Crosfittaavat odottajat

Löytyykö odottajista muita crossfitin tai vastaavien lajien harrastajia?

Itse plussasin pari päivää sitten, ja sen jälkeen tehdyissä parissa treeneissä mietityttänyt, mitä sitä uskaltaa/kannattaa/pitäisi tehdä. Valmentajille tai treenikavereille en oo vielä kertonut, enkä tiedä milloin kertoisi. Kun muillekaan ei olla vielä kerrottu. Useemman vuoden oon kuitenkin jo tällä boksilla käynyt ja halu on kova jatkaa käymistä omat fiilikset huomioon ottaen. :)

Löytyykö täältä muita crossfittaajia? Olisi ihanaa kuulla muiden kokemuksia lajista raskausaikana! Oletteko pystyneet jatkamaan treenejä? Milloin aloittee helpottamaan/muokkaamaan treenejä? Milloin ja miten kerroitte salilla muille?
 
Moikka!

Itse olen tällä hetkellä rv 8+3 eli alussa ollaan myös.

Itse harrastan voimannostoa jonkin näköisellä kilpailutasolla, valmennan nuoria juoksijoita ja crossfit kuuluu myös valmennukseeni.
Ennen raskautta treenasin suurilla painoilla, suurella sykkeellä ja kaikkea! Voimannostoa treenasin 4krt/vko, crossfit valmennusta 2krt/vko ja juoksijoita 1krt/vko.
Raskaustestin jälkeen pidin 2 päivää väliä mutta jatkoin. Jätin kyykkäämiset taka-alalle, penkkaamisesta en ole luopunut sitä teen ihan isoilla painoilla, mavea teen mutta en mene äärimmäisiin painoihin.
Puhuin varhaisultrassa gynekologin kanssa ja hän ei kieltänyt. Olen ollut sairaalassa veren vuodon takia jonka pelkäsin johtuvan treeneistä, ihana erikoislääkäri kertoi ettei johdu siitä. Sanoi myös, että niitä teen mikä tuntuu hyvältä ja vältän tällä hetkellä juurikin kyykkäömistä.

Valmennan normaalisti kaikkea, juoksussa keskitynkin vain tekniikoihin. Crossfit ryhmä on niin ammattitaitoinen jo että tällä hetkellä olen hellittänyt vähän. Mutta parhaani mukaan ainakin näytän liikkeet ja keskityn tekniikkaan

Ei se raskaus oikeastaan suuri este ole, paremminkin hidaste. Tällä hetkellä on tosiaan verenvuodon takia varovaisempi mutta varvemmilla viikoilla varmasti jatkan lähes entiseen tapaan.
 
Moi Annuu. Jee, sähän paljon treenailet!

Ja toi on totta, et ehkä sitä vois uskaltaa sitten vaan rohkeemmin tehdä :) Tällä viikolla sanoin valmentajalle, että voisin pitää kevennetyn viikon väliin, mutta en oo keksinyt pitäiskö ja mitä sitä ens viikkoa varten sanois. Kävin fyssarilla tänään (mulla oli aiemmin selkävaivoja, jotka ei kyllä vaivaa enää, mutta sain työterveydestä aika pitkän sarjan), ja fyssari ehdotti, että sanon saaneeni fyssarilta määräyksen keventää jonkun aikaa. Ja toisaalta sehän on totta, koska niin hän myös sanoi :)

Ootko kertonut raskaudesta muille?
 
cft
Moi,

Olen reilusti yli puolen välin raskaana, ja käyn 4-5 krtaa vkossa CrossFitissä. Kerroin ohjaajille, kun olin 12 vkolla. Hyvin on vielä mennyt, kyykyssä ei niin syvälle ja kevyemmät painot. Ja hyppelyt ja juoksuosuudet olen vaihtanut soutamiseen ja box step uppeihin. Yritän käydä niin pitkään kuin pystyn. Tsemppiä :)!
 
ctf
Ja vielä jatkan.. olet varmaan löytänyt jo crossfitmom.com sivuston. Sieltä löytyy mukavasti tietoa ja tukea. Aika monessa liikkeessä olen mahan vuoksi vaihtanut tangon käsipainoihin/kahvakuulaan. Burbeesit mene askeltamalla. Mieskoutseilla on välillä mielikuvituksen puutetta ehdottaa korvaavia liikkeitä, mutta välillä itse ehdotan ja lisäksi on yksi naiskoutsi, jolta tulee monipuolisempia vaihtoehtoja. Vatsalihakset teen lankuttamalla. Suurin huoli on lähinnä ollut, että saan kahvakuulasta, painoista yms päälleni tai jonkun jalan mahaani. Yritän pitää turvaväliä pahimpiin säheltäjiin ;).
 
Moikka :)

Ei olla vielä miehen kanssa kerrottu kenellekään, 11-12 viikkojen välissä ajateltiin kertoa molempien perheille :) Ultra-kuvien kera, kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi :)
Yksi treenikaveri kyllä kysyi multa olenko raskaana? Hän kyllä nyt sitte tietää. Lähimmille kavereille varmaan kerron viikon päästä :)

Puhuttiin juuri ekassa neuvolassa siitä, että pitäisi lähteä ulkomaille penkki-kisoihin parin viikon päästä, tilannetta katsotaan np-ultran jälkeen ja lääkärim jälkeen. Itse ainakin mielelläni lähden jos en aiheuta vaaraa pienelle.
Eilen pidin juuri juoksijoille kahvakuula harjotellua, siinä kyllä kanssa pelkäsin sen lentävän päin, otin pari ylimääräistä askelta pois päin :D
Crossfitissä olen tehnyt aikalailla kaikkea taas, toki välttänyt niitä rankimpia ja suuria painoja.

Mikäs vointi on siellä? :)

Annu 9+3
 
Mites Annuun ja cft:n treenit sujuu?

Täällä ollut vähän vähemmän treenikertoja kuin normaalisti, koska on ollut pari pahoinvointipäivää ja väsymyskin kovaa. Mutta kun on boksille asti päässy niin hyvin oon saanut treenejä tehtyä. Oikeestaa vaan raskaat kyykyt oon skipannut, kun alavatsaan tulee painetta ja metconeissa oon tehnyt hitaamminen ja vähän huijannut laskuissa :whistle:

Viikonloppuna valmentajan kanssa treffit, jossa keskustellaan treeneistä seuraavan (toivottavasti) 7 kk aikana :)

mrs.k 6+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä