Cobra vai Doro radiopuhelin/itkuhälytin?

meillä on cobra. sillon kun esikko oli ihan vauva ja häläri vaunuissa niin ei hälyttänyt kun vauva itki. ei ottanut pelkkää ääntä. jos laitoin hälärin niin että vauva siihen nyki niin sitten vasta aukas yhteyden. sitten kun tyttö oli isompi ja osasi ottaa esineitä käsiin niin jätin hälärin niin että sai sen käsiinsä ja yhteys aukesi kun hän räpelti häläriä. vähän se oli sillon vauvana "tarpeeton" kun ei tosiaan yhteyttä ottanut, mut isompana ok. mut käyttöön otetaan nuoremmankin kohdalla kunhan kelit vähän lauhtuu että saan sen ulos nukkumaan.

tuon hälärin ei muuten pitäs ottaa itkuhälyttimenä ollessa muiden puheita väliin, mut meillä otti. onneksi kuului vain siitä osasta mikä minulla oli sisällä, ei vaunuissa olevasta. olipa kiva kuunnella tutun naapurin ja isänsä (asutaan maalla) puheita: lähdetäänkö kahville? vastaus: lähdetään kohta, puin tämän lohkon loppuun. jne....
 
meillä on Doro. oon tykännyt muuten mutta kun asutaan kaupungissa niin hälytin ottaa herkästi mm. ylilentävien koneiden äänet ja välittelee niitä, mikä aiheuttaa sen että akku loppuu nopeasti.

eli itkarit on latauksessa joka käytön jälkeen. muuten ovat hyvät mielestäni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 22:28 Marimekko77 kirjoitti:
Olen kyllä ymmärtänyt että molemmat toimisivat juuri itkuhälyttiminä, eli lähettäisivät silloin kun lapsi itkee. Oliko sulla laitteessa vikaa kun ei hälytin reagoinut lapsen itkuun?
Dorossa ainakin on niin että se ei ekaan ääneen välttämättä reagoi, vaan jatkuvaan ääneen.

toimii kyllä siis itkarinakin suht hyvin.
 
En tiedä onko niissä sitten jotakin vikaa, mutta itsekin testailin että pidin häläriä lähellä suutani ja siihen huhuilin niin ei se ottanut yhteyttä. sitten kun pikkuisen sormella hipasin niin heti aukas yhteyden. minäkin luulin että ihan itkusta ottaisi yhteyden niin kuin tavalliset itkuhälyttimet. Ei sitten laiskuuttaan ole tullut otettua selville pitäisikö sen miten ihan oikeasti toimia. Esikon ollessa ihan pieni jätin vaunut ihan ikkunan alle ja ikkuna auki (myös talvella) niin kuulin varmaksi kun rupesi itkemään. Isompana esikko olikin sellainen ettei itkien herännyt, kuulin että on hereillä kun otti hälärin käteensä ja leikki sillä.

Mut pärjättiin siis silti vaikka häläri onkin vähän "vajavainen", nuo oli meille muutenkin tarpeen kun on paljon ihan radiopuhelimina käytetty. miehen työpaikka on tuossa talon takana hallissa niin on noilla pidetty nyt yhteyttä kun eivät ole vielä pienemmällä käytössä, ei tarvitse puhelimella rimputella kun on asiaa.
 
Cobra
Meillä on Cobra, ja se ottaa vauvan itkun, mutta ei ihan pienestä älähdyksestä, eli äänen on oltava jatkuvaa.
Meilläkin kuului meillä vanhemmilla olevasta laitteesta (mutta ei vauvan sängyssä olevasta) jonkun naapurin miehen unilaulu. Oli ilmeisestikin kuullut meidän vauvan itkua omasta laitteestaan, niin lauloi siihen sitten unilaulua, aika hermostuneesti tosin.. :D Ei kai se vaadi muuta kuin että laitteet ovat samalla taajuudella niin kuuluu toistenkin laitteesta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 20:48 Cobra kirjoitti:
Meillä on Cobra, ja se ottaa vauvan itkun, mutta ei ihan pienestä älähdyksestä, eli äänen on oltava jatkuvaa.
Meilläkin kuului meillä vanhemmilla olevasta laitteesta (mutta ei vauvan sängyssä olevasta) jonkun naapurin miehen unilaulu. Oli ilmeisestikin kuullut meidän vauvan itkua omasta laitteestaan, niin lauloi siihen sitten unilaulua, aika hermostuneesti tosin.. :D Ei kai se vaadi muuta kuin että laitteet ovat samalla taajuudella niin kuuluu toistenkin laitteesta.

ihana! :D :LOL:
 
mamma maalta
Meillä on kanssa Cobra ja toimii todella hyvin.. ei mitään moitetta ainut vain on että olisi heti pitänyt ostaa ladattavat patterit siihen kun nuo tavalliset ei siinä kestänyt kauan..
Mutta aivan älyttömän hyvä ja kätevä peli.. :) meillä käytössä vähintään 3 kertaa päivässä ja ihan huoletta saan olla navetalla hoitelemassa elukoita kun hälyttää heti kun alkaa ääntä tulemaan ..:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 11:55 vieras kirjoitti:
meillä on cobra. sillon kun esikko oli ihan vauva ja häläri vaunuissa niin ei hälyttänyt kun vauva itki. ei ottanut pelkkää ääntä. jos laitoin hälärin niin että vauva siihen nyki niin sitten vasta aukas yhteyden. sitten kun tyttö oli isompi ja osasi ottaa esineitä käsiin niin jätin hälärin niin että sai sen käsiinsä ja yhteys aukesi kun hän räpelti häläriä. vähän se oli sillon vauvana "tarpeeton" kun ei tosiaan yhteyttä ottanut, mut isompana ok. mut käyttöön otetaan nuoremmankin kohdalla kunhan kelit vähän lauhtuu että saan sen ulos nukkumaan.

tuon hälärin ei muuten pitäs ottaa itkuhälyttimenä ollessa muiden puheita väliin, mut meillä otti. onneksi kuului vain siitä osasta mikä minulla oli sisällä, ei vaunuissa olevasta. olipa kiva kuunnella tutun naapurin ja isänsä (asutaan maalla) puheita: lähdetäänkö kahville? vastaus: lähdetään kohta, puin tämän lohkon loppuun. jne....

Sun pitää asettaa "herkkyys" 4:lle tai 5:lle, vitosella ottaa turhankin herkästi ainakin meillä!

Eli Cobra on meilläkin ja hyvä on!

Kannattaa vielä asentaa joku "ihme" taajuus " pikkunumeroilla, niin ei kovin helposti kukaan eksy samalle taajuudelle.

Ainut puute mitä oon keksiny, on se ettei ilmoita mitenkään kun akku pihalla loppuu... Sekin korjaantuu kun latailee akkua.
 
Meillä Cobran MT750 -malli, jossa siis itkuhäylytintoiminto. Oon ollu erittäin tyytyväinen. Vaunuihin laitettavaan lähettimeen laitetaan sekä VOX että itkuhälytintoiminto päälle ja sisälle jäävä vastaanotin vain avataan samalle taajuudelle. Vaunuissa oleva toimii siis vain lähettiminä eikä vastaanota mitään ääniä. Sisällä olevaan vastaanottimeen ei ainakaa vielä ole tullut ventovieraiden huhuiluja, ilmeisesti kukaan ei ole samalla linjalla samaan aikaan tai kellään tässä lähellä ei ole radiopuhelimia.

Kysyin valmistajalta miten tuo Cobra toimii. Oon hukannu jo sen meilin, mutta jokseenkin näin se meni. Lähetin lähettää noin 10 sekunnin välein ääntä virran säästämiseksi. Eli vähän aikaa puhelin on mykkänä ja sitten se taas toimii noin kymmenen sekunnin ajan jos vauva itkee. Eli tuo vox-toiminto avaa linjan, kun on ääntä,ja tuo itkuhälytintoiminto mahdollistaa siis vain lähetystoiminnon. Toi virransäästöjuttu on toisaalta ihan hyvä puoli, jos vauva älähtää vain vähän ja jatkaakin sitten uniaan. Eli et kuule koko aikaa kun vauva itkee vaan just sen noin kymmenen sekunnin ajan. Sit on 10 s hiljasta ja taas lähetin aktivoituu jos ääntä. Olikohan tarpeeks sekavasti selitetty :ashamed:

Ainoa huono puoli on se, että akku saattaakin välkyttää tyhjää kesken vauvan päiväunien. En oo tosin ohjekirjaa tarkemmin selaillu, josko tuohonkin olis olemassa jokin ratkaisu. Mut mä olen ladannu noita tarpeeks usein, joten akku ei juuri pääse yllättämään.

 
Liinuska74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 11:55 vieras kirjoitti:
meillä on cobra. sillon kun esikko oli ihan vauva ja häläri vaunuissa niin ei hälyttänyt kun vauva itki. ei ottanut pelkkää ääntä. jos laitoin hälärin niin että vauva siihen nyki niin sitten vasta aukas yhteyden. sitten kun tyttö oli isompi ja osasi ottaa esineitä käsiin niin jätin hälärin niin että sai sen käsiinsä ja yhteys aukesi kun hän räpelti häläriä. vähän se oli sillon vauvana "tarpeeton" kun ei tosiaan yhteyttä ottanut, mut isompana ok. mut käyttöön otetaan nuoremmankin kohdalla kunhan kelit vähän lauhtuu että saan sen ulos nukkumaan.

tuon hälärin ei muuten pitäs ottaa itkuhälyttimenä ollessa muiden puheita väliin, mut meillä otti. onneksi kuului vain siitä osasta mikä minulla oli sisällä, ei vaunuissa olevasta. olipa kiva kuunnella tutun naapurin ja isänsä (asutaan maalla) puheita: lähdetäänkö kahville? vastaus: lähdetään kohta, puin tämän lohkon loppuun. jne....
Mikset vaihtanut kanavaa?
Cobrassa on 8 eri kanavaa!
Meillä on cobra ja mä olen ollut tyytyväinen. Ottaa kyllä yhteyden ihan pienestäkin äänestä.
Doro on merkkinä sellainen, että en ottaisi, meillä on ollut dorolta tavallisia puhelimia ja ne ei ole kestäneet.
Meillä ei tavallinen itkuhälytin kuulu navetalle saakka, siksi on oltava tuo radiopuhelin.
Pitkä kantavuus on siinä mielessäkin hyvä, että voi käydä vaikka naapurissa kahvilla ja vauva voi nukkua kotona. :D
 

Yhteistyössä