Crosstraineriin hurahtaneet pinoon! =)

-Mikä vekotin sulla on?
-Kauanko olet treenannut? Tuloksia?
-Treeniaika / kerta / viikko?

Mulla Orbitrek Platinum, ostin perjantaina ja kolme kertaa oon nyt treenannut a 20 min :) Toivottavasti tulee niitä tuloksiakin :D
 
Mullakin on orbitrekki, se huonompi versio. Ollu kesästä asti ja nyt se on jo aikas löysä, mutta kyllä sillä vielä suhaa.

Mulla on treeniaika 50min - 60 min ja mittarin mukaan 20-22km, en tiedä kuinka pitää kutinsa. Lihaskuntopäivinä 30 min +lihaskuntotreeni.

Ihan pätevä vehje.
 
Mullaon Tunturin stepperi :D , mutta siinä on siis kaikki kierrosmittarit ja rasvanpolttotasot ja ajastimet sun muut. Eli siis sellainen nojattava malli, jossa käsinojat. ottaa perberiin ja alaruumiiseen oikein mukavasti.

Olen käyttänyt useamman kuukauden 6 iltaa viikossa kolme varttia -tunnin kerrallaan. (Eli yhden maikkarin sarjajakson verran tai dvd-Lostin, Sopranosin tai Salaisten kansioiden jakson.)

Lihakset ovat näkyvissä entistä paremmin, ja olen syönyt ihan kaikkea painon silti nousematta pätkääkään. En koskaan jaksa vahtia suuhunpanemisiani ( :whistle: siis ruokaa) vaan mieluummin herkuttelen miten haluan ja sitten liikun turhat pois. Eli teen paljon muutakin kuin tuota stepperitouhua.
 
pörrö
Kävin viime viikolla urheilukaupassa kyselemässä ja he suosittelivat Orbit Ambitionia. Kyselin siis vaihtoehtoa, hyvää sellaista noille ostostelkkareiden ja Hobby hallien koneille. Mutta mitä eroa on etu-ja takavetoisilla, kumpi kannattaa ostaa ja onko tuo ko malli hyvä, tietääkö kukaan, siis tälläiselle 3-4kertaa viikossa harjoittelevalle.
 
mä odottelen netAnttilan crosstraineria.. tai no se tuli mut siin oli vastuksen piuha poikki ni pitää viedä takuujutskiin.. mut salil aikoinaan oli crosstrainer ja siel ainaski hurahdin siihe laitteeseen iha täysin :)

*muoks ja sillo tein ain joka toine pvä 20min sillä alkulämmittelyks enne salitreeniä :)
 
Tuulia
Meillä on llut muutaman viikon tuo. Huippuvehje!! Just vedin puolen tunnin pikatreenin. Mies laihduttaa ja käyttää säännöllisesti. Tykätään hulluna, tuossa on sykkeet, rasvaprossat, palautussykkeet ja 12 erilaista ohjelmaa. :) Mahtava
 
pörrö
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia:
Meillä on llut muutaman viikon tuo. Huippuvehje!! Just vedin puolen tunnin pikatreenin. Mies laihduttaa ja käyttää säännöllisesti. Tykätään hulluna, tuossa on sykkeet, rasvaprossat, palautussykkeet ja 12 erilaista ohjelmaa. :) Mahtava
Hinkä hintainen oli?
 
tuulia
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia:
Meillä on llut muutaman viikon tuo. Huippuvehje!! Just vedin puolen tunnin pikatreenin. Mies laihduttaa ja käyttää säännöllisesti. Tykätään hulluna, tuossa on sykkeet, rasvaprossat, palautussykkeet ja 12 erilaista ohjelmaa. :) Mahtava
Hinkä hintainen oli?
Oli aika kallis, mutta tuo on kuntosalitason vehje ;) ei hajoo alla, ja kestää isältä pojalle jne. Jätettiin pari ennaltasuunniteltua omaa reissua väliin, niin saatiin nuo rahat säästöön... Mies kävi kyselemässä tarjouksia noista samantasosista ja tuo oli paras tarjous Oulussa.
 
tuulia
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Kävin viime viikolla urheilukaupassa kyselemässä ja he suosittelivat Orbit Ambitionia. Kyselin siis vaihtoehtoa, hyvää sellaista noille ostostelkkareiden ja Hobby hallien koneille. Mutta mitä eroa on etu-ja takavetoisilla, kumpi kannattaa ostaa ja onko tuo ko malli hyvä, tietääkö kukaan, siis tälläiselle 3-4kertaa viikossa harjoittelevalle.
Mulle ainakin parempi kun oon niin pieni ihminen, ois hankala polkee, jos jalat ois leveemmällä.
 
Etuvetoinen
Hommattiin kanssa tuo Tunturin CF35 poistomyynnistä Tampereen koskikeskuksen Intersport-myymälästä, poistivat crossarit 40% OVH:sta.(Myivät myös C20 ja C40 -laitteet pois) Laite on siis etuvetoinen ja vaatii sähkötöpselin kytkemisen seinään reenatessa.
Kokeilin noita takavetoisia C20 ja C40 malleja ja ne eivät sopineet 16" vauhtipyöränhalkasijalla n. ja niissä olleella 40cm askelluksellaan lainkaan minun polvivaivoilleni, lisäksi takavetoisten 16":n liikerata on "vähemmän" elliptinen kuin esim. vastaavissa takevetoisissa 19":n laitteissa, joissa askelluksen pituus on n. 50cm.

Eli CF35 on ETUvetoinen (vauhtipyörä edessä) 19":n ja n. 50cm askelluksella oleva crossari, jonka liikerata poikkeaa olennaisesti takavetoisista em. crossareista, ollen enemmän murtomaahiihtoa/sauvakävellyä/kevyttä hölkkää muistuttava = jalkojen liikerata pääasiassa eteen ja taaksepäin vain hiukan ylä- ja alasuuntainen. Kun taas esim. CF20 ja 40 -malleissa pompitaan ylä- ja alasuunnassa merkittävästi enemmän.

Vaimoni testatessa tuota 16" CF40:stä oli selkeästi näkyvissä jalkojen meneminen ns. pihtiin polvista alaspäin ja tämä johtui tuon takavetoisen crossarin leveämastä asekelluksesta, tämä taas varmasti johtaisi reenattaessa ikäviin polven virheellisestä kuormituskulmasta seuraavin rusto. yms polvivammoihin, joten tässä tapauksessa myöskään laite ei sopinut meille.

Ainoa ikävä puoli näissä etuvetoisissa crossareissa on niiden "hieman" suurempi fyysinen koko, joten ihan joka nurkaan niitä ei saa mahtumaan ja ulkonäkö ei oli kuitenkaan niin style, että se ihan jokaisen olohuoneen keskipisteeksi tuskin myöskään sopii.
 

Yhteistyössä