Cockerspanieli lapsiperheeseen? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kkk"

Vieras
Eli lapset 6 ja 8 ja koiran hankinta tulossa ajankohtaiseksi. Cockeri houkuttelisi mutta luonne arveluttaa: minkälaisia kokemuksia löytyy cockerista lapsiperheessä? Uros vai narttu? Ovatko korvat työläät pitää puhtaana? Muita ajatuksia? Kiitos!

Heips,

Olen kohta 11v. Tyttö ja koiran hankinta on tulossa. Cockeri on yksi vaihto ehto ollut! Minulla on kolme pikkusiskoa iältään 9v. 7 puol v. Sekä 3v. Olen lukenut että cockeri on ystävällinen lapsia kohtaan yms yms yms... Mutta ne korvat, mitenköhän niitten puhtaana pito?
Meille yksi varma vaihtoehto on koko ajan ollut Cockerspanieli..
Ja jos tänne tulee antaa joku vinkkejä jostain pehmolelu koirista, niin tämä ei todellakaan ole mikään mielenjohde! Asiaa on mietitty niin paljon ja vanhemmilla halu myös koiraan! Ja se 3v. On myös todella rauhallinen eläimiä kohtaan, ei ole ronskia otteita yms..
Mummon koiraakin nätisti on kohdellut.
JOTEN IHMISET EI KANNATA TULLA EHDOTTELEMAAN MITÄÄN PEHMOLELUKOIRIA IHAN TIEDOKSI VAIN!!!

Vastaus aika myöhässä, mutta kuitenkin. Cockerin korvat on erittäin helppohoitoiset, kun huolehtii että korvan sisäpuolella olevat karvat pitää lyhyenä. Cockeri sopii hyvin lapsiperheisiin, mutta alle 10 vuotiailla lapsilla ei ole kyllä asiaa ulkoiluttaa näin voimakasta metsästyskoiraa. Cockeri on siis pieneen kokoonsa nähden voimakas ja useimmilla yksilöillä on myös riistavieettiä. Cockerit tarvii paljon liikuntaa ja hyvän peruskoulutuksen että se pysyy tyytyväisenä ja kunnollisena perhekoirana.

Meän nartun saa vääntää vaikka solmuun mutta ei pure. Muutenkin niin helppo ja tottelevainen. Tosin cockeri on niin yleinen rotu että koiriakin on joka lähtöön...

Yhteistyössä