Cybex vai Concord?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turvavyöistuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turvavyöistuin

Vieras
Onko kokemusta näistä istuimista? Siis siinä 15-36kg sarjassa? Meillä ollut käytössä Pallas fix ja siihen ollaan oltu ihan tyytyväisiä, nyt tarttis ostaa toinen istuin, joka vois siis olla turvavyöistuin, ja tuo concord transformer houkuttelisi ulkonäön puolesta. Onko hyvä istuin käytössä? Ja mitä eroa mahtaa olla malleilla XT ja T ja sitte se (X)T bag? Hinnassa kuitenkin aika paljon väliä..?
Jos vertaa Cybexin esim. Solution fix:ä siihen transformeriin, niin kumpi vie enemmän tilaa leveyssuunnassa?

Meillä on transformers click, ei siis tota mallia ilmeisesti oo enää saatavissa mutta on hyvin samantyyppisen näköinen ku noi uudet mallit. On mun mielestä tosi hyvä.
Meillä on ollut myös toinen transformerin turvavyöistuin, 2 turvaistuinta ja kaukalo. Kaikkiin oon ollut erittäin tyytyväinen niin ulkonäön kuin laadun ja toimivuudenkin puolesta. Ekan transformerin istuimen jälkeen en oo muita merkkejä ostanu.

Tos XT mallis saa näköjään istuinkulmaa kallistettua.
Meidän omas ei tollaista ominaisuutta oo, enkä yli kolmevuotiaalla oo moista enää kaivannut. Tosin me ei juurikaan tehdä yli tuntia istuta putkeen autos. Että jos ajaa paljon pitkiä matkoja lapsen kans niin saattaa olla hyväkin ominaisuus.

Hei kiitos näistä kokemuksista. Ja lisääkin saa tietty laittaa. Toi taitaa tosiaan olla tuo ero siinä kallistusmahdollisuudessa. Meillä vois olla kyllä hyvä olla, ajetaan usein sen verran pitkää matkaa, että lapset nukkuu autossa. Nyt tosiaan vanhemmalla Pallas 2fix käytössä ilman palkkia. Se ei (ainakaan meidän autoissa) kallistu mihinkään, ja aika usein saa siis olla roikkuvaa päätä tönimässä takaisin.. Muuten on kyllä ollut hyvä istuin.

Nyt kannattaa odottaa pari viikkoa, niin Cybexiltä on kuulemma tulossa myymälöihin uusi turvavyöistuinmalli, joka on ensimmäinen sen uusilta turvaistuinmalleilta vaaditun ympäripyörimistestin läpäissyt turvavyöistuin. Se on niiden nettisivuilla jo nähtävissä.

ettekö te katso ollenkaan millaiset arvito saaneet turvallisuustesteissä vai riittääkö että on vaan hyvännäkönen....minä ostin pelkkien Suomessa tehtyjen turvatestien mukaan, en mitään paskaa lapselleni osta.

[QUOTE="ounou";30621703]ettekö te katso ollenkaan millaiset arvito saaneet turvallisuustesteissä vai riittääkö että on vaan hyvännäkönen....minä ostin pelkkien Suomessa tehtyjen turvatestien mukaan, en mitään paskaa lapselleni osta.[/QUOTE]

Mistäs noin päättelit? Oon mä ainaki kattonu ja transformer click on autoliiton testis saanut arvosanan hyvä. Cybex on ymmärtääkseni myös useimmiten saanut hyvän arvion. Kaikkia istuimia ei autoliitto testaa edes valitettavasti. Muista Suomessa tehdyistä testeistä en aikanaan löytänyt tietoa.

Mä olen kyllä kuvitellu, ihan testitulostenkin perusteella, että nämä kaksi olis aikalailla sieltä parhaasta päästä. Saa toki oikaista, jos olen kovasti väärässä. Itsellä ne kriteerit menee järjestyksessä turvallisuus, käyttömukavuus, ulkonäkö, hinta. Ei kylläkään asuta Suomessa, että saatavuus tietty vaikuttaa myös (enää ei niinkään, mutta esim. selkä menosuuntaan - istuimia ei täällä ollut käytännössä ollenkaan saatavilla).