Couplatonin antaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja t@ra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

t@ra

Vieras
Olen 2 kk vanhan tytön äiti. Meillä on mennyt kaikki hyvin tähän asti lukuunottamatta pieniä vatsavaivoja. Couplatonia olen jonkin verran antanut, mutta nyt se on taas jäänyt ja oikeastaan vaan siksi, että en tiedä miten se kannattaisi antaa. Ohjeissa sanotaan, että sekoita tippoja pieneen määrään nestettä. Olen täysimettänyt, joten aiemmin olen sekoittanut tipat omaan maitoon, jota olen aina vähän puristellut rinnoista ennen syöttöä. Pumppukin minulla on, mutta en jaksa olla aina putsaamassa sitä + maitoa ei loppujen lopuksi mitenkään älyttömästi edes tule...Kysymykseni onkin siis: Miten olet antanut Couplatonia ja kuinka usein?
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata :-)

mä annoin cuplatonia silloin kun imetin niin omaan maitoon sekoitettuna, eli puristelin tissistä (ei mullakaan paljon maitoa tullut) vähän teelusikkaan (samoin annoin d-vitamiinit) ja sitten kun annoin lisämaitoa niin sinne vaan pulloon maidon sekaan.

Annoin keitettyyn veteen sotkettuna lusikalla, ennen jokaista ateriaa. Käytin ehkä kolmisen viikkoa ja lopetin. Tuntu että sillä ei oo mitään vaikutusta ja neuvolan tätikin sanoi, että se on kyllä ihan turha lääke. Nyt on käytetty Disflatylia. Annan kolme kertaa päivässä 10-15 tippaa maitoon sotkettuna ni johan alkaa pylly laulamaan.

Itse annoin suoraan suuhun ennen imetystä. Mä suosittelisin kokeilemaan maitohappobakteereja esim. Rela-tippoja. Kaikkia eivät nekään auta, mutta kannattaa kokeilla.

Kiitokset vastauksista. Kirjoitin näköjään nimenkin väärin, mutta siis Cuplatonia tarkoitin niin kuin kaikki ymmärsivätkin! En itsekään ole varma, onko sen antaminen mitään auttanut, mutta kunhan jotain on kokeiltu kun toisella niin välillä vatsassa vääntää ja murisee. Täytyypä miettiä noita Rela-tippoja, niitä tuntuu moni käyttävän.

Minä laitan tipat suoraan suuhun ennen imetystä, sillä menisi varsinkin yösyötöt turhan hankaliksi, kun pitäisi sekoitella lääkettä veteen tai maitoon. Kysyin asiaa neuvolastakin, kun en oikein tiennyt mitä tekisin.

Muistathan, että Cuplatonia pitää antaa kuurina eli ennen jokaista ateriaa ja vähinään viiden päivän ajan, ennen kuin se alkaa vaikuttaa. Eli tuollainen "jonkin verran antaminen" ei todennäköisesti auta mitään.

Yhteistyössä