Crescent Classic

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HappyFeet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HappyFeet

Jäsen
24.08.2008
595
0
16
Onko kellään kokemusta näistä ihanista, mutta turhankin kalliista vaunuista?
On siis aika uus merkki ja ite oon ihan hurahtanut näihin, mutta vielä ei "onneksi" ole aika ostaa vaunuja, yritys kun vasta on alussa :) Varsinkin noi valkoiset vaunut haluisin..

Tässä vielä linkkiä, mistä voi tutustua noihin: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3230/pl

Mekin ollaan noita mietitty. Ovat voittaneet konsumentverkin testit Ruotsissa ja niissä olis lukemani mukaan muiden vaunujen viat korjattuna. Ainoo mikä epäilyttää on pieni kantokoppa. Tai mun mielestä näyttää kovin pieneltä, mitat on 72cm pituus ja leveys 28cm. Mutta tosiaan vaikuttavat hyviltä ja ovat hyvännäköset. Ite olen katsellut sitä väriä sand tai sitten musta. Olis tosiaan kiva kuulla mielipiteitä jos jollain vaikka olis kokemuksia.

Hauskasti sanottu, että niissä olisi muiden vaunujen viat korjattuna. Mitähän mahtaa tarkoittaa ? Miten muiden vaunujen viat voidaan korjata jossain toisessa. Vai tarkoittako se muissa Crescent malleissa olleita vikoja tai puutteita. Vaunuista ei ole kokemuksia.

Tarkottivat sitä että kun esim. Emmaljungan vaunuissa on ollut tapauksia joissa työntöaisa irronnut niin näissä Crescent Classiceissa siihen on laitettu sellaset metallivahvikkeet jne. Eli siis tarkoittaa sitä että muissa vaunumerkeissä ilmenneitä vikoja on pyritty estämään näissä vaunuissa parantelemalla niitä "vikakohtia". Hyvin vähän/ei ollenkaan löytyy Suomesta ihmisten kokemuksia vaunuista. Täytyy katsastaa joitain ruotsalaisia sivuja kun siellä ovat suosittuja vaunuja.

On tainnut mennä mainosteksti läpi. Uskoisin, että kaikki valmistajat parantavat jatkuvasti heikkouksia ja metallivahvikkeet näyttävät olevan liki kaikkien merkkien työntöaisoissa siinä nivelessä. Jokaisessa mallissa taitaa olla jotain heikkoja kohtia, joita voisi parantaa. Saas nähdä, mitä parannuksia muut keksivät, joilla voisi estää Crescentissä pidemmässä käytössä löytyviä heikkouksia. Sen mitä kaupassa tuota olen ehtinyt näkemään, niin ainakin joku malli vaikutti liian tekniseltä, eli siinä oli hirveästi kohtia, jotka voivat rikkoutua.

Mullekki se kauheesti kehu niitä vaunuja liikkeessä ku kävin kattoo ja ku kysyin et mikä tässä ois miinusta tai mistä vois tulla palautuksia nii ei se sitte sanonu muuta ku et ei oo tullu yhtää takasi näitä :D Ja ku epäilin vähä sitä kopan leveyttä kans nii se vaa naureskeli et se vauva on niiiin pieni ku se syntyy et hyvin mahtuu.
No tottakai se vastasyntyneenä mahtuu mut entäs sitte syksyllä tai talvella ku pitäs olla enempi vaatetta ja vauvaki vähä isompi (oletus tietenki itellä sillon se et saisin kesävauvan, vaikka taitais jo mennä syksyn puolelle jos tulisinki nyt raskaaksi)
Ja se tavarakori oli mun mielestä kauheen pieni :| Mut sitäki se myyjä kehu taas et on niin iso seki :laugh:

Nyt on sitte löytyny kaks muutaki mallia minkä voisin hyväksyä itelle ja ne ois paljonki halvempia, mut kaikista mieluummi nää ottasin :)
Toivottavasti vaa jollaki ois kokemuksia näistä nii sais vähä varmuutta ostaa sitte joskus nämät :)

Baby Stylen sivuilla ainaki jarruista mainitaan "- renkaissa Holdfast -rengaslukitus"

Muoviosista ainaki myyjä selitti et ne on lähinnä koristeita, kun niissä on sisällä teräs tms systeemit. Siis esim aisassa ja "risteyskohdissa"

En oo mikään asiantuntija joten hyvin sekava selitys, mut ainakin on vakuuttanu nää vaunut.

Alkuperäinen kirjoittaja HappyFeet:
Baby Stylen sivuilla ainaki jarruista mainitaan "- renkaissa Holdfast -rengaslukitus"

Muoviosista ainaki myyjä selitti et ne on lähinnä koristeita, kun niissä on sisällä teräs tms systeemit. Siis esim aisassa ja "risteyskohdissa"

En oo mikään asiantuntija joten hyvin sekava selitys, mut ainakin on vakuuttanu nää vaunut.

Odottavan kaverin kanssa tuli noihin sitten vähän perehdyttyä. Kankaat ovat varmaan ihan ok, mutta runkohan on aivan sama kiinalainen runko, joka on monta satta halvemmissakin rattaissa. Rengaslukitus tarkoittaa varmaan sitä mekanismia jolla pyörät on akselissa. Hauskaa ruotsalaista kikkailua tuo "Holdfast"/"Pysyy tiukasti"" Sama mekanismi kuin muidenkin merkkien pyörissä.

Ne aisan muovisosat ovat todeella muovia kuten muissakin merkeissä ja putket "risteyskohdissa" on kiinnitetty niillä muoviosilla kuten muissakin merkeissä. Ei seillä mitään terästä ole. Alumiiniputken läpi menee sellainen ohut metalliniitti tai ruuvi. Ei kai ne vaunut sen ihmeellisemmät ole kuin muutkaan, ei huonommat jos ei paremmatkaan.

Alkoi vaan tökkiä tällainen myyntitapa ja mainonta, kun vaunut ovat tavalliset kiinalaiset halspisvaunut samasta kiinalaisesta tehtaasta kuin 400,- ? halvemmat merkit, joissa ei lue "Crescent" kyljessä. Sen myyjäkin auliisti meille myönsi. Taisi olla meidän käymässä liikkeessä enemmän rehellinen asiantuntija.

Tämä on sitä uutta brandipolitiikkaa, jossa tunnettu "aikoinaan laadukas" tuotemerkki myydään muiden tuotteiden käyttöön. Samalla tavalla esim. "ESprit" merkkiä näytetään rattaissa arvostettavan vaikka täydellisen sama matkaratas toisella "ei brandimerkillä" kyljessä, on puolet halvempi.

Siis sanoo täysin sama tuote. No niitä huijataan, jotka eivät osaa vertailla.
Tai sitten tietysti näin lama-aikanakin voi maksaa tyhjästä (brandikuplasta)
mistä tämä lama periaatteessa johtuukin. On maksettu ilmasta.

Missäs olet herttaa töissä kun noin paljon tiedät ja vahvoja mielipiteitäkin omaat... Mulla on Crescentit ja voin rehellisesti sanoa että ostin täysin merkin takia. Niinhän se on että jotkut ostaa sieltä mistä halvimmalla saa ja jotkut sitä mitä haluaa. Päivääkään en ole valintaani katunut. Onhan ne siellä Kiinassa tehty, mutta mun mielestä hintaa voi puolustella esim. takuu asioissa. Meillä meni rengas rikki, niin se oli kaks päivää kun oli uudet renkaat alla ja vaunut takas käytössä. Yritäppä saada samaa palvelua joltain zing-zong merkiltä...Kai se on se laadun valvonta joka maksaa? Enpä tiedä, kovasti puhutaan näistä valmistusmaista, Emmaljunga made in sweden...ööö...enpä usko :laugh: Sisko osti Teutoniat koska myyjä mainosti että ne on made in germany...laatikossa luki sitten made in poland. Kun sisko tästä närkästyneenä soitti jollekin maahantuojalle, niin siellä auliisti keroottiin ettei Teutonioita ole kahdeksaan vuoteen valmistettu Saksassa...jotta sillee. Täys fakta on se että lähes KAIKKI maailman tuotteet valmistetaan "halpatuonti"-maissa, eihän tää muuten toimisi.Tärkeintä varmaan on se miten laadusta pidetään huolta ja mitä materiaaleja käytetään. Ja mitä tulee ilmasta maksamiseen, niin teen sen mieluusti kunhan saan työntää Crescentejä ja lapsellani on Reiman haalari ja minulla Vagabondin kengät jalassa!
Mutta kaikkihan tekee niin kuin parhaakseen kokee ...
Kevään jatkoja kaikille! :wave: =)

Miu, oot siis ollu tyytyväinen vaunuihin? Onko se koppa oikeesti pieni käytössä ja entäs se tavarakori ku näytti vähä "vaikeelta"? Ihanaa että löytyy joku jolla on nää vaunut!

Mulla itelle ei oo niin väliä onko ne missä tehty tai mitä merkkiä, kunhan on käytännölliset ja hyvät työntää ja tietenki upeen näköset. Kai mä oon sit vähä pinnallinen. Ei oo harmi vaan vieläkään tullu tarvetta ostaa vaunuja mutta eiköhän se joskus tule niin sillon sitte koitan saada miehen hyväksyyn nää :D Tai no lähinnä ton hinnan takia se varmaa äkisee jotai..

Ensinnäkin täytyy mainita, että olen Miu82 ihan samaa mieltä kanssasi! =) Ostimme itse nämä vaunut noin viikko sitten Ruotsista, joten en voi vielä kommentoida millaiset ne on käytössä. LA on vasta lokakuussa.. Vertailin muutama kuukausi sitten netissä eri vaunuja, ja tämä malli oli melkein ainoa joka miellytti sekä ulkonäöllisesti että laadullisesti. Ja tietysti kävin läpi sen samisen Konsumentverketin tekemän testin ja hämmästyin Emmalujngan huonoa tulosta.

Vaunut ovat minusta todella vankat ja pyörät ovat leveät ja isot. Toki 'samalaisia' vaunuja löytyy halvemmallakin, esim Hoco Diamond, mutta olen kokeillut niitäkin livenä, eikä ne ollet lähelläkään samaa laatua kuin Cressut. Esim pyörät ovat paljon kapoisemmat.. Kysyit Happyfeet tavarakorista. Se näyttää tosiaankin epäkäytännölliseltä, mutta korin etuseinässä on vetoketjut molemmissa kulmissa, joten etulaidan saa tiputettua alas, ja korin sisältöön pääsee hyvin käsiksi. Kori on myös kipattava, joten tavarat saa pois ihan taaimmasta nurkastakin. Runko on myöskin pakumpi kuin esim Hocossa, eli on siinä muutakin kuin vain eri logo. Aisan muoviosat on ainakin tässä -09 mallissa tuettu metallituilla.

Innolla odotan pääseväni koeajolle, että tietää miten ne toimii ihan normi käytössä =) Toivottavasti tässä oli jotain muille hyödyllistä tietoa. Itse suosottelen kyllä näiden vaunujen ostoa!

Yhteistyössä