cybex pallas vai brio zento?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Poika olisi pikku hiljaa siirtymässä kaukalosta turvaistuimeen. Kumpaan laittaisitte? Suositushan olisi selkä menosuuntaan, mutta cybex on kyllä pärjännyt hyvin autoliiton testeissä..

Tulet saamaan lukemattomia kommentteja siitä, että lasta ei pidä laittaa kasvot menosuuntaan ennen 3v. Monetkaan kun eivät tunne noita palkki-istuimia vielä ollenkaan eli kommentoivat "vanhalla tiedolla".

Itse olen Googlella hakenut paljon keskusteluja Cybexistä täältä ja muilta perhepalstoilta ja pidän sitä kyllä hyvänä ja nykyaikaisena istuimena. Meille siis se tai Kiddy.

Ne ovat vaan jotenki jääneet pyörimään mieleen.. Toki saa ehdottaa muitakin vaihtoehtoja :) Lähinnä olen miettinyt sitä, kumpi olisi turvallisempi ratkaisu pojalle, selkä menosuuntaan vai palkki-istuin :)

Meiltä löytyy pari kappaletta Be safen izi combi isofixiä ja niistä ei ole oikein pahaa sanottavaa.
Kahdella eri kaverilla on palkki-istuimia (Toinen Kiddy, toisesta en tiedä) ja Kiddyn käyttäjä valitteli sitä kun lapsen kädet jää ihan liian ylös, palkki tulee siis melkein leukaan kiinni kaikilla "lisäpehmuisteillakin". Ihan normikokoinen lapsi kyseessä.
Toisen istuimen omistaja taas valittelee, että kun palkki-istuimessa ei tule jalkojen välistä mitään vyötä, niin lapsi valuu sieltä palkin alta pois.

me hankittiin just Gracon Nautilus, 9-36kg. Kasvot menosuuntaan, koska poika matkapahoinvoiva jo nyt (periny multa) ja näkee paremmin.. Ikää siis 9kk ja painaa just jotain 9kg ja on 71cm (pituusraja tais olla 69cm tuossa istuimessa). Helppo kiinnittää autoon ja hyvä pääntuki sekä 5-pistevyöt, myöhemmin sit auton omila vöillä lapsi kiinni. Oon tykänny.

Ostettiin pallas kaksi viikkoa sitten, kun pitkä tyttö (2v1vko, 93cm) ei mahtunut enää selkä menosuuntaan. En halunnut noin nuorta 5-pistevöihin joten siksi pallas (tai kiddy oli toisena vaihtoehtona).
Voi tuhannen riemua, että on helppo(!!) ja hyvä istuin. Eikä siitä todellakaan voi luiskahtaa välistä, kuten joku kirjoitti. Hyvät säädöt, keinumekanismi jolla saa uniasentoon, niskan hyvät säädöt, hirmu hyvä sivu- ja etutörmäyssuoja ja lapsi näkee kuitenkin kunnolla ulos.
Ennen autoon meneminen oli yhtä taistelua, mutta nyt on kokoajan kärttämässä ajelulle pääsyä. :)

Meiltä löytyy pari kappaletta Be safen izi combi isofixiä ja niistä ei ole oikein pahaa sanottavaa.
Kahdella eri kaverilla on palkki-istuimia (Toinen Kiddy, toisesta en tiedä) ja Kiddyn käyttäjä valitteli sitä kun lapsen kädet jää ihan liian ylös, palkki tulee siis melkein leukaan kiinni kaikilla "lisäpehmuisteillakin". Ihan normikokoinen lapsi kyseessä.
Toisen istuimen omistaja taas valittelee, että kun palkki-istuimessa ei tule jalkojen välistä mitään vyötä, niin lapsi valuu sieltä palkin alta pois.

Ihmettelen vain miten sieltä voisi valua ulos istuimesta. Meillä on ollut nyt Cybex Pallas-fix käytössä 5kk ja ei sieltä millään pääse edes kiemurtelemalla ulos. Mikä muuten on normaalikokoinen lapsi - 9kk vain 4v. ikäinen? AIna silloinn tällöin tulee vastaan näitä juttuja, joissa kaverin kaverilla on kuulemma kummin kertoman mukaan tällainen ja tällainen istuin, jota kukaan ei tosiasiassa ole koskaan nähnyt eikä kokeillut.

Mä lähinnä mietin tuota Zenton ufotyylin kiinnitystä ja sehän on toooosi vanha malli.

Malli kai uusittiin joiltain osin 2010. Meillä ainakin Zento, jossa on kunnollinen pääntuki, sitä ei ollut aiemmin ollenkaan. Kiinnitys ei ole erityisen konstikas, en tiedä millainen on ennen ollut.

Mikä sai päätymään juuri näihin? Zentosta voisin varoittaa isosta koosta, asento jää helposti liian pystyksi selkä menosuuntaan ja meillä jouduttiin kääntämään turhan aikaisin. Muuten ok.

Pallas eikä olekin palkki-istuin? Niissä ei kaikki lapset viihdy, palkki voi tuntua ahdistavalta. Kannattaa kokeilla.

Yhteistyössä