavusteisesti.
Mut jos siul on ollu yhtään valmiit paikat niin veikkaan et reilusti nopeempaa alkaa tapahtuu :) Tsemppiä!
Ja odotteluahan se sit kuitenkin on, rappusten ramppaamista ja käyrien ottoa..
 
rosaleena ap
Käyrillä olen taas ja kun ei ole noita supistuksia oikein tullut niin saan kohta puoliin toisen satsin cytotecia.... Ja jos sekään ei auta niin illalla sit kolmas annos :D Tässä on nyt täysi ulos savustus käynnissä :D :D

Ohoh.. Yksi supistus (mieto) bongattu!
 
rosaleena ap
Cytotecit avasivat paikkoja sen verran eilisen ja viimeyön aikana, että olen nyt 4 cm auki ja vauva on laskeutunut alas. Supistelee imakkaan, mutta todella harvakseltaan 10 minuutin välein. Lääkäri puhkaisee kalvot kunhan synnytyssalissa vapautuu paikka minullekin.. On kuulemma ruuhkaa tällä hetkellä. Että tämmöistä tänne.. Toivottavasti tänään päästään tässä hommassa loppuun saakka...
 
rosaleena ap
Hommassa tosiaan päästiin loppuun saakka. Vauva syntyi 1,5 tuntia kalvojen puhkaisun jälkeen.. Juuri ja juuri kerkesi epiduraali vaikuttamaan ennen kuin piti jo ponnistaa. Vauva vähän päälle 4 kg syntyi nätisti enkä saanut asfaltti-ihottumaa kummaisempaa alapäähäni. :D Pelottavan nopea synnytys!
 
rosaleena ap
Ponnistin siis vauvan 5 minuutissa ulos kun sydän äänet laskivat liiaksi.. Kyllä oli synnytyssali täynnä populaa huutamassa "ponnista, ponnista" :D Ja minä tyttöhän ponnistin..
 
irma harmaana
mä sain ton klo 14 ja laps syntyi 21.00. Klo 18 meni vedet ja sen jälkeen alkoi tapahtumaan, 20-21 supparit olivat sietämättömiä. Eli siinä meni tosiaan se nelisen tuntia ennenkun rupes vaikuttamaan. Yhden palasen vain sain, en enempää.
 
Noooo
Tulee ihan oma juttu mieleen. 6v sitten odottelin aamua että menen käynnistykseen. Sain myös niitä pillereitä ja ei ne tehneet mitään. Kaksi yötä olin osastolla ja sitten lähdin kotiin. Aamulla vasta alkoi tapahtua ja iltapäivällä tyttö syntyi.
 

Yhteistyössä