Crohnin tauti -sairastaako kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JohRe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JohRe

Jäsen
11.12.2008
139
0
16
Tietääkö joku miten crohnin tauti ja vatsatauti "reagoi" keskenään? Eli mitä on odotettavissa?

Meillä perheessä noro koko koko viime viikon ja mä olen nyt ainut joka en ole VIELÄ saanut tuota tautia (sitä odotellessa).
Sain tuon diagnoosin kaksi kuukautta sitten, joten tämä tilanne on uusi.

Osaako kukaan auttaa?

PS. Olen kyllä lukenut asiaan liittyviä sivuja, mutta kaipaan enemmän käytännön kokemusta :D

olen tautia sairastanut yli 10 vuotta ja mulla ei vatsatauti aiheuttanut mitään "muutoksia" mutta saattaa tottakai ärsyynnyttää mahaasi. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriisi jos epäilet että kaikki ei ole kunnossa. Tsenppiä!!

Ja varmaan suola neste tasapainoa pitää seurata tarkemmin. Mulla colitis ja samantyylisiä sairauksiahan nämä on tuo crohnin tauti vaan pahempi. Mulle ainakin sanottiin, et mahataudissa ja oksennustausissa suola nestetasapainon tarkkailu tärkeä ja mielummin sit turhantakia lääkäriin kuin et jää odottelee...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
olen tautia sairastanut yli 10 vuotta ja mulla ei vatsatauti aiheuttanut mitään "muutoksia" mutta saattaa tottakai ärsyynnyttää mahaasi. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriisi jos epäilet että kaikki ei ole kunnossa. Tsenppiä!!

Mä olen ollut niin sairas tämän tautini kanssa, että mä suoraan sanottuna kauhulla odotan tuota taudin alkua...
:ashamed:
Täytyy toivoa, että toi (mahdollisesti) tuleva tauti ei ainakaan pahenna enää tätä tilannetta :whistle:

Mahdollisimman pian sit hakemaan kelan järjestämään sopeutumisvalmennukseen! On todella hyvä, ite olin puoltoista vuotta sitten. Sai paljon tietoa ja vertaistukea!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mahdollisimman pian sit hakemaan kelan järjestämään sopeutumisvalmennukseen! On todella hyvä, ite olin puoltoista vuotta sitten. Sai paljon tietoa ja vertaistukea!

Ai tällainenkin on :/
Ei mulle ole mainittu moisesta joten kiitos myös sinulle :flower:

Ole hyvä. Eivät meinaan kelalla lerro kyseisestä mahdollisuudesta. Mä kerkesin sairastaa yli kaksvuotta, ennen kuin sain äitin työterveyslääkärin kautta tiedon tämmöisistä kursseista. Kelalla täti hyvä ettei saannut slaagia, kun osasin pyytää hakemusta moiseen.Ihan kuin ois ollut omasta tilipussista pois. Koten arvaappa oonko muistanut kaikille mainostaa että tällänenkin on olemassa :)
Ja toivottavasti et saa mahatautia. Mä oon täs yhen kerran tän sairauden aikana sairastanut oksutaudin ja se vei oikeesti sika huonoon kuntoon! Olin jo et lähenkö sairaalaan tippaan vai mitä teen. Mut onneks sain kotikonsteilla menemään ohi.

Yhteistyössä